شروع هفته ای خوب برای زنجیره آهن آلات چین

6 سال پیش1361بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
شروع هفته ای خوب برای زنجیره آهن آلات چین

پایان تعطیلات چین و شروع هفته ای قوی برای بازار آهن آلات

همانطور که انتظار می رفت، بازار آهن آلات چین معاملات این هفته را بسیار قوی شروع نمود و بازارهای فیوچرز هم در دالیان و هم در شانگهای روند بسیار مثبتی را نشان می دهند. در بخش محصولات نهایی، بهای میلگرد در بورس فیوچرز شانگهای تا این لحظه از معاملات ۱۳۰ یوان افزایش داشته است. ورق گرم نیز با ۱۵۲ یوان افزایش به ۴۰۸۰ یوان رسیده است.

سنگ آهن هم در بورس دالیان با ۷ یوان رشد به کانال ۵۵۰ یوان وارد شد. اما کک با رشد چشمگیر ۹۰ یوان، ۴/۱۱ درصد رشد نموده و ۲۲۸۰ یوان به ازای هر تن معامله می شود. زغال سنگ نیز پیرو کک ۳۱/۵ یوان افزایش یافته و به بالای ۱۴۱۰ یوان به ازای هر تن رسیده است.

در بازار نقدی تانگشان بیلت امروز ۳۰ یوان دیگر رشد قیمت داشت و ۳۷۴۰ یوان را محقق ساخت. بهای میلگرد نیز در تانگشان ۵۰ یوان افزایش داشت و به ۴۱۳۰ یوان به ازای هر تن صعود نمود. همچنین قیمت میلگرد در ۲۵ استان چین بین ۳۰ تا ۱۶۰ یوان افزایش یافته است.

با وجود رشد موجودی انبارها طی دوره تعطیلات، موجودی انبارهای تولیدکنندگان آهن آلات کم بوده و انتظار می رود در این هفته افت چشمگیری در موجودی انبار تریدرها حاصل شود. محدودیت های ساخت و ساز از اواخر این هفته رفع خواهد شد که محرک تقاضا در بازار داخلی این کشور خواهد شد.

ثبات قیمت سنگ آهن چین

بعد از روند صعودی قیمت سنگ آهن در هفته گذشته قیمت سنگ آهن استرالیا با خلوص 62 درصد ثابت بوده و در هفته جاری به قیمت تنی 7777 تا 7842 دلار CFR چین به فروش می رسد. همان طور که تولیدکنندگان آهن آلات چینی در حال افزایش موجودی انبارهای سنگ آهن خود تا قبل از تعطیلات سال جدید چینی بودند ذخایر سنگ آهن وارداتی در بنادر جنوب در سطح بالایی می باشد.

در هفته گذشته قبل از وارد شدن به دوره تعطیلات سال جدید چینی سطح فعالیت های تجاری سنگ آهن در سطح پایین بود. در هر حال روند صعودی قیمت آتی سنگ آهن چین به بهبود بازار داخلی سنگ آهن چین کمک کرده است. انتظارات حاکی از این که از اول ماه مارس تولید کارخانه شروع می شود و بازار آهن آلات چین رونق می یابد، تولیدکنندگان آهن آلات چینی را متقاعد کرده است که موجودی انبارهای سنگ آهن خود را افزایش دهند.

قیمت آهن آلات

در همین حال به دلیل با ارزش تر شدن ین چین نسبت به دلار آمریکا تقاضای سنگ آهن وارداتی افزایش یافته است که این امر به افزایش قیمت سنگ آهن وارداتی کمک می کند. در نتیجه قیمت سنگ آهن در چین نسبت به هفته گذشته 81/1 درصد افزایش داشته است. انتظار نمی رود که سطح فعالیت های تجاری به سرعت افزایش یابد.

در همین حال تجار در این فکر هستند که پیشنهادات وزارت بازرگانی آمریکا برای تعرفه ها و سهمیه های آهن آلات تحت بخش 232 که توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ ارائه شده است چه تاثیری بر بازار آهن آلات خواهد گذاشت. انتظار می رود قیمت سنگ آهن جهانی با قیمت آتی سنگ آهن چین تغییر کند.

روند صعودی قیمت بیلت CIS

قیمت بیلت CIS در اواخر هفته گذشته تنی 10 دلار و در اوایل هفته تنی 20 دلار نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و در حال حاضر تنی 520 تا 530 دلار FOB به فروش می رسد. به گفته منابع بازار روند صعودی قیمت بیلت CIS به دلیل افزایش قیمت جهانی قراضه کمی شدت گرفته است و انتظار می رود که این افزایش قیمت ادامه داشته باشد.

قیمت بیلت صادراتی CIS برای کشور ترکیه در هفته گذشته کاهش داشته است. تامین کنندگان بیلت CIS قیمت صادراتی خود را برای ترکیه تنی 25 دلار افزایش داده اند و در حال حاضر قیمت بیلت CIS برای کشور ترکیه تنی 540 تا 550 CFR می باشد. با توجه به معاملات اخیر بیلت CIS در ترکیه در هفته گذشته قیمت بیلت تنی 525 تا 535 دلار به فروش می رسید، منابع بازار اعلام کرده اند که قیمت بیلت CIS از آن جایی که در اوایل هفته تنی 530 تا 540 دلار بوده در اواسط هفته به تنی 550 دلار CFR می رسد.

از طرف دیگر با توجه به هزینه تولید در حال حاضر تولیدکنندگان فولاد مایع ترکیه ترجیح می دهند از قراضه برای تولید آهن آلات استفاده کنند در حالی که تولیدکنندگان فولاد تمام شده ترکیه به دلیل امتیاز بهتری که توسط بخشنامه داخلی به دست می آورند تمایل به استفاده ار بیلت وارداتی دارند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید