مشاهده سیگنال های افزایش قیمت آهن آلات در بازار داخلی ایران

3 هفته پیش1430بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
مشاهده سیگنال های افزایش قیمت آهن آلات در بازار داخلی ایران

تحلیل بازار آهن آلات 24 آبان 96

طی روز گذشته هم چنان نشانه هایی از افزایش قیمت آهن آلات در بازار ایران مشاهده گردید و این روند در بازار آزاد نیز تقریبا مشاهده گردید. می توان گفت که نوسانات افزایش قیمت این محصولات برای سومین روز متوالی در بازار مشاهده گردیده است. شرایط کنونی هنوز موفق نشده است که بازار آهن آلات را به سمت افزایش قیمت ها سوق دهد. جریان کلی قیمت آهن آلات در هفته جاری را می توان افزایشی دانست. این در حالی است که افزایش قیمت ها هنوز به صورت پراکنده بوده و تمامی مبادی اقدام به افزایش قیمت محصولات خود نکرده اند.

هم چنین قیمت شمش به گفته برخی منابع خبری بدون تغییر بوده است و به گفته برخی دیگر نشانه هایی از افزایش قیمت در این بخش مشاهده گردیده است. این موضوع نشان دهنده نوسانات و تردیدهای زیاد در بازار فولاد داخلی می باشد. پیش بینی می شود که این سرگردانی ها تا روزهای پایانی هفته ادامه داشته باشد با این وجود که این تمام ماجرای کنونی نمی باشد.

معاملات منعقد شده در بازار بورس به خصوص برای تیرآهن نشان دهنده افزایش قیمت آهن آلات می باشد. چراکه قیمت ها در بازار فولاد روند صعودی داشته که این موضوع نشانه مهمی در بازار تیرآهن به شمار می رود. این در حالی است که قیمت تیرآهن در بازار آزاد تقریبا ثابت می باشد. این روند یک نشانه مهم در بازار به شمار می رود و نشان دهنده این است که روند صعودی رشد قیمت ها در حال حاضر می تواند جو بازار را آشفته کند.

پیش بینی روند قیمت آهن آلات

این موضوع به این معنا است که تداوم یافتن نشانه های رشد قیمت چندان دور از انتظار نبوده ولی ادامه یافتن این روند نیز به معنای افزایش قیمت آهن آلات در بازار فولاد می باشد. طی روز گذشته قیمت تیرآهن اصفهان 18-14 کارخانه ذوب آهن در بازار بورس با افزایش روبه رو شده است که نشان دهنده این است که جریان اصلی بازار به افزایش قیمت آهن آلات طی روزهای آتی امیدوار می باشد.

این روند مشاهده شده در بازار بورس جو کلی بازار را برای افزایش قیمت ها و هم چنین افزایش قیمت دلار در بازار آزاد طی روزهای اخیر عمدتا سبب نوسانات افزایش قیمت خواهد شد. حقایق موجود در بازار امکان دارد که بتواند روند افزایش قیمت آهن آلات را به تعویق انداخته و و فراز و نشیب های قیمت ها و نشانه های افزایش قیمت به طور پراکنده، در نهایت سبب روند افزایشی در بازار خواهد شد.

ادامه یافتن این روند سبب ایجاد داده های مثبت در بازار می گردد و می تواند باعث افزایش تمامی محصولات در بازار آهن آلات گردد. ولی هم چنان موانع بازار در برابر افزایش قیمت ها مقاومت می کنند. به هر جهت تداوم این روند در بازار آهن آلات به رشد قیمت ها کمک خواهد کرد. تنها عاملی که می تواند سبب کنترل و تغییر رشد غالب در بازار باشد عقب نشینی قیمت ها به طور گسترده می باشد نه به صورت پراکنده.

مقایسه قیمت های اعلامی کارخانجات مختلف

این در حالی است که تمامی این اطلاعات ممکن است سبب برجسته تر شدن شرایط حاضر گردد. هم چنین در روز سه شنبه قیمت میلگرد ذوب آهن بارگیری از کارخانه با 5 تومان افزایش و بارگیری از انبار با 30 تومان افزایش در سایز 12 و 14 اعلام شد. هم چنین اکثر کارخانه های تولید کننده میلگرد قیمت میلگرد تولیدی خود را ثابت اعلام کردند. برخی نیز قیمت های خود را با 5 تا 10 تومان کاهش اعلام کردند.

قیمت تیرآهن ذوب آهن بارگیری از انبار نیز با کاهش 2000 تا 5000 تومانی اعلام گردید. قیمت تیرآهن ذوب آهن بارگیری از کارخانه نیز ثابت اعلام گردید. سپری نبشی و ناودانی بارگیری از انبار اصفهان با 20 تومان افزایش قیمت اعلام گردید. قیمت محصولات مفتولی نیز ثابت اعلام گردید. قیمت لوله داربستی بارگیری از اصفهان با قیمت ثابت اعلام گردید. قوطی ستونی بارگیری از انبار اصفهان با قیمت ثابت اعلام گردید.

قیمت پروفیل اصفهان بارگیری از اصفهان ضخامت 2.5 و 3 با 10 تومان کاهش قیمت اعلام گردید. قوطی پروفیل بارگیری از تهران ثابت اعلام گردید. پروفیل زد و زد رنگی بارگیری از اصفهان ثابت اعلام شد. قیمت تسمه ورقی بارگیری از انبار اصفهان با ثبات اعلام گردید. قیمت تسمه کوره ای بارگیری از انبار اصفهان با ثبات اعلام شد. لوله صنعتی بارگیری از سپاهان با قیمت ثابت اعلام شد. لوله گالوانیزه سپاهان با قیمت ثابت اعلام گردید. قیمت لوله گاز روکار و توکار کارخانه ی سپاهان و کچو نیز ثابت اعلام گردید.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید