دورنمای بازار آهن آلات در سال جدید

2 سال پیش1335بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
دورنمای بازار آهن آلات در سال جدید

پيش بيني قيمت آهن آلات در سال 2018

رييس انجمن وارد كننده ها و صادر كننده های محصولات تخت تركيه در بازار آهن آلات پيش بيني كرد در سال 2018 قيمت آهن آلات با تغييرات شديدي مواجه نخواهد شد. تغييرات قيمت ادامه خواهد يافت اما بين 20 تا 25 درصد در نوسان خواهد بود.

در سال 2017 تركيه 16.5 ميليون تن محصول تخت فولادي مصرف كرده است در حالي كه 8 ميليون تن واردات داشته است. صادرات محصولات تخت تركيه در سال گذشته 4.5 ميليون تن بود و در مقايسه با 3 ميليون تن در سال 2016 افزايش چشمگيري داشته است.

به گزارش متال بولتن آمار مذكور به طور قطعي  هنوز تاييد نشده اند اما بر اساس گزارش مركز آمار تركيه در 9 ماه ابتداي سال، 3.15 ميليون تن محصول تخت آهن آلات از تركيه صادر شده است كه رشد 56.74 درصدي در مقايسه با سال قبل دارد.

واردات تاييد شده در دوره مذكور با كاهش 1.75 درصدي نسبت به سال قبل 6.23 ميليون تن و مصرف محصولات تخت با رشد 3.02 درصدي 12.9 ميليون تن بوده است.

بازار صادرات سال 2018

انتظار مي رود مصرف و صادرات محصولات تخت آهن آلات تركيه در سال 2018 افزايش يابد. تقاضاي داخلي  بالاست و توليد كننده هاي جديدي وارد بازار محصولات تخت خواهند شد.

مهمترين مسأله در بازار آهن آلات اقدامات تعرفه اي است. قيمت هاي رقابتي تركيه در شرايط تقاضاي قوي در اروپا و امريكا فرصت خوبي در اختيار تركيه قرار داده است.

اما درستي هر پيش بيني به اقدامات چين بستگي خواهد داشت. در سال 2017 صادرات فولاد چين به طور ميانگين 5 ميليون تن بود و نسبت به ماهيانه 10 ميليون در سال 2015 به نصف كاهش يافته است.اين امر فرصت خوبي براي كشورهاي ديگر فراهم كرد تا جايي كه سال 2017 بهترين سال براي تولیدکنندگان آهن آلات از 2008 تا كنون بوده است.

قيمت اسلب و مواد اوليه در حال افزايش است و به اين ترتيب قيمت محصولات تخت در تركيه در سال 2018 افزايش خواهد يافت.

قیمت آهن آلات

دورنماي بازار پيش روي آهن آلات چين چه خواهد بود

در هفته اي كه گذشت بازار فولاد چين شاهد رشد چشمگير قيمت در اوائل هفته و افت ناچيز در پايان هفته بود. در اين ميان، بهاي بيلت تانگشان بيشترين افزايش را تجربه نمود و به 3600 يوان در روز پنجشنبه رسيد. با اين حال، اكثر تقاضاي ايجاد شده در بازار از سوي تجار براي انباشت موجودي زمستانه انجام شده و تقاضاي موثري از سوي مصرف كنندگان نهايي در بازار ديده نشده است.

ميانگين بهاي ميلگرد در 25 استان چين در حدود 4107 يوان برآورد شده كه نسبت به هفته گذشته 13 يوان رشد را نشان مي دهد. در حال حاضر، موجودي انبارهاي ميلگرد در 25 شهر بزرگ كشور 4 ميليون و 482 هزار و پانصد تن بر آورد مي شود كه نسبت به هفته گذشته رشدي معادل 315 هزار و 800 تن را نشان مي دهد. بر طبق نظر سنجي هاي انجام شده، عمده فعالان بازار آهن آلات اعتقاد دارند كه در هفته پيش رو بازار آهن آلات چين با ثبات نسبي در بخش ميلگرد مواجه خواهد بود

نوسانات قیمت محصولات فولاد تخت

ورق گرم نيز در هفته اي كه گذشت با رشد نسبي همراه بود و توانست با 12 يوان افزايش قيمت به ميانگين بهاي 4138 يوان به ازای هر تن برسد. ميزان موجودي ورق گرم انبارهاي كشور در طي هفته گذشته بالغ بر 1 ميليون 778 هزار و 600 تن برآورد شده كه 20 هزار و 300 تن افزايش را نسبت به يك هفته پيش نشان مي دهد. در بازار آهن آلات جنوب غرب چين و شمال چين، به ترتيب بيشترين و كمترين مصرف ورق گرم را طي هفته اي كه گذشت داشته اند. اكثر فعالان بازار معتقدند كه بازار ورق گرم نيز در هفته پيش رو با ثبات نوساناتي حول دامنه قيمت فعلي همراه خواهد بود

با افزايش قيمت در هفته گذشته، علاقه خريدارن براي انباشت موجودي زمستانه كم كم رو به افول گذاشت كه اين موضوع هم در بازار نقدي و هم در بازار فيوچرز بازتاب خود را نشان داد. با نزديك شدن به عيد شكوفه ها، رفته رفته فعاليت هاي تجاري به حالت تعليق در خواهند آمد و حجم مبادلات كمتر خواهد شد. براي بازار هفته آينده فولاد چين مي توان بازاري با ثبات و بدون اتفاق غير منتظره اي را متصور بود.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد