رشد قیمت آهن آلات شتاب گرفت

6 سال پیش1018بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
رشد قیمت آهن آلات شتاب گرفت

افزایش قیمت آهن آلات در بازار داخلی

قیمت آهن آلات طی روزهای اخیر در بازار روند صعودی را در پیش گرفته است و روز گذشته شاهد افزایش شتاب رشد قیمت این محصولات در بازار داخلی بوده ایم. از جمله سیگنال های مثبت موجود در بازار و سیگنال های موثر بر قیمت آهن آلات طی روزهای اخیر می توان به افزایش قیمت شمش، روند صعودی نرخ دلار و هم چنین افزایش قیمت آهن آلات در بازار داخلی خصوصا در بازار کشور چین اشاره کرد.

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت این محصولات در بازار داخلی طی روزهای اخیر می توان به افزایش قیمت شمش اشاره کرد و افزایش قیمت قراضه نیز سبب رشد بیشتر این قیمت ها و افزایش شتاب آن ها شده است. با این حال مهم ترین عامل اثر بخش در این زمینه رشد قیمت دلار می باشد.

رسیدن نرخ دلار به قیمت 4700 تومان در روزهای ابتدایی هفته موج عظیمی از افزایش قیمت را در بین محصولات بازار داخلی به راه انداخته است و نمی توان پیش بینی کرد که این روند تا چه زمانی ادامه خواهد یافت. بنابراین با توجه به نامشخص بودن نرخ دلار طی روزهای آتی نمی توان راجع به قیمت آهن آلات طی روزهای اخیر اظهار نظر درستی را ارائه داد.

با این حال با توجه به صحبت های رئیس جمهور در روز دوشنبه ممکن است طی روزهای آتی بازار دلار ثبات بیشتری یافته که طبیعتا بر قیمت آهن آلات نیز اثرگذار خواهد بود. با این حال آن طور که از شواهد مشخص است در حال حاضر بازار آهن آلات در دوران مهمی به سر می برد که نمی توان به طور قطع راجع به آینده ی آن قضاوت کرد.

رشد علایم افزایش قیمت آهن آلات

می توان گفت که ممکن است طی روزهای آتی قیمت آهن آلات شتاب بیشتری یافته و به طور غیر قابل کنترلی افزایش یابد و یا این که به آرامی طی روزهای آتی افزایش یابد.

پیش بینی قیمت آهن آلات روزهای آینده

برای پیش بینی دقیق تر از این بازار بایستی منتظر علایم بیشتر طی روزهای آتی باشیم. چنانچه بخواهیم با شواهد فعلی راجع به آینده بازار نظر دهیم باید بدانیم که فاز فعلی بازار و روند افزایش قیمت می تواند امید به افزایش قیمت ها را طی روزهای آتی افزایش دهد. نکته مهم دیگری که در حال حاضر در بازار وجود دارد کاهش میزان معاملات صورت گرفته در بازار بورس می باشد  آن طور که مشاهده شد اکثر عرضه های موجود در بازار بورس بدون تقاضا بوده است و این امر ممکن است سبب ثبات قیمت آهن آلات طی روزهای آتی گردد.

بنابراین کاهش میزان تقاضا طی روزهای آینده ممکن است سبب جلوگیری از روند افزایشی موجود در بازار آهن آلات گردد. به گفته منابع خبری چندین محموله شمش ایران با نرخ 500 الی 510 دلار به ازای هر تن فوب توسط برخی از کارخانجات امارات متحده عربی از طریق برخی تجار پیش خرید شده است.

معاملات صورت گرفته در امارات متحده عربی در محدوده 521 الی 525 دلار به ازای هر تن cfr شنیده شد. بیلت کارخانجات ایرانی در محدوده 520 الی 530 دلار به ازای هر تن با شرایط تحویلی اواخر ماه مارس به امارات متحده عربی پیشنهاد شده است. حدود 30،000 بیلت ایران توسط امارات متحده عربی با نرخ 522 دلار به ازای هر تن cfr پیش خرید شده است.

کاهش میزان تقاضا در بازار داخلی

بنابراین نوسانات نرخ شمش نیز طی روز گذشته تاثیر عمده ای بر قیمت آهن آلات در بازار داخلی داشته است. چنانچه بتوان از کاهش میزان تقاضا در بازار چشم پوشی کرد می توان گفت که قیمت ها طی روزهای آتی رشد بیشتری خواهد یافت. بنابراین شواهد بازار در حال حاضر نشان می دهد که میزان تقاضا کاهش شدیدی یافته است که می تواند از شتاب رشد قیمت ها طی روزهای اخیر بکاهد.

بنابراین خریداران نهایی هنوز به طور جدی وارد بازار نشده اند و این موضوع به کاهش دمای هوا و برودت هوا طی روزهای اخیر مرتبط می باشد. بنابراین باید در انتظار شواهد بیشتری طی روزهای آتی باشیم و آینده بازار را در روزهای آینده پیش بینی کنیم. دو پیش بینی راجع به آینده بازار آهن آلات وجود دارد. یکی اینکه قیمت ها به صورت محدود رشد یابد و یا بازار بی توجه به شرایط پیش رو به حالت گذشته باز خواهد گشت. بنابراین در حال حاضر نمی توان به طور دقیق راجع به آینده بازار آهن آلات اظهار نظر کرد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد