تحلیل خرید آهن آلات در بازار فولاد ایران طی هفته ای که گذشت

2 ماه پیش1405بازدید0دیدگاه2امتیاز (2 رای)
تحلیل خرید آهن آلات در بازار فولاد ایران طی هفته ای که گذشت

بازار خرید آهن آلات ایران در هفته 32

قیمت آهن آلات طی هفته گذشته با نوساناتی روبرو شده است. در روز چهارشنبه خرید آهن آلات در برابر کاهش قیمت مقاومت زیادی نشان داده است. طی این روز در حالی بازار میلگرد آجدار در برابر کاهش قیمت مقاومت می نمود که در حوزه شمش القایی خبرها از کاهش حدود 50 تومانی حکایت می کرد.

این در حالی است که متوسط اختلاف قیمت بین شمش و میلگرد تا مرز 300 تومان افزایش پیدا کرد. بازار شمش قوس هم به موازات رکود پیش آمده در بازارهای جهانی، رو به سردی گرایید، بطوریکه همزمان با کاهش قیمت، عرضه شمش پیشنهادی کاوه جنوب در بورس کالا با وجود قیمت مناسب هم، بدون تقاضا ماند.

به گفته منابع خبری در بازار محصولات ذوب آهن اصفهان نیز خرید آهن آلات شامل قیمت تیرآهن و میلگرد آجدار با توجه به کنترل انحصاری عرضه محصولات این شرکت در بازار داخلی، صرف نظر از برخی نوسانات جزئی، با ثبات توام بوده است.

بازار خرید آهن آلات طی هفته گذشته

هم چنین بازار خرید آهن آلات برای سایر مقاطع طویل فولادی شامل ناودانی و نبشی هم طی هفته گذشته و تا روز چهارشنبه با ثبات نسبی قیمت توام بوده است. در روزهای پایانی هفته گذشته نیز روند افزایشی حوزه قراضه آهن تا حد زیادی و تقریبا متوقف شده است.

اختلاف قیمت بین شمش القایی و میلگرد آجدار تا مرز 300 تومان افزایش یافته است که بر قیمت خرید آهن آلات در پایان هفته تاثیر داشته و انتظار ادامه کاهش قیمت در حوزه تولیدکنندگان میلگرد آجدار و در روزهای آتی و درصورتی که افزایش محسوسی در حوزه قیمت شمش فولادی ایجاد نشود؛ می رود.

در سایر بخش ها و در تحلیل قیمت آهن آلات طی هفته گذشته، اختلاف قیمت بین حوزه شمش القایی و قراضه آهن در یک وضعیت تقریبا نرمال؛( بین 400 تا 450 تومان بنا بر خود اظهاری برخی از تولیدکنندگان این حوزه و مقایسه با رفتار گذشته این بازار )؛ قرار داشته است. هم چنبن در بازار خرید آهن آلات ادامه روند نزولی بازار شمش و محصولات نیمه ساخته شده فولادی در بازارهای جهانی به واسطه تغییر فصل و فرا رسیدن تدریجی روزهای سرد از یکسو؛ و برتری جو روانی فروش برای خرید آهن آلات از سوی دیگر؛ بنا بر گزارشات دریافتی از برخی رسانه های انگلیسی زبان ادامه داشته است.

خرید آهن آلات اصفهان

تاثیر نوسانات قیمت شمش بر قیمت آهن آلات

از دیگر نوسانات بازار خرید آهن آلات در روزهای پایانی هفته گذشته کاهش نرخ شمش قوس در بازار داخلی به واسطه تاثیر پذیری از بازارهای جهانی و افزایش مکانیزم های کنترلی صورت گرفته توسط وزارت صمت بوده است. هر چند که در بازار خرید آهن آلات فولادسازان شبه دولتی و حتی خصوصی به دستورالعمل اخیر ابلاغی از سوی وزارت صمت مبنی بر نرخ شمش قوس بر اساس میانگین 89 درصد نرخ میلگرد آجدار در بورس؛ روی خوش نشان نداده و با استدلال عدم امکان اجرایی بودن این مکانیزم، سعی بر ابطال آن داشته اند.

هم چنین در روزهای پایانی هفته گذشته در بازار خرید آهن آلات و در بخش ورق فولادی به گزارش مرکز آهن ورق گالوانیزه کارخانجات ایرانی ۲۰ تومان نسبت به اوایل هفته افزایش قیمت داشته است. برخی از سایزهای ورق رنگی چینی نیز روز چهارشنبه ۳۰ الی ۱۰۰ تومان نسبت به روز قبل افزایش قیمت داشته است. ورق گالوانیزه وارداتی ( چین ، ایثار و امارات) ۲۰ الی ۵۰ تومان نسبت به روزهای قبل افزایش قیمت داشته است. قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه نیز بدون تغییر قیمت اعلام گردید.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد