دورنمای تولید آهن آلات و فولاد در چین

2 سال پیش1666بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
دورنمای تولید آهن آلات و فولاد در چین

چشم انداز تولید  آهن و فولاد در چین

آهن آلات در 11 ماه اول سال 2016، 739.5 میلیون تن تولید کرد. در ماه نوامبر 2016، 66.3 میلیون تن محصولات فولادی تولید شد. این میزان در هر ماه نسبت به ماه دیگر متفاوت بود. افزایش تولید در ماه نوامبر در چین ، نهمین ماه افزایشی در خصوص خط تولید فولاد را نشان میدهد.

تولید آهن آلات در 11 ماه اول سال 2016 1.2 درصد افزایش یافته است،  این موضوع و این ارقام بر خلاف آنچه بود  که بسیاری از شرکت های بازرگانی و تحلیل گران در آغاز سال پیش بینی کردند. اکثرا تصور می کردند تولید فولاد در سال 2016 کاهش می یابد. در حال حاضر بسیاری از شرکت های بازاری در حال پیش بینی کاهش حجم در سال 2017 هستند. هبی،  اصلی ترین استان تولید کننده عمده فولاد چین، میزان هدف های کاهش ظرفیت خود را در سال 2017 افزایش داده است. در سال 2017، میزان تولید فولاد حدود 32 میلیون تن کاهش یافته است. چین وضعیت وخیمی برای تعداد ظرفیت بیش از حد برای تولید دارد. در حالی که کاهش ظرفیت برنامه ریزی شده تا سال 2016 45 میلیون تن بود، طبق برآوردهای MVS، این رقم افزایش یافته است و میتوان گفت که تقریبا دو برابر شده است.

مقامات ارشد کمیته ملی توسعه و اصلاحات (NDRC) در تاریخ 10 ژانویه 2017 اعلام کردند که چین بر شرکت های زغال سنگ و فولاد فشار زیادی  برای کاهش ظرفیت هایشان  در سال جاری خواهد گذاشت. چین در تلاش است که شرکت ها و تولید کننده ها ظرفیت اضافی خود را کاهش دهند. اگر چین ظرفیت فولاد خود را کاهش دهد – که در حقیقت  لازم است، با وجود این که تمایلی برای این کار ندارد و بی میلی ظاهری دارد، روزهای بهتر برای صنعت فولاد جهانی وجود خواهد داشت.

به تازگی کمپانی های فولاد در  چین  خبرهای مربوط به  کمبود ظرفیت را به خود اختصاص داده اند. معاملات آتی فولاد شانگهای در 9 ژانویه 2016 به میزان 7 درصد افزایش یافت. این فعالیت  ها منجر به پشتیبانی و ثبات قیمت مواد خام سنگ آهن و ذغال سنگ کوکاکی شد.

استقرار ظرفیت های پایدار می تواند به قیمت های بالای فولاد منجر شود که باید از قیمت های سنگ آهن حمایت کند. چنین توسعه ای نیز برای معدنچیان (XME) مانند Rio Tinto (RIO)، BHP Billiton (BHP) (BBL)، Vale (VALE) و Cliffs Natural Resources (CLF) مثبت و تقویت کننده است.

در بخش بعدی مجموعه ما نگاهی به قیمت فولاد در چین خواهیم داشت.

قیمت فولاد در چین

یکی از عوامل مهم در روندهای اخیر قیمت سنگ آهن، افزایش تولید فولاد و افزایش قیمت فولاد در چین (FXI) است. اگرچه این عوامل باعث افزایش قیمت سنگ آهن معدنی در سال 2016 شد، اما همچنان این سوال مطرح می شود که آیا قیمت های فولادی می توانند در بازار های جهانی به جلو حرکت کنند و پیشرفتی داشته باشند؟ پاسخ این سوال  در روند تقاضا برای فولاد در چین و دیگر نقاط  دنیا قرار دارد  .

در دسامبر 2016، قیمت فولاد در چین به 3557 یوان  در هر تن رسید،  که این میزان بالاترین سطح آن در دو سال و نیم بوده است. در حالی که قیمت فولاد در چین در سال 2016 تقریبا 60٪ افزایش یافت، در چند روز اخیر سال 2016 به دلیل سقوط معاملات آتی کاهش یافت.

گزارش هایی مبنی بر اینکه محدودیت تولید در شمال چین ممکن است لغو شود، گزارش شده است. این توسعه می تواند عرضه را افزایش دهد و به قیمت ها فشار وارد .کند مخصوصا قیمت سنگ آهن. نگرانی ها در مورد کاهش رشد تقاضا در بازار نیز قیمت ها را تحت فشار قرار داده است. مجددا می توان گفت که برخی از این نگرانی ها مربوط به قیمت سنگ آهن است.

قیمت های فولادی تحت تاثیر چه مواردی هستند؟

برای ساخت بخش فولاد و آهن آلات داخلی کارآمد تر، ظرفیت قابل توجهی در سال 2016 کاهش یافت. محرک های ارائه شده از سوی دولت همچنین به شرکت های فولاد کمک کرد تا موجودی خود را بازسازی کنند و پس از ان توانست به عنوان یک عامل اصلی افزایش قیمت ها عمل کند. کمبود یکی دیگر از مواد خام فولاد، زغال سنگ کک، همچنین منجر به افزایش قیمت ها شد. تمامی این موارد بر قیمت سنگ آهن نیز تاثیر گذاشتند. در حالیکه انبارداری و نگهداری موجودی به طور موقت به قیمت فولاد کمک می کند، اما قیمت فلزات (DBC) بستگی به تقاضای واقعی و عرضه واقعی دارد. باید به صورت واقعی انجام شود. با امدن  تعطیلات سال نو در چین، قیمت فولاد تا حدودی سقوط خواهد کرد و کاهش می یابد. پیش از این، قیمت ها به دلیل تسریع در برآورد سودشان ساخته شده بودند و شکل گرفته بودند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد