تحلیل خرید آهن آلات بازار داخلی و جهانی در تاریخ 9 آبان ماه

2 سال پیش1246بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
تحلیل خرید آهن آلات بازار داخلی و جهانی در تاریخ 9 آبان ماه

بازار خرید آهن آلات در داخل کشور

قیمت آهن آلات طی روزهای اخیر در بازار ایران روند با ثباتی را در پیش گرفته است. به طور کلی می توان گفت طی هفته جاری نوسانات در این بازار برای افزایش میزان معاملات و برخی از جرقه های افزایش قیمت خرید آهن آلات هم چنان ادامه داشته که این امر نکته بسیار مثبتی برای بازار خرید آهن آلات می باشد.

به نظر می رسد که نشانه های مثبتی در بازار خرید آهن آلات در حال ظهور می باشد که یکی از این نشانه ها افزایش میزان تقاضای موثر در این بازار به شمار آورد. وضعیت جدید در بازار آهن آلات به تدریج می تواند منجر به بازارسازی های جدیدی گردد که در حال حاضر برای بازار فولاد ایران خوشایند نمی باشد.

افزایش میزان تقاضا برای خرید آهن آلات در روز یکشنبه را نیز می توان در این چارچوب در نظر گرفت. البته به نظر می رسد که برخی از فعالان بازار دارای اطلاعات پنهانی بوده که بتوانند از وضعیت فعلی خرید آهن آلات در بازار به نفع خود استفاده نمایند.

پیش بینی روند بازار آهن آلات در هفته های آتی

اکنون بازار خرید آهن آلات زمان بیشتری را برای رشد شدید قیمت ها نیاز دارد. به این معنا که اگرچه قیمت خرید آهن آلات طی روزهای اخیر روند نزولی نداشته است که این مساله خود نشانه مثبتی می باشد ولی با این حال تا افزایش شدید قیمت آهن آلات فاصله بسیار زیادی موجود می باشد.

از دیگر عوامل تجمیع نشانه های مثبت در بازار خرید آهن آلات افزایش شدید قیمت شمش می باشد که تداوم افزایش قیمت این محصول سبب افزایش قیمت آهن آلات به میزان بیشتر خواهد شد. با در نظر گرفتن افزایش محدود قیمت ها، کاهش قیمت آهن آلات به میزان زیادی ثبت نگردیده است که این موضوع برخلاف روزهای مشکل هفته گذشته بوده است.

تاثیر قیمت شمش در بازار آهن آلات

ثبات قیمت خرید آهن آلات در کنار افزایش قیمت شمش و البته سیگنال های افزایش قیمت دلار و افزایش قیمت آهن آلات در بازار جهانی می تواند منجر به افزایش بیشتر قیمت این محصولات گردد. با توجه به موارد ذکر شده می توان به چشم انداز افزایش قیمت آهن آلات امیدوار بود.

این در حالی است که نمی توان زمان پیدایش رشد قیمت خرید آهن آلات را به طور دقیق پیش بینی نمود.  با توجه به مسایل گذشته و در نظر گرفتن سیگنال های افزایش قیمت آهن آلات طی روزهای اخیر تداوم وضعیت حاضر می تواند به معنای آمادگی بازار آهن آلات برای تغییر فاز قیمت ها می باشد.

این در حالی است که سیگنال های موجود در نهایت به محرکی نیاز داشته که برای تخمین و تعیین آن ها بایستی به واقعیت های موجود در بازار فولاد توجه بسیاری شود.

قیمت آهن آلات اصفهان

تاثیر افزایش قیمت آهن آلات بر افزایش قیمت مسکن

نکته حایز اهمیت دیگر در خصوص بازار خرید آهن آلات طی روزهای اخیر این است که افزایش قیمت آهن آلات طی 6 ماهه اخیر منجر به افزایش 15-10 درصدی قیمت مسکن گردیده است. هم چنین افزایش بیشتر قیمت این محصولات خصوصا افزایش قیمت مصالح ساختمانی می تواند بر قیمت مسکن در سال های 97 و 98 تاثیر بسزایی گذارد.

هم چنین به گفته منابع خبری از دیگر عوامل افزایش قیمت مسکن طی روزهای اخیر نوسانات قیمت دلار، سیاست های دولت در خصوص کاهش نرخ سود بانکی و ارائه وام مسکن می باشد. این عوامل سبب شده است که قیمت مسکن طی 6 ماهه گذشته به میزان 15-10 درصد افزایش یابد.

عوامل رشد قیمت مسکن طی 6 ماه اخیر

با این حال مهم ترین عامل رشد قیمت مسکن افزایش قیمت خرید آهن آلات عنوان شده است. به گفته منابع خبری این عوامل سبب می شود که طی روزهای آتی شاهد افزایش قیمت مصالح ساختمانی باشیم.

این نکته حائز اهمیت می باشد که افزایش قیمت مصالح ساختمانی تاثیر خود را بر افزایش قیمت مسکن در سال های 97 و 98 خواهد گذاشت. اخبار رسیده حاکی از آن است که افزایش قیمت آهن آلات به میزان 70 درصد طی ماه های خرداد تا شهریور در بازار داخلی ایران مشاهده گردیده است.

هم چنین به گفته منابع خبری علت افزایش قیمت خرید آهن آلات افزایش قیمت محصولات در بازار جهانی بوده که در حال حاضر این مشکل رفع شده و قیمت آهن آلات در بازار داخلی کشور به تعادل زسیده است. در حال حاضر قیمت میلگرد به میزان 2150-2100 تومان به ازای هر تن و قیمت تیرآهن به میزان 25000 تومان به ازای هر کیلو اعلام گردیده است.

تحلیل بازار آهن آلات جهانی طی هفته جاری

در بازارهای خرید آهن آلات جهانی نیز  ظاهرا وضعیت با ورود تدریجی به روزهای سرد زمستانی؛ وخیم تر از آنی است که دیده می شود. به نظر می رسد که قیمت این محصولات در بازار جهانی به دنبال ضعف تقاضا کاهش یافته است.

قیمت ها در بیشتر بازارهای صادراتی شمش؛ به دلیل ضعف تقاضای محصولات نهایی و نیمه تمام فولادی؛ در هفته منتهی به جمعه 27 اکتبر رو به پایین بوده است. به گفته منابع خبری  به دلیل نزدیک شدن به فصل زمستان و تقاضای ضعیف، فعالیت های خرید ضعیفی در جریان است. هم چنین بکارگیری تاکتیک تهاجمی فروش توسط تامین کنندگان کشور ایران، به روند نزولی بازار دامن زده است.

وضعیت بازار آهن آلات ایران در بازار فولاد جهانی

به گفته برخی منابع خبری خریداران داخل کشور ایران یک مقدار محموله شمش را با نرخ 460 الی 470 دلار به ازای هر تن [1850 تا 1890 تومان به ازای هر کیلو] بصورت فوب، به خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) و نیز خریداران آسیایی؛ فروخته اند.

وضعیت در کارخانه‌های ترکیه هم به همین منوال بوده بطوریکه فعالیت‌ها بیشتر متمرکز بر روی فروش است تا خرید. به نظر می رسد ترکیه بیشتر به هراس افتاده و به نظر می رسد قیمت ها در کوتاه مدت کاهش پیدا کند.

در آسیا نیز شرکت های تجاری در خصوص امکان افزایش حمل و نقل شمش از ایران بحث می کنند؛ چرا که این کشور استراتژی افزایش حجم صادرات تا انتهای سال شمسی که مصادف با 20 مارس 2018 می باشد را مد نظر قرار داده است. هم چنین حجم صادرات بیلت از ایران به آسیا ممکن است تا اواسط سال به میزان 25 درصد افزایش پیدا کرده و به رقم 750 هزار تن برسد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد