شاخص های تعیین قیمت آهن آلات در سال جدید

6 سال پیش1275بازدید0دیدگاه2امتیاز (1 رای)
شاخص های تعیین قیمت آهن آلات در سال جدید

چگونه قیمت آهن آلات چین می تواند از سنگ آهن در سال 2018 پشتیبانی کند؟

قیمت آهن آلات بازار جهانی طی روزهای اخیر تقویت شده است. قیمت آهن آلات چین در سال 2017 با توجه به تقاضای قوی و همچنین خاموش شدن ظرفیت آهن آلات کم کارآمد، همچنان ثابت باقی مانده است. تلاش های دولت برای کاهش ظرفیت آهن آلات برای ماه های زمستان نیز از قیمت ها حمایت می کند.

اخیرا قیمت سنگ آهن در تاریخ 22 دسامبر 2017 افزایش یافت و به بالاترین سطح سه ماهه 76.40 دلار در هر تن رسید. این تجمع توسط افزایش قیمت آهن آلات در چین حمایت شد زیرا تولید به دلیل کاهش و تقاضا از جنوب چین همچنان کم است.

واردات دریایی رو به افزایش است.

یکی دیگر از عواملی که باعث افزایش قیمت سنگ آهن در دریای شمال می شود، تغییر سوپاپ های چینی از سنگ معدن داخلی به واردات سنگ آهن است. در تلاش برای کنترل آلودگی، کارخانجات تولید آهن آلات را به سنگ آهن وارداتی با کیفیت بالا تبدیل می کنند.

طبق گزارش ها، با توجه به تلاش های دولت برای مبارزه با آلودگی در ماه های زمستان، قیمت آهن آلات در چین در هفته ی نخست دسامبر 2017 به بالاترين رقم 9 سال رسیده است.

با این حال، سرپرست پژوهش در تحقیقات متال بولتن، اظهار داشت که او انتظار دارد قیمت آهن آلات از سطح فعلی کاسته شود.

تأثیر بر شرکت های معدني

در حالی که ممکن است اصلاحات کوچک در کوتاه مدت وجود داشته باشد، فعالیت باز خرید پس از کاهش فصل زمستان باید از قیمت آهن آلات و همچنین قیمت های سنگ آهن حمایت کند. این روند می تواند برای تامین کنندگان دریایی مثبت باشد.

سرمایه گذاران سنگ آهن می توانند اين عوامل تاثير گذار را در سال 2018 پیش بینی کنند.

از آنجا که سنگ آهن به بازار املاک در چین متكي است و اين بازار متوقف می شود، در نتيجه قيمت کاهش می یابد. بازار املاک و مستغلات چینی (TAO) بیش از 50 درصد کل آهن آلات مصرف شده در کشور را تشکیل می دهد. با توجه به اندازه آن، سرمایه گذاران فولاد و سنگ آهن پس از  مانيتور اين بخش مالکیت چین كه بسيار اهمیت دارند مي توانند نتيجه گيري كنند.

پیش بینی قیمت آهن آلات روزهای آینده

شاخص هاي بازار املاك چين

به تازگی، شاخص های بازار املاک شروع به کاهش رشد در بخش مالکیت چین کرده اند. سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات چین در 11 ماه اول تا نوامبر 2017 در مقایسه با 7.8 درصد در ده ماه اول سال تنها  7.5 درصد رشد داشت. این سرمایه گذاری در ماه نوامبر تقریبا یک سال در کمترین سرعت رشد کرد.

قیمت ها برای خانه های جدید در چین همچنان در ماه نوامبر 2017 ادامه دارد. در 20 از 70 شهر تحت نظارت، قیمت ها در مقایسه با اکتبر 2017، کاهش یافته یا ثابت باقی ماندند. در 50 شهر، قیمت خانه های جدید افزایش یافت، اما افزایش ثبت شده کمتر از 1.0٪ را نشان ميدهد.

موتورهای محرکه قیمت آهن آلات هند کدامند؟

قیمت آهن آلات هند از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ رو به افزایش گذارده اند. بیشترین افزایش ها در این میان از آن ورق سیاه و میلگرد بوده که با ۶۳ و ۷۶ دلار پیشتازی می کنند.

مجموعه ای از فاکتورها این افزایش قیمت آهن آلات را رقم زده اند. اول اینکه تعطیلی برخی معادن بزرگ سنگ آهن به دلیل تاخیر در پرداخت جریمه های خود باعث شد تا عرضه این نهاده تولید چیزی در حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تن در سال کاهش یابد و به رشد ۸ دلاری سنگ آهن منجر شود.

از طرفی، رشد قیمت های زغال صادراتی استرالیا و افزایش تقاضای این ماده به دلیل ممنوعیت استفاده از کک پتروشیمی در هند باعث رشد قیمت زغال و محرک قیمت آهن آلات در هند شده اند. کشورهایی مانند هند و ژاپن، جایگاه چین را در تقاضا برای زغال پر نموده و با توجه به مشکلات عرضه از سوی استرالیا شرایط منجر به رشد بهای زغال سنگ تا ۲۶۵ دلار شده است.

قیمت آهن آلات

شاخص های سال 2017

همچنین، هندی ها در سال ۲۰۱۷ صادرات فولاد خود را بسیار افزایش داده و جایگاه چین را در بخش تامین بازارهای سنتی این کشور پر نموده است. همین افزایش تقاضا در بازارهای فرامرزی باعث شده قیمت فولاد در این کشور تقویت شود.

پروژه های جاه طلبانه زیرساختی هند نیز از دیگر عوامل رشد بها می باشد. دولت چین در یک برنامه جامع قصد دارد تا برای شهروندان مساکن ارزان قیمت تهیه نماید که مستلزم حجم بزرگی از فولاد می باشد. لذا تقاضای داخلی را تا حدود زیادی بهبود بخشیده است.

و در نهایت افت میزان صادرات چینی ها به فولادسازان هندی این فرصت را داد تا محصولات خود را در بازارهای جنوب شرق آسیا به شکل گسترده تری عرضه نمایند و بخشی از آن ها را از آن خود نمایند.

هندی ها قصد دارند تا خود را به رتبه دوم جدول رده بندی بزرگترین فولادسازان دنیا برسانند. از این جهت، سعی دارند تا با معرفی پروژه های محرک، مصرف سرانه فولاد را در کشور خود افزایش دهند. انتظار می رود که روند تولید فولاد هند که مانند سایر کشورها ازجمله چین تحت نظارت های شدید زیست محیطی قرار ندارد، سرعت رشد بالاتری طی سال ۲۰۱۸ به خود بگیرد

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد