خرید آهن آلات در تاریخ 96/08/02 ارزیابی بازار داخلی و خارجی

1 سال پیش1354بازدید0دیدگاه1امتیاز (1 رای)
خرید آهن آلات در تاریخ 96/08/02 ارزیابی بازار داخلی و خارجی

تحلیل خرید آهن آلات در دومین روز آبان ماه

بخش خرید آهن آلات روز گذشته، صرف نظر از حوزه ورق فولادی و برخی از محصولات مرتبط با آن؛ به طور ویژه حوزه تولید کنندگان قوطی و پروفیل آهن ؛ که برخی از اقلام آن تا حدودی تحت تأثیر جو افزایشی معاملات روز گذشته بورس کالا قرار گرفت؛ آرامش پس از طوفان را سپری نمود، بطوریکه در بخش خرید آهن آلات شاهد اندکی تعدیل قیمت و افزایش تخفیفات در برخی از مبادی فروش مقاطع طویل فولادی به خصوص میلگرد بودیم.

در بازار خرید آهن آلات در نخستین ساعات روز گذشته  اطلاعات شفافی از حوزه شمش، به خصوص از نرخ باکس منتشر نگردید؛ که این مسئله خود نشان از خودداری اعلام قیمت در برخی از مبادی حوزه خرید آهن آلات دارد. که به احتمال زیاد به منظور حفظ ثبات بازار آهن آلات صورت گرفته است؛ اما بنا بر شواهد و تحلیل رفتار زنجیره های پایین دستی، تغییرات روز گذشته حوزه شمش نامحسوس بوده است. بطور کلی معاملات روز گذشته خرید آهن آلات در حداقل سطح خود قرار داشت چرا که صف خرید آهن آلات تقریبا تخلیه شده و حضور خریدار بالقوه هم در بازار خیلی کم رنگ رصد گردید.

تحلیل خرید آهن آلات در بازار جهانی

طی روزهای اخیر قیمت خرید آهن آلات صادراتی در کشورهای مستقل اتحادیه ای به علت کاهش حجم خرید آهن آلات و رقابت شدید بین عرضه کنندگان در کشورهای روسیه و اوکراین روند نزولی داشته است. این در حالی است که هم چنان در اواسط ماه اکتبر می باشیم و هنوز اکثر صادرکنندگان نتوانسته اند حجم قابل توجهی از پلت و کنسانتره تولیدی خود را در ماه نوامبر خود در بازار عرضه کنند چراکه به علت بهبود شرایط پس از تعطیلات چین موجودی خود را در انبارها حفظ کرده بودند اما برخلاف انتظار آن ها روند نزولی قیمت ها در کشور چین به علت کاهش قیمت آهن آلات در این کشور ادامه دارد و میزان موجودی سنگ آهن در بنادر کشور چین و نزد تاجران این محصول رو به افزایش می باشد.

در این شرایط عرضه کنندگان آهن آلات در کشورهای مستقل اتحادیه ای انتخابی جز ارائه تخفیف های بیشتر برای قیمت آهن آلات به خریداران چینی ندارند. شرایط خرید آهن آلات در بازارهای شرق اروپا نیز چندان مناسب نبوده و در آن کشورها نیز میزان تقاضا برای خرید آهن آلات کاهش یافته و میزان معاملات خرید آهن آلات بسیار پائین می باشد. خریداران در این منطقه سنگ آهن مورد نیاز خود را در اواخر سپتامبر تامین کرده اند.

آهن آلات اصفهان

ارزیابی قیمت ورق در بازار روز گذشته

به گفته منابع خبری قیمت های ورق سرد صادراتی چین طی روزهای اخیر و به علت کاهش میزان خرید آهن آلات متوقف مانده است اگرچه قیمت این محصول در بازار داخلی این کشور از اواخر هفته گذشته کمی افزایش یافته است . ارزیابی متال بولتن نیز از ورق سرد صادراتی با ضخامت 1 میلی متر طی روز گذشته به میزان 601-599 دلار به ازای هر تن فوب چین بوده است . قیمت ورق داخلی برای همین گرید ورق 4700-4680 یوان به ازای هر تن یا 710-707 دلار به ازای هر تن بوده است .

کارخانه های چینی در حال حاضر تصمیم به کاهش قیمت آهن آلات داشته به طوریکه دو کارخانه کشور چین قیمت ورق فولادی خود را طی روز گذشته به میزان 5 دلار به ازای هر تن کاهش داده اند. با این وجود روز دوشنبه بازار خرید آهن آلات ثابت بوده است. و سفارش جدیدی ثبت نگردیده است.پیشنهاد قیمت ورق سرد صادراتی از سوی تولیدکنندگان کشور چین نیز به میزان 615 دلار به ازای هر تن بوده است. اما برخی دیگر از تولیدکنندگان ورق در این کشور پیشنهاد قیمت 610 دلار را هم مطرح کرده اند و به تدریج در حال کاهش قیمت خرید آهن آلات خود می باشند.

طی هفته گذشته نیز معامله ای با قیمت 600-595 دلار به ازای هر تن فوب نیز بسته شده است. این در حالی است که قیمت آهن آلات در آسیا روز دوشنبه ثابت بوده است و کارخانه های چین نیز قیمت آهن آلات خود را بدون تغییر حفظ کرده اند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید