شانزدهمين كنفرانس بين المللي بازار فولاد و آهن آلات در چين

11 ماه پیش1107بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
شانزدهمين كنفرانس بين المللي بازار فولاد و آهن آلات در چين

افزايش صادرات آهن آلات چين در نيمه اول سال 2018

به نقل از متال اكسپرت بر اساس تحليل بيشتر تولیدکنندگان آهن آلات و تجار فولاد در چين به دليل تعديل قيمت آهن در اين كشور، صادرات فولاد در نيمه اول سال افزايش خواهد يافت.

به علاوه بيشتر فولادسازها قصد دارند توليد خود را افزايش دهند و دولت نيز در سال جاري اهداف كاهش ظرفيت آهن آلات را محقق خواهد كرد.

به دليل افت زياد قيمتها در اواخر ماه مارس؛ دوره اوريل تا ماه مي بهترين زمان براي افزايش صادرات فولاد چين است.تجار چيني اميدوارند با حضور در بازارهاي صادراتي با ديگر كشورهاي صادر كننده رقابت كرده و همانند فولادسازها از سود فروش مطلوبي بهره ببرند.به عقيده تجار سال 2017 فقط براي فولادسازها سود آور بود.

در بين تولیدکنندگان آهن آلات نيز خوشبيني زيادي به  افزايش تقاضا در بازار داخلي چين  وجود دارد و انها قصد دارند توليد خود را بيش از پيش افزايش دهند.

فولاد سازها از اقدامات دولت در حذف ظرفيتهاي فولادي غير استاندارد و تحريك تقاضاي داخلي بسيار بهره مي برند.

بسياري از واحدهاي توليد آهن آلات در چين با تكنولوژي هاي جديد جايگزين شده اند و در ظرفيتهاي جديد كلاف گرم به طور خاص با توان توليد ضخامتهاي پايين تر در حال راه اندازي است.

در نتيجه سال 2018 براي تجار آهن چين سال به دليل افزايش صادرات سال خوبي خواهد بود و از سوي ديگر فولادسازها نيز با افزايش توليد براي تامين نياز رو به رشد بازار شرايط مطلوبي خواهند داشت.

نمایشگاه آهن و فولاد

روند با ثبات بازار فولاد چین در ۲۸ مارس

بازارهای آهن آلات چین هم در بخش فیوچرز و هم فیزیکی شاهد ثبات بودند، در حالیکه بازار مواد اولیه با افت مجدد همراه شد. قیمت میلگرد در بازار فیوچرز شانگهای با ۱۱ یوان رشد به ۳۴۲۴ یوان به ازای هر تن رسید و تقاضا در حدود ۹۷ هزار واحد افزایش داشت. قیمت این محصول ساختمانی در بازار فیزیکی به ۳۵۰۰ تا ۳۶۰۰ یوان به ازای هر تن رسید که از لحاظ تکنیکال محدوده مقاومت تلقی می شود. بهایبیلت امروز در محدوده ۳۳۳۰ یوان به ازای هر تن ثابت ماند که حاشیه سود فولادسازان را در ۶۰۰ یوان تثبیت نموده است.

بسیاری معتقدند که تنش های میان چین و امریکا تاثیر چندانی بر قیمت آهن آلات داخلی و صادراتی چین نخواهد گذاشت. در حال حاضر، فاصله قیمت میان قرارداد می و اکتبر در حدود ۲۰۰ یوان می باشد.

بهای سنگ آهن نیز امروز در سطح ۴۳۸/۵ یوان به ازای هر تن بسته شد که ۵ یوان کاهش را نسبت به روز گذشته ثبت نمود، در حالیکه افزایش ۱۲۱ هزار واحدی را در تقاضا نشان داد.

قیمت ورق سیاه هم در بازار فیزیکی و هم در بازار فیوچرز تثبیت شد. تقاضا اما هنوز مورد انتظار بازار نیست و موجودی انبارها در سطوح بالایی به سر می‌برد. با رسیدن قیمت های محصولات نهایی به زیر سطح خرید تجار پیش از شروع سال نو، به نظر می رسد کاهش قیمت به کف خود رسیده و بایستی منتظر آزاد شدن تقاضای خفته در بازار چین باشیم.

نمایشگاه آهن اصفهان

اصلاح بهای بیلت جهانی طبق تحلیل پلنر در ۲۰ مارس

کاهش واردات قراضه از میانه مارس و تقاضای خریداران برای ارائه تخفیف از سوی عرضه کنندگان و نیز تحولات منفی در بازار آهن آلات دنیا باعث شد تا بهای بیلت در ترکیه و دیگر بازارها شروع به افت نماید. تاثیرات تعرفه ۲۵ درصدی امریکا بر فولاد وارداتی به این کشور نیز سبب شده تا اتحادیه اروپا هم به دنبال تمهیداتی برای جلوگیری از واردات آهن آلات به کشورهای عضو باشد که انتظارات منفی بازار را بیش از پیش نموده است. معافیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا از تعرفه های امریکا باعث شد تا نگرانی ها در میان فولادسازان ترک از ادامه فروش فولاد به امریکا افزایش پیدا کند. احتمال وضع تعرفه از سوی اتحادیه اروپا نیز این نگرانی ها را چندبرابر نموده است. دلیل دیگر کاهش بهای بیلت ترکیه را باید در عدم تقاضای موثر برای میلگرد در بازار داخلی و صادراتی ترکیه جستجو کرد.

از سوی دیگر، روند نزولی بهای شمش چین که از ابتدای مارس آغاز شده است به عدم قطعیت ها در بازار افزوده و فشار بر بهای بیلت جهانی را افزایش داده است. از آنجا که خریداران بیلت ترک در شرایط فعلی بسیار محتاطانه عمل می نمایند، ترجیح آنها در حال حاضر صبر و مشاهده می باشد. برطبق اخبار رسیده به پلنر، آخرین معاملات در بازار بیلت ترکیه بین ۵۵۰ تا ۵۵۵ دلار به ازی هر تن سی اف آر انجام شده است. اخبار دیگری نیز حاکی از پیشنهاد چینی ها به ترکیه در محدوده ۵۲۵ دلار به ازای هر تن سی اف آر می باشد. این رویه از آنجایی آغاز شد که تقاضا در بازار داخلیچین رو به افت گذاشته است.

با این حال، فعالان بازار معتقدند اگر مطابق انتظارات تقاضا در بازار داخلی چین رو به افزایش گذارد، آنگاه دیگر خرید در این سطوح امکان پذیر نخواهد بود. از طرفی، بدلیل عدم تقاضا در بازار داخلی ترکیه، پیشنهاداتی شنیده نمی شود. انتظار می رود پیشنهادات جدید بهای بیلت داخلی ترکیه در محدوده ۵۵۰ تا ۵۶۰ دلار تحویل درب کارخانه مطرح شوند.

قیمت بیلت چین در جنوب شرق آسیا نیز در محدوده ۵۲۵ تا ۵۳۰ دلار به ازای هر تن سی اف آر پیشنهاد می شود که در حدود ۲۰ دلار از سطح هفته پیش کمتر می باشد. بنا به اطلاعات منابع بازار بهای بیلت منطقه سی آی اس تا ۵۲۵-۵۲۰ دلار به ازای هر تن فوب کاهش یافت و انتظارات منفی در بازار به احتمال قوی کاهش بیشتر قیمت را سبب خواهد شد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید