کوتاه از بازار وارداتی آهن آلات طی روزهای اخیر

6 سال پیش1399بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
کوتاه از بازار وارداتی آهن آلات طی روزهای اخیر

ثبات واردات آهن آلات اروپا در سال 2017

به رغم اقدامات تعرفه اي انجام شده؛ واردات آهن آلات اروپا در سال 2017 كاهش ناچيزي داشته و صادرات آهن آلات اين اتحاديه به همان اندازه افزايش يافته است. به نقل از يوروفر كل واردات آهن آلات به اروپا در 11 ماه سال 2017 با 1 درصد كاهش، بسيار نزديك به آمار واردات سال 2016 بوده است.

داده هايي كه براي ماه دسامبر وجود دارد نشان مي دهد نرخ تغييرات به همان نسبت بوده است. از ژانويه تا نوامبر 2017 واردات محصولات تخت بدون تغيير و واردات محصولات طويل 2 درصد كاهش داشته است. كاهش 16 و 18 درصدي واردات كلاف گرم و پليت به واسطه افزايش21 و 27 درصدي كلاف سرد و گالوانيزه خنثي شد.

واردات بيشتر محصولات طويل به اروپا به طور خاص مقاطع سنگين و ميلگرد كاهشي بود و واردات مفتول 5 درصد افزايش داشت. پس از وضع تعرفه بر كلاف گرم از كشورهاي مختلف واردات اين محصول از نيمه دوم سال رو به كاهش گذاشت و در تعرفه اعمال شده عليه چين واردات پليت نيز با كاهش مواجه شد.

با اين وجود كشورهايي  مانند هند و تركيه جايگزين صادر كننده هايي شدند كه براي انها تعرفه وضع شده بود. صادرات آهن آلات هند به اروپا دو برابر و صادرات تركيه 65 درصد افزايش يافت. صادر كننده هاي كوچك ديگر مانند مصر، تايوان و صربستان نيز از فرصت ايجاد شده استفاده كردند.

صادرات آهن آلات اتحاديه اروپا به كشورهاي ثالث در 11 ماه سال 2017 با 1 درصد افزايش همراه شد.امريكاي شمالي، الجزيره  و تركيه مقاصد اصلي محصولات طويل اروپا بودند. مقصد اصلي صادرات محصولات تخت اين اتحاديه در دوره 11 ماه مذكور نيز تركيه و امريكاي شمالي بودند.

شاخص سنگ آهن 76.46 دلار

به گزارش متال بولتن امروز 9 فوريه شاخص سنگ آهن وارداتی چین از استرالیا با كاهش 0.86 دلاری همراه شد و به 76.46 دلار CFR رسید. با نزديك شدن به زمان تعطيلات  سال نو در چين بازار به بي تحركي  و سكون نزديك مي شود. در طول روز به طور كلي سنگ آهن آتي با كاهش قيمت مواجه بود اما در لحظات پاياني با اندكي افزايش همراه شد.

قیمت آهن آلات

به واسطه تضعيف بورسهاي داخلي چين و كشورهاي ديگر، بازار آتي آهن آلات تا حدودي تحت تاثير قرار گرفت. قيمتها در بازار نقدي آهن آلات نيز همانگونه كه انتظار مي رفت با كاهش قيمت همراه شدند امروز سنگ آهن بنادر چین به قیمت 530 تا 540 یوان برتن به فروش رسيد و نسبت به ديروز بدون تغيير بود. قیمت سنگ آهن تر در بنادر معادل 73.40 تا 74.80 دلار بر تن CFR شاخص سنگ آهن وارداتی می باشد.

سنگ آهن معاملاتی تحویل ماه می در بورس دالیان با كاهش 0.5 يوان نسبت به روز قبل به 523.5 يوان معادل 83 دلار رسید.

کوتاه از بازار آهن آلات امروز چین

بهای اکثر محصولات زنجیره آهن آلات امروز در بازارهای فیوچرز چین با ثبات بوده است. قیمت میلگرد قرارداد ۱۸۰۵ بازار شانگهای با ۱۴ یوان افت به ۳۹۳۰ یوان به ازای هر تن رسید. ورق گرم البته در حدود ۲۰ یوان افزایش قیمت داشت و به ۴۰۲۷ یوان به ازای هر تن رسید

بهای سنگ آهن در بازار دالیان همچنان سطح خود را حفظ نموده و با ۱ یوان افزایش به ۵۲۴ یوان به ازای هر تن رسید. این در حالی است که تعداد معاملات این نهاده تولید نسبت به دور قبلی معاملات افت  ۲۵ هزار واحدی داشته است.

بهای زغال سنگ و کک نیز با توجه به محدودیت های موجود در تانگشان، سطوح قیمت خود را همچنان حفظ نموده و به ترتیب با قیمت ۱۳۶۴ و ۲۱۴۷ یوان به ازای هر تن معاملات صبح را به پایان بردند

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید