خرید آهن آلات مصرفی و تولیدی در کشورهای دنیا

2 سال پیش1645بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
خرید آهن آلات مصرفی و تولیدی در کشورهای دنیا

بزرگترین تولید کننده و صادرکننده های آهن آلات در دنیا

آهن آلات یکی از فلزات مورد نیاز برای اجرای طرح های ساختمانی و زیرسازی در هر کشور است. به همین دلیل است که در زمان افت بازار مسکن یا رکود اقتصادی هر کشور، میزان استفاده فولاد درآن کشور کاهش پیدا می کند.ضرورت استفاده از آهن و تشخیص اوضاع کلی اقتصاد کشور بر اساس خرید آهن آلات ، به میزانی است که صنف بین المللی فولاد سالانه معیاری به نام کلی مصرف آهن در هر کشور را گزارش می دهد. افزایش سالانه این شاخص در کشورها بیانگر سرمایه گذاری کشور نامبرده در قسمت های زیرساختی و سرعت بخشیدن به روند توسعه در این کشور دارد و آینده اقتصادی و صنعتی این کشور را به بیان می کند.بنابراین مطالعه در خصوص خرید آهن آلات و مصرف آن در کشورها اهمیت بالایی دارد.

جایگاه کشورها در خرید آهن آلات

به گزارش صنف بین المللی آهن در سال ۲۰۱۶ چین عظیم ترین کشور خرید آهن آلات در دنیا بود. این کشور حدود ۶۸۱ میلیون تن آهن مصرف کرد که این ظرفیت بالای آهن برای گسترش زیرساختهای صنعتی و شهری در کشوری که در حال پیشرفت است، استفاده شد.صنعت فولاد سازی از نظر اقتصادی در کشور چین از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا ضمن تامین آهن مورد نیاز کشور،  مقداری از تولیدات را هم به بازارهای خارجی صادر می کند.امریکا که از جهت اندازه خرید آهن آلات در رتبه دوم دنیا قرار گرفته است، در سال پیش فقط ۹۰ میلیون تن فولاد استفاده کرد که فاصله زیادی با چین دارد ولی با کشور هند که در این فهرست سومین رتبه را به خود اختصاص داده است، تفاوت زیادی ندارد. حجم فولاد مصرفی در این کشور در سال ۲۰۱۶ برابر با ۸۳.۵ میلیون تن بود. در دنیا ژاپن به عنوان چهارمین رتبه خرید آهن آلات و کره جنوبی در رتبه پنجم قرار داشتند بر اساس این نشان می دهد که در بین پنج کشور بیشترین مصرف کننده آهن آلات دنیا، چهار کشور مربوط به قاره آسیا می باشد واین بهره بالای مصرف در آسیا نشان می‌دهد که قاره آسیا مهمترین قاره و اثرگذارترین قسمت روی بازار آهن آلات دنیا است.

قیمت آهن آلات,قیمت میلگرد

نکته مهم اینکه با توجه به پیشرفت سرمایه گذاری در قسمت های زیرساختی در کشور هند، ممکن است در سالهای آینده این کشور به دومین رتبه خرید آهن آلات دنیا مبدل شود و از امریکا سبقت بگیرد. این کشور برای بالا بردن قدرت تولید آهن آلات هم در این سال‌ها تلاش زیادی کرده است.کشورهای آلمان و روسیه و ترکیه و مکزیک و ایتالیا از جهت میزان خرید آهن آلات در دنیا رتبه ششم تا دهم را به خود تعلق داده اند.با توجه به این آمارها می توان در خصوص تجارت صنعت فولاد هم اطلاعاتی را نشان داد. براساس گزارش صنف بین المللی آهن آلات، امریکا دومین مصرف کننده آهن در دنیا است ولی در بین تولید کنندگان آهن دنیا رتبه چهارم را دارد. بنابراین برای خرید آهن آلات مورد مصرف خود وادار به واردات است و تا وقتی که نتواند صنعت آهن را تقویت کند و جایگاه را برای تامین آهن مورد نیازش توسط شرکت‌های داخلی مهیا کند، به واردات وابسته باقی می ماند.از جهت دیگر ژاپن دومین تولید کننده آهن در دنیا است در صورتیکه از جهت مصرف آهن آلات رتبه چهارم را دارد. این کشور فولاد اضافی بر نیازش را صادر می کند و به همین علت عضو اثرگذار در این بازار است.

 
سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد