سیگنال های مهم بورس کالا به بازار کشور

1 سال پیش1157بازدید0دیدگاه5امتیاز (1 رای)
سیگنال های مهم بورس کالا به بازار کشور

افزایش نسبی قیمت محصولات فولادی و ثبات مجدد قیمت میلگرد

طبق گزارشاتی که از منابع مختلف خبری منتشر می شود، امروز در تاریخ چهارشنبه ٩ اسفند ٩۶، ️قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان بارگیری از کارخانه و انبار ثابت اعلام گردید.

سایر کارخانه های تولید کننده میلگرد نیز قیمت خود را ثابت اعلام کردند. علاوه بر این، ️امروز ثبات در شاخص نرخ امروز حوزه میلگرد آجدار قابل لمس بود و با افزایش تخفیفات زیرپوستی برخی از مبادی همراه بود. بر این اساس، قیمت میلگرد ظفر بناب بارگیری از کارخانه با ضخامت 8 و شاخه آجدار A2 در حدود️ 2560 تومان اعلام شد. قیمت میلگرد بناب با ضخامت 10 نیز معادل 2540 تومان خرید و فروش شد. به علاوه، قیمت میلگرد بناب 14 تا 28 شاخه آجدار A3 نیز در حدود 2495 تومان شنیده شد.

مضاف بر اعداد و ارقامی که در مورد قیمت میلگرد این دو کارخانه بیان شد، از بعد های دیگری نیز می توان بازار میلگرد را بررسی و تحلیل کرد. به طور مثال بدهی های کارخانه های مختلف تولید کننده میلگرد یکی از مباحثی است که می توان آن را مورد بررسی قرار داد. در صنعت میلگرد، ذوب‌آهن اصفهان بدهی های انباشته بسیاری به شرکت ‌هایی که برایش سوخت رسانی می‌کنند، دارد.

همچنین این مسئله برای کارخانه فولاد مبارکه هم وجود دارد. اما هنوز مشخص نیست که این شرکت ‌ها با توجه به شرایط پیش آمده چطور عمل خواهند کرد. خصوصا این که آن ها پس از دو سال هنوز نتوانسته اند نرخ مشخصی را برگزینند و امکان رقابت بین‌المللی برای آن ها وجود ندارند چرا که این کارخانه های تولید کننده میلگرد و سایر محصولات فولادی که در کشور شناخته شده هم هستند، حاضر نیستند کالا های‌ خود را بر حسب نرخ‌ های بین‌ المللی در بورس کالا عرضه کنند.

قیمت میلگرد اصفهان

تاثیر قیمت شمش بر قیمت محصولات فولادی

علاوه بر این، باید شرایط بازار را نیز در نظر گرفت. در حال حاضر بازار فولاد با رشد قیمت ها مواجه شده است. سیگنال‌ های مهم بورس کالا به بازار داخلی کشور با رشد قیمت شمش توام شده و تقاضایی بیش تر از حجم عرضه‌ ها نهایتا سبب آن شد که امروز شاهد رشد قیمت ها در بازار فولاد باشیم. علاوه بر این، اگر چه در ساعات اولیه فعالیت بازار، آرامشی توام با بدگمانی در اعلام قیمت محصولات فولادی مشاهده شد که در روز گذشته هم به این وضعیت کلی در اشاره شده بود.

هم ‌اکنون باز هم بازار فولاد گویی وارد یک فاز رونق قیمت شده است و این امر در قیمت میلگرد امروز تاحدودی مشهود است. همان‌ طور که روز گذشته هم به آن اشاره شده بود، بازار فولاد با دلهره ای عجیب در ساعات اولیه فعالیت خود رو به رو شد تا جایی که قیمت‌های اعلامی اکثرا پراکنده بوده و بیش تر فروشندگان تمایل و شاید جرأت اعلام قیمت ها را نداشتند.

همچنین برخی از فروشندگان، افزایش محدود قیمت های خود را در دستور کار قرار داده و اعلام نرخ محصولات فولادی خود را به روز ها  موکول کردند. این در حالی بود که به طور مثال قیمت میلگرد امروز قزوین در ساعات اولیه شروع فعالیت با کاهش قیمت‌ های پیشنهادی خود دلهره قیمتی بازار فولاد را عمیق‌تر کرد تا برخی از فعالان بازار نگران از دست دادن موقعیت‌ های فروش خود شوند.

این شرایط کلی همین طور به روند خود ادامه می داد تا این که عرضه‌ های شمش و ورق در بورس کالا به روی تابلو آمد و سپس بازار یکسری سیگنال‌ های جدید را حس کرد که جریان قیمتی در روز جاری را به کل تغییر داد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد