ذکر برخی نکات حائز اهمیت بازار خرید آهن آلات روز 15 آبان 96

3 هفته پیش1946بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
ذکر برخی نکات حائز اهمیت بازار خرید آهن آلات روز 15 آبان 96

تحلیل بازار آهن آلات داخلی کشور طی روز گذشته

قیمت آهن آلات طی روز گذشته سومین روز آرام خود را سپری کرده است. می توان گفت در سه روز نخست هفته جاری ثبات و سکون در بازار خرید آهن آلات کشور برقرار بوده است. این در حالی است که میزان فعالیت خرید در روز یکشنبه هفته جاری نسبت به روز شنبه به مراتب بیشتر بوده است. پیش بینی می شود که بازار خرید آهن آلات طی هفته جاری روند آرامی را در پیش بگیرد و معاملات اساسی طی هفته آینده انجام شود.

به طور کلی در بازار خرید آهن آلات شاهد افت نسبی قیمت ها بوده ایم. این در حالی است که هم چنان کارخانجات و برخی از تولیدکنندگان این محصولات در برابر کاهش قیمت آهن آلات شدیدا مقاومت می کنند. هم چنین تداوم افت قیمت شمش و کاهش قیمت در بازار خرید آهن آلات سبب شده است که قیمت بسیاری از این محصولات در بازار افت شدیدی را تجربه کند.

بنابراین طی روزهای اخیر بازار شرایط آرام تری را سپری کرده است. هم چنین در اواخر هفته جاری شاهد یک روز تعطیلی می باشیم که این امر نشانه ای دیگر برای عقب نشینی بازار خرید آهن آلات می باشد بنابراین می توان انتظار داشت در طول هفته جاری فعالیت خرید به میزان بیشتری نیز کاهش یابد. بنابراین به نظر می رسد که بازار آهن آلات طی روزهای آتی در فاز تعطیلات قرار گرفته، اگرچه در حال حاضر نیز شاهد کاهش میزان تقاضا در بازار می باشیم.

تفاوت قیمت میلگرد و شمش در بازار خرید آهن آلات داخلی

بنابر آن چه ذکر شد می توان نتیجه گرفت که بازار خرید آهن آلات در هفته جاری پتانسیل افت قیمت ها را خواهد داشت و این روند به وضوح در بازار مشاهده می گردد. اگرچه هنوز دو روز تا پایان روزهای کاری هفته جاری باقی مانده است ولی به نظر می رسد بایستی حقایق این بازار را طی هفته آینده بررسی کرد. افت مجدد قیمت شمش در بازار این محصولات نیز سبب شده است که کوچک ترین جرقه های افزایش قیمت نیز که در روز یک شنبه مشاهده شده بود توسط بازار شمش خنثی گردد.

به گفته برخی منابع خبری حدود 60 درصد و یا حتی بیشتر شرکت های تولیدکننده میلگرد آجدار طی روز گذشته قیمت میلگرد تولیدی خود را حدودا به میزان 45-5 تومان کاهش داده اند. می توان گفت میانگین کاهش قیمت میلگرد در بازار خرید آهن آلات طی روز گذشته به میزان 11 تومان بوده است. این در حالی است که کاهش قیمت شمش القایی نیز طی روز گذشته حدودا به میزان 13 تومان بوده است. بنابراین اختلاف بین قیمت شمش و میلگرد مانند روز قبل به میزان 300 تومان ثابت باقی مانده است. پیش بینی می شود که در صورت تداوم کاهش قیمت شمش در بازار خرید آهن آلات احتمال تداوم کاهش قیمت میلگرد نیز وجود دارد.

قیمت آهن آلات اصفهان

نوسانات بازار مقاطع طی روز گذشته

به طور کلی می توان گفت در بازار خرید آهن آلات طی روزهای اخیر و خصوصا در بازار مقاطع و میلگرد آجدار شاهد ثبات نسبی و کاهش میزان تکاپو می باشیم. این در حالی است که به گفته برخی از فعالان بازار از اواسط هفته گذشته تا دیروز رفته رفته از میزان تکاپو در بازار خرید آهن آلات کاسته شده است. به گفته برخی منابع خبری یکی از دلایل  کاهش میزان فعالیت در این بازار کاهش میزان تقاضای فصلی بوده است.

با این حال اصلی ترین دلیل تضعیف بازار خرید آهن آلات شرکت در مراسم کربلای معلی و توجه عمده مردم به مراسم اربعین بوده است. بنابراین انتظار می رود که با شروع هفته جاری مجددا شاهد افزایش میزان تقاضا در بازار باشیم و میزان فعالیت خرید نیز در این بازار افزایش یافته و بازار خرید آهن آلات مجددا تقویت گردد. هم چنین در روز یک شنبه در بازار مقاطع خرید میلگرد ذوب آهن بارگیری از کارخانه و انبار با کاهش 5 تا 20 تومان اعلام گردید. این در حالی است که اکثر کارخانه های تولید کننده میلگرد قیمت خود را با 10 تا 60 تومان کاهش اعلام کردند. قیمت تیرآهن ذوب آهن بارگیری از کارخانه با کاهش 5 تا 40 تومانی اعلام گردید. تیرآهن ذوب آهن بارگیری از انبار نیز با کاهش جزئی اعلام گردید.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید