سرمای شدید در بازار جهانی و روند صعودی قیمت آهن آلات

2 سال پیش1368بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
سرمای شدید در بازار جهانی و روند صعودی قیمت آهن آلات

ارزيابي بيلت بازار آهن آلات شرق آسيا

بهاي بيلت وارداتي به بازار آهن آلات جنوب شرق آسيا در هفته منتهي به 26 فوريه با افزايش 5 دلار نسبت به يك هفته قبل به 540 تا 555 دلار CFR رسيد.

قيمت بيلت پس از پايان تعطيلات سال نو در روند افزايشي قرار گرفت .پيشنهاد هاي فروش در بازار محدود است و برخي صادر كننده ها مانند هند به دليل داشتن شرايط بهتر ميلگرد در بازار داخلي خود عرضه به بازار هاي خارجي را محدود كرده اند.

خريدهاي انجام شده از CIS  به قيمت 555 دلار CFR  بوده است و به دليل رشد قيمت قراضه و الكترود گرافيتي قيمتهاي پيشنهادي در روند افزايشي قرار دارد.پيشنهاد هاي فروش هندي ها و ژاپني ها به عنوان مثال به 555 تا 570 دلار CFR فيليپين رسيده است. بيلت برزيل، شمال افريقا و خاورميانه نيز در محدوده 550 تا 555 دلار CFR پيشنهاد مي شود

ارزيابي اسلب بازار آهن آلات جنوب شرق آسيا

در بازار اسلب آهن آلات اين منطقه، افزايش قيمت تندي اتفاق افتاد كه به دليل محدوديت عرضه اسلب به بازار بود. در ارزيابي 26 فوريه متال بولتن قيمت اسلب وارداتي به بازار آهن آلات شرق آسيا با 15 تا 25 دلار افزايش نسبت به يك هفته قبل به 550 تا 570 دلار CFR رسيد.

بر اساس شنيده ها معاملات اخير اسلب به قيمت 570 دلار CFR اندونزي و تايلند انجام شده است. برخي معاملات اسلب CIS نيز به صورت تاييد نشده در محدوده 540 تا 545 دلارCFR گزارش شده است.

فعالان بازار اعلام كردند كمبود اسلب در بازار جنوب شرق أسيا وجود دارد، با اين حال خريداران بازار آهن آلات منتظر كاهش قيمت هستند و از ثبت سفارش خودداري مي كنند.

قیمت آهن آلات

يكي از تجار كره اي گفت تولیدکنندگان آهن آلات CIS در تعميرات برنامه ريزي شده هستنند و بازار محصولات تخت در روند افزايشي است، به همين دليل اسلب در بازار با كمبود شديدي مواجه شده است.

به دليل مزيت قيمتي در بازار آمريكا، تولیدکنندگان آهن آلات برزيل و CIS بيشتر اسلب خود را روانه اين بازار كرده اند و به همين دليل پيشنهادهاي فروش برزيل به 550 دلار FOB افزايش يافته است كه معادل 570 تا 575 دلار CFR است

افزايش قيمت كلاف گرم صادراتي هند

تولید کنندگان محصولات تخت فولادی هند پس از افزایش  در قیمت جهانی  کلاف گرم و تخصیص محدودی برای صادرات انتظارات خود را برای پیشنهادات صادراتی افزایش داده اند. تولید کنندگان آهن آلات هندی قصد دارند قیمت ورق سیاه خود را 10 الی 15 دلار به ازای هر تن افزایش دهند . پس از افزایش، قیمت ورق سیاه صادراتی هند به اروپا حدود 660-670 دلار به ازای هر تن FoB (700 الی 710 دلار به ازای هر تن CFR Europe ) می باشد. بر اساس ارزیابی قبلی ، قیمت کلاف گرم صادراتی هند حدود 650-655 دلار به ازای هر  تن  FoB است .

رئیس سازمان تجارت جهانی از تصمیم ترامپ اظهار نگرانی نمود

دبیر کل سازمان تجارت جهانی روبرتو آزودو در یکی از نادرترین مداخلات این سازمان در روابط تجاری اعضا، نگرانی خود را از تصمیم دونالد ترامپ در خصوص اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم اظهار نمود.

وی در روز جمعه اعلام کرد که سازمان تجارت جهانی به شدت از جنگ تجاری احتمالی میان اعضای سازمان نگران بوده و این جنگ با معادلات فعلی بسیار قریب الوقوع میباشد. وی اعلام کرد که این جنگ مطلوب هیچکس نیست و سازمان تجارت جهانی از نزدیک شرایط را رصد خواهد نمود.

در همین حال، ترامپ در روز جمعه در واکنش به نگرانی های ابراز شده توسط نهادها و کشورها در توئیتر خود اعلام نموده که جنگ تجاری با دیگر کشورها خوب بوده و پیروزی در آن ها آسان است. سازمان تجارت جهانی در ژوئن سال گذشته نارضایتی خود را از اقدام احتمالی امریکا اعلام کرده بود و حال با تصمیم ترامپ، بی توجهی وی به نظر سازمان آشکار تر شده است.

آقای دبیر کل که سابقه دخالت در روابط تجاری ۱۶۴ عضو این سازمان را نداشته حالا اظهار نظری انجام داده و دلیل آن را منافات تصمیم ترامپ با روح سازمان تجارت جهانی می داند و ابراز نموده که استفاده از واژه "امنیت ملی" توسط امریکا تنها به این خاطر است که این مورد خارج از قوانین تجارت جهانی می باشد. به عبارت دیگر "امنیت ملی" راه فرار ایالات متحده برای عملی ساختن تعرفه ها می باشد.

اگر تابوی امنیت ملی شکسته شود، دیگر اعضا این امکان را خواهند داشت تا از این واژه برای توجیه تصمیمات غیر منطقی خود استفاده نمایند، اتفاقی که پارسال در تحریم قطر توسط سه کشور عربستان، امارات و بحرین روی داد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد