رخدادهای مهم تاثیرگذار بر قیمت سیم آرماتور

2 سال پیش1537بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
رخدادهای مهم تاثیرگذار بر قیمت سیم آرماتور

کارخانه ی Shagang و افزایش قیمت سیم آرماتور داخلی در ماه اوت

بزرگترین شرکت خصوصی  Shagang در چین قیمت سیم آرماتوربندی داخلی خود را در اوایل ماه اوت افزایش داد. لازم به ذکر است که افزایش قیمت سیم آرماتور این کارخانه به دلیل تقاضای قوی ازمشتریان داخلی، صورت گرفته است. علاوه بر این، قیمت سیم آرماتور و سیم مفتولی تولیدی این کارخانه نیز تا 7 دلار به ازای هر تن (RMB 50 در هرتن) در مقایسه با ده روز گذشته، با وجود تقاضا برای ساخت و ساز کاهش یافته است. اما با افزایش سهام معامله گران در دو هفته ی متوالی، هنوز هم افزایش قیمت این دو محصول دور از انتظار نیست.

کمپانی های داخلی به متال اکسپرت اعلام کردند که با توجه به حواشی و اخبار شنیده شده از این کارخانه، پیش بینی می شود که در ماه جاری حتی قیمت سیم آرماتور بالا تر از این هم باشد. قیمت سیم آرماتور کارخانه ی  Shagang به نوبه ی خود، در معاملات ماه سوم سال آینده، افزایش چشمگیری خواهد یافت.سیم آرماتور در ماه اوت به میزان 56 دلار در هر تن رسید (380 یورو در هر تن) که در مقایسه با قیمت ماه ژوئیه افزایش داشته است.

شرکت  Usiminas برزیل و افزایش قیمت سیم آرماتور به دلیل رونق میزان تقاضا در ماه دوم سال

بزرگترین سازنده ی محصولات آهن و فولاد برزیل - با نام Usiminas -  نوع عملکرد و قیمت سیم آرماتور خود را بهبود خواهد بخشید. این به این دلیل است  که افزایش تقاضا برای خرید سیم آرماتور در بررسی تقاضای قوی در داخل و خارج از کشور، اعلام شده است. واحد تولید محصولات میلگرد این شرکت، حجم فروش خود را افزایش داد زیرا فروش این محصولات عمدتا توسط ارسال محموله های قبلی به خریداران خارجی، پشتیبانی می شد.

بنابراین، با وجودی که حجم صادرات سیم آرماتور فقط 15 درصد کل فروش را به خود اختصاص می دهد، باز هم حجم آن تا 43 درصد (نزدیک به 149 هزار تن) افزایش یافته است. لازم به ذکر است که شرکت Usiminas  قیمت سیم آرماتور صادراتی خود را به ایالات متحده افزایش داد (به میزان 8 درصد بیش تر از قیمت کل صادرات). این شرکت قیمت سیم آرماتور صادراتی اش به اسپانیا را نیز به میزان ( 6  ppp یا 9٪ درصد از قیمت کل صادرات) افزایش داد، در حالی که صادرات همین محصول به آرژانتین به شدت در حال کاهش است که این میزان حدودا ( 16 ppp یا 19٪ از قیمت کل صادرات سیم آرماتور) می باشد.

قیمت سیم مفتولی

قیمت های پیشنهادی مناقصات

به گزارش متال اکسپرت، علاوه بر این، این شرکت آهن ساز به دلیل رشد قیمت سیم آرماتور توانست میزان فروش خود را (به میزان 2٪) به مشتریان محلی افزایش دهد. خرید سیم آرماتور در برزیل 2٪ از درآمد خالص فروش آهن این کشور را تشکیل می دهد. در دومین ماه از سال خرید سیم آرماتور برزیل به 2.5 میلیارد بشکه (حدود 798.4 میلیون دلار) رسید، که حدود 10.8٪ درصد بالا تر از حجم خریداری شده در سال گذشته است. علاوه بر این، به دلیل افزایش قیمت سیم آرماتور در بازارهای داخلی، به میزان 4/1٪ و در بازار صادرات معادل 5/6٪، بود.

به طور کلی، این شرکت با توجه به چشم انداز های محتاطانه، با افزایش قیمت سیم آرماتور خوش بین است. با توجه به گفته های سرجیو لایت، مدیر عامل شرکت Usiminas  گفت: پس از گذراندن چالش های پیچیده در سال های گذشته، این شرکت اکنون مرحله جدیدی را با مدیریت پایدار اهداف، در پیش گرفته است و به طور عمده به دنبال تعالی در خدمت رسانی به مشتری و بهبود کیفیت تولیدات خویش است.

مصر و لغو روادید در مورد سیم آرماتور چین و بلژیک

این هفته وزارت دادگستری مصر، محکومیت تحقیقات AD در مورد واردات سیم آرماتور را تایید کرد. میلگردهای وارداتی متعلق به کشور های چین و بلژیک با ظرفیتی بالغ بر 300000 تن بود، که توسط یک تولید کننده ی سیم آرماتورداخلی به نام  Kamka خریداری شد.  علاوه بر این، لغو پرونده ی تجاری توسط مصر نیز لابی شد.

تولیدکنندگان ادعا می کنند که میزان عرضه و قیمت سیم آرماتور داخلی برای فعالیت های تجاری پایدار، کافی نیست. نماینده اتاق صنایع متالورژی مصر به متال اکسپرت گفت: "رئیس بخش تولیدات سیم آرماتور مصر اصرار داشت که در مورد عدم انطباق فوری در مورد پرونده AD، در صورت عدم عرضه ی محلی، و قیمت سیم آرماتورغیر رقابتی در بازار داخلی، اعتراض خواهد کرد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد