شاخص های تعیین قیمت ورق سیاه

3 ماه پیش1280بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
شاخص های تعیین قیمت ورق سیاه

افزایش قیمت ورق سیاه صادراتی هند برای بالا ماندن در ماه آگوست

تولید کنندگان هند، این هفته با محدودیت عرضه مواجه شدند، زیرا انتظار داشتند قیمت ورق سیاه بیشتر افزایش یابد. تقاضای داخلی شدید بود، درحالیکه صادرات کاهش داشت. میانگین سطح قیمت ورق سیاه در پیشنهاد این هفته در حدود 520 تا 540 دلار در هر تن بود بود، که  10 دلار افزایش هفتگی داشت. تولید کنندگان ورق سیاه هند در این هفته تلاش کردند تا از ارائه پیشنهادات و معاملات خودداری کنند و منتظر قیمت های بهتر باشند. علاوه بر این، کارخانه ها تقریباً ارسال  کل حجم محموله ماه سپتامبر را نیز ممنوع کرده اند.

شرکت کنندگان در بازار به متال اکسپرت اظهار داشتند که انتظار میرود قیمت ورق سیاه تا ماه سپتامبر تا 30 دلار افزایش یابد. شرکت فولاد تاتا ورق سیاه را به قیمت 520 تا 530 دلار در هر تن فوب (540 تا 550 دلار در هر تن CFR ) به  ویتنام پیشنهاد داد. گفته شده که دو معامله ورق سیاه با قیمت 515 تا 517 دلار در هر تن فوب ( 535 تا537  دلار در هر تن CFR ) به انجام رسیده اند. یکی از فعالان بازار به متال اکسپرت اظهار داشت:" برخی از تولید کنندگان می خواهند قیمت ورق سیاه خود را بسیار سریع افزایش دهند. در واقع، ، آنها از قیمت های کنونی صرف نظر کرده اند  و خواستار افزایش قیمت ها هستند.

شاخص قیمت ورق سیاه صادراتی
شاخص قیمت ورق سیاه صادراتی

شاخص قیمت ورق سیاه صادراتی

قیمت ورق سیاه شاخص اروپا در حدود 535 تا 540 دلار در هر تن فوب (570 تا580 دلار در هر تن CFR ) در آنتورپ برآورد گردید که 5 تا 10 دلار در هر تن افزایش داشته است، در حالیکه در ایتالیا این قیمت برای ورق سیاه  5 تا 10 دلار در هر تن کمتر بود. قیمت های شاخص ورق سیاه در خاورمیانه بسیار تغییر نکرده است، در حالیکه در حدود قیمت  520 تا 530 دلار در هر تن فوب (540 تا 550 دلار در هر تن CFR ) باقی مانده است.

با توجه به منابع بازار، تقاضای داخلی بسیار زیاد است چرا که بسیاری از پروژه ها ، به ویژه پروژه خط لوله، از سوی دولت هند مورد تأیید قرار گرفته است. در ماه آگوست، قیمت های ورق سیاه داخلی از 1.500 تا 3000 روپیه در تن ( 23 تا  47 دلار در هر تن بدون احتساب مالیات) به 38000 روپیه در تن ( 597 دلار در هر تن ) ، به دنبال روند صعودی در بازار جهانی، افزایش یافته است. یک منبع می گوید: "معمولا کارخانه های داخلی سعی می کنند تا قیمت ورق سیاه را درقراردادهای داخلی ،حداقل از 20 تا 30 دلار در هر تن ، نسبت به قراردادهای صادراتی، افزایش دهند."

افزایش قیمت ورق سیاه صادراتی کشورهای مستقل مشترک المنافع

صادرکنندگان فولاد کشورهای مستقل مشترک المنافع در میان دسترسی محدود به ورق سیاه و روند  صعودی قیمت این محصول در چین، قرار دارند. همانطور که برخی از خریداران  خاور میانه تمایلی به افزایش قیمت های ثابت ندارند، به اعتقاد برخی از فعالان بازار داخلی ،عرضه کنندگان ممکن است تصمیم بگیرند تا مجدداً تمرکز خود را بر مقصد های سودآورتر، بگذارند.

در اوایل ماه آگوست، قیمت قابل قبول برای ورق سیاه کشورهای مستقل مشترک المنافع به 520 دلار در هر تن در فوب دریای سیاه برآورد گردید، که از 5 تا 10 دلار در تن نسبت به پیشنهادات نیمه دوم ماه جولای افزایش قیمت داشته است. قیمت ورق سیاه به 570 دلار در هر تن فوب دریای سیاه رسید. با این حال، تولیدکنندگان راضی نیستند، و هدف آنها افزایش 20 تا 30 دلار در هر تن برای تولید ماههای سپتامبر تا اکتبر است، در حالیکه روند صعود جهانی برای قیمت ورق سیاه به سرعت در حال رشد می باشد.

یکی از منابع اظهار داشت: تأمین کنندگان کشورهای مستقل مشترک المنافع ، روند چین را دنبال می کنند، و حجم محدودی را برای صادرات ارائه می دهند. من شک دارم که آنها به زودی قیمت ورق سیاه خود را کاهش دهند. " گزارش ها مبنی بر این هستند که معاملات ورق سیاه روسیه در هفته جاری به قیمت 540 دلار در هر تن CFR انجام گرفته که در مقایسه با هفته پیش که 530 دلار در هر تن CFR بوده ، کمی افزایش داشته است. در همین حال، قیمت فعلی ورق سیاه روسیه به ترتیب به 560 تا 570 دلار در هر تن CFR و 610 دلار در هر تن CFR افزایش داشته است.

کاهش میزان تقاضا برای خرید ورق سیاه

با این حال، محدوده قیمت اسمی است زیرا قیمت ورق سیاه داخلی در ترکیه به مبلغ 540 تا 550 دلار در هر تن کارهای سابق عرضه  می شود. در همین حال، در مصر، مشتریان از خرید خودداری می کنند و می گویند قیمت ورق سیاه بسیار بالا است. یک تاجر به متال اکسپرت اظهار داشت: "مصری ها برای خرید عجله ندارند، زیرا حجم زیادی ورق سیاه به قیمت 470 تا 480 دلار در هر تن  CFR رزرو شده است  که در حال ورود به کشور است."

کشورهای جنوب شرقی آسیا و ایران دو مقصد امیدوار کننده برای صادرکنندگان کشورهای عضو این اتحادیه هستند. یک تاجر گفت: "در حال حاضر تحقیقات زیادی پیرامون ورق سیاه در شرق دور وجود دارد." گفته می شود که پیشنهادات برای قیمت ورق سیاه روسیه در هفته جاری در ایران به مبلغ 454 یورو در هر تن فوب آستراخان بوده است. 

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد