نوسانات بازار مقاطع آمریکا در ماه اکتبر

2 سال پیش1341بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
نوسانات بازار مقاطع آمریکا در ماه اکتبر

سیم مفتولی در بازار داخلی آمریکا در ماه اکتبر حدودا به میزان 20 دلار به ازای هر تن افزایش قیمت یافته است این در حالی است که خریداران این محصول نسبت به افزایش قیمت سیم مفتولی مقاومت می کنند. ارزیابی متال بولتن از قیمت سیم مفتولی طی هفته جاری به میزان 20 دلار به ازای هر تن نسبت به قیمت اعلام شده قبلی افزایش یافته است.

خرید سیم مفتولی اعلام شده توسط تولیدکنندگان این محصول می باشد. در حال حاضر قیمت سیم مفتولی به میزان 630-610 دلار به ازای هر تن رسیده است. کارخانجات تولید سیم مفتولی در این کشور اعلام کرده اند که در حال حاضر به علت افزایش قیمت الکترود گرافیتی به میزان 40 دلار به ازای هر تن ناچار به افزایش قیمت سیم مفتولی تولیدی خود در تاریخ 2 اکتبر بوده اند. با این حال خریداران سیم مفتولی در بازار داخلی این کشور نسبت به افزایش قیمت این محصول اعتراض داشته و از کارخانجات درخواست ارائه تخفیفات بیشتری را دارند.

به گفته منابع خبری بیشترین میزان افزایش قیمت خرید سیم مفتولی در سال جاری به میزان 40 دلار به ازای هر تن بوده که در ماه مارس سال جاری اعلام شده بود که هم زمان با این افزایش قیمت سیم مفتولی، قیمت قراضه آهنی نیز به میزان 65 دلار به ازای هر تن افزایش یافت. با این حال در ماه سپتامبر، قیمت کلیدی برای قراضه آهنی تقزیبا ثابت بوده است. کارخانجات این کشور در حال حاضر برنامه های مختلفی را برای قیمت سیم مفتولی اجرا کرده و برای افزایش قیمت این محصول نیز برنامه هایی را در دست اجرا دارند. بسیاری از کارخانجات برنامه های خود را به صورت خصوصی در کنفرانس سالانه امور دولتی که در تاریخ 27 سپتامبر برگزار شده است، مطرح کرده اند.

خرید و فروش سیم مفتولی

بازار صادرات و واردات سیم مفتولی امریکا

برخی از کارخانجات اعلام کرده اند که در برنامه افزایش قیمت خرید سیم مفتولی عقب نشینی های زیادی وجود خواهد داشت چراکه خریداران این محصول دائما درخواست تخفیفات و یا قیمت های استثنا را خواهند داشت. در حال حاضر خریداران  تمرکز ویژه ای بر قیمت مواد اولیه مانند زغال سنگ و یا الکترود گرافیتی دارند چراکه مشتاق هستند بدانند افزایش قیمت کدام یک از این محصولات سبب افزایش قیمت سیم مفتولی گشته است. با این حال تولیدکنندگان این محصول بیان کرده اند که روند افزایش قیمت سیم مفتولی منطقی بوده چراکه این روند در بازار جهانی نیز مشاهده شده و قسمتی از آن مربوط به افزایش هزینه های حمل و نقل نیز می باشد.

  • این در حالی است که به گفته برخی منابع خبری قیمت خرید سیم مفتولی وارداتی نیز در حال حاضر بالا بوده و خریداران ناچار به قبول این قیمت ها می باشند.  برخی از خریداران عمده این محصول عقیده دارند که قیمت سیم مفتولی در سه ماهه اول سال 2018 افزایش بیشتری خواهد یافت بنابراین بهتر است که در سه ماهه چهارم سال جاری به میزان بیشتری از این محصول خریداری نمایند. به گفته برخی منابع بازار قوانین پیش بینی شده در مورد قوانین ضد دامپینگ در این کشور سبب خواهد شد قیمت سیم مفتولی در اوایل سال 2018 به میزان بیشتری افزایش یابد. هم چنین اعلامیه های منتشر شده راجع به اجرای قانون 232 تجارت آمریکا به افزایش قیمت سیم مفتولی کمک خواهد کرد.
  • هم چنین افزایش قیمت سیم مفتولی وارداتی در این کشور سبب کاهش میزان واردات این محصول گشته بنابراین در حال حاضر کارخانجات تولید فولاد آمریکا فعالیت بیشتری در بازار داخلی این کشور دارند. برخی از منابع نیز اعلام کرده اند که گمان نمی رود قیمت سیم مفتولی در آینده نزدیک مجددا کاهش یابد. یکی از تولیدکنندگان این محصول نیز بیان کرده است که در حال حاضر بیشتر خریداران از قبول افزایش قیمت سیم مفتولی سرباز زده اند ولی پیش فروش محصولات این کارخانه برای ماه آینده نیز انجام شده است. این در حالی است که پیش بینی می شود دو قطعی تولید در دو کارخانه عمده تولید سیم مفتولی در این کشور طی ماه های اکتبر و نوامبر سبب کاهش میزان موجودی این محصولات خواهد گشت.

کاهش یا افزایش قیمت ؟

پیش بینی ها حاکی از آن است که تا ماه آینده قیمت خرید سیم مفتولی به میزان 30-20 دلار به ازای هر تن نیز افزایش خواهد یافت. افزایش قیمت سیم مفتولی در ماه آینده نوسانات قیمت قراضه آهنی در ماه اکتبر و نیز میزان موجودی سیم مفتولی در بازار داخلی این کشور بستگی خواهد داشت. چنانچه قیمت قراضه آهنی در ماه اکتبر به میزان 20-10 دلار به ازای هر تن کاهش یابد، کارخانجات نیز می توانند قیمت سیم مفتولی تولیدی خود را طی ماه آینده کاهش دهند.

کاهش قیمت سیم مفتولی در صورتی عملی خواهد بود که قیمت ها نظم داشته و کارخانجات برای پیش فروش محصولات خود تخفیفی برای قیمت ها قائل نشوند. قیمت سیم مفتولی پیش از آخرین افزایش قیمت به میزان 590 دلار به ازای هر تن بوده است. برخی از خریداران معتقدند که افزایش قیمت سیم مفتولی در بازار داخلی را باید پذیرفت چراکه در حال حاضر قیمت این محصول در بازار وارداتی به میزان 80-60 دلار به ازای هر تن بیشتر از قیمت ها در بازار داخلی می باشد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد