روند جهانی قیمت آهن آلات هفته دوم ماه اکتبر 2017

2 سال پیش1519بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
روند جهانی قیمت آهن آلات هفته دوم ماه اکتبر 2017

روند قیمت جهانی آهن آلات در هفته اخیر

قیمت آهن آلات ، در هفته گذشته نرخ سنگ‌آهن در چین به حداقل ترین سطح از پایان ژوئن رسید. شرایط نامناسب حاکم بر بازار و پیش‌بینی کاهش تقاضا باعث رکود در صنعت آهن و فولاد شده است. شاخص نرخ سنگ‌آهن خلوص ۶۲ درصد وارداتی از ۶۳ دلار آخر هفته پیشین به ۱۰/ ۵۸ دلار در هر تن رسید. طرح های کاهش تولید آهن آلات در چین و از سویی کاهش قیمت آهن، بازار سنگ‌آهن را نزولی کرده است. دربازار سنگ‌آهن ایران نیز مگنتیت با 60درصد خالصی از ۵/ ۴۱ دلار به ۳۶ دلار در هر تن رسید. بازار وارداتی ، هفته قبل در ترکیه با افزایش خرید و افزایش قیمت روبرو شد. چند بار آهن از اروپا و آمریکا تا ۳۲۰ دلار خرید و فروش شد. ضایعات سنگین تا ۲۸۷ دلار در شرق آسیا فروخته شد. در ژاپن طی یک مزایده صادراتی ضایعات سنگین دسته دو ۱۴ دلار نسبت به ماه گذشته کاهش قیمت داشت. در بازار آمریکا ضایعات خرد شده همچنان با قیمت ۳۱۶ دلار ثابت بود.

نرخ آهن آلات  توجه به افزایش نرخ ضایعات ،میانگین نرخ میلگرد صادراتی ترکیه تا ۵۲۵ دلار رو‌به افزایش است. قیمت میلگرد در بازار ترکیه از ۵۴۴ دلار به ۵۱۷ دلار رسید و هنوز افزایش خریدو فروش ضایعات تاثیر بسزایی بر افزایش خرید میلگرد نگذاشته است. میلگرد در بازار آمریکا با قیمت۵۶۰ دلار ثبات بود. قیمت ورق گرم چین نیزبا ۵۴۹ دلار به  ثبت رسید.هفته قبلی نرخ تعهداتی میلگرد در بازاربورس چین ۲۲ دلار کاهش قیمت داشت وبا قیمت ۵۳۶ دلار به ثبت رسید. در بازار کشورچین میلگرد تا ۶ دلار کاهش قیمت داشته. نرخ میلگرد صادراتی به مبلغ ۵۵۰ دلار رسید که با افتی 5 دلاری نسبت به روزهای قبل روبرو شده است.نرخ بیلت صادراتی در اواخر هفته قبلی ۴۹۰ دلار ثبت شد که در قیاس با هفته قبلی ثابت بوده است.

ارزیابی بازار آهن آلات

 در بازار چین نرخ بیلت 11 دلار کاهش در هر تناژ داشته است. در شرق آسیا  ثبات  نرخ بیلت وارداتی را داشتیم به گونه ای که متوسط نرخ ۵۳۰ تا ۵۳۵ دلار ثبت شد. بیلت در بازار ترکیه با افت قیمت مواجه شد ولی نرخ  واردات بیلت در ثبات بود و با ۱۰ دلار افت تا ۵۱۰ دلار در هر تن ثبت شد. در ترکیه بیلت صادراتی با افتی که نسبت به هفته قبل داشت تا ۵۱۰ دلار قیمت گرفت. واردات بیلت در ثبات بوده و تا ۵۲۰ دلار ثبت شد. کارخانه‌های تولید آهن آلات نرخ های صادراتی آهن آلات را در قیاس با چند روز گذشته کاهش دادند و با ادامه این روند انتظار می رود قیمت آهن آلات را نیز کاهش دهند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد