افت بازار شمش عامل کاهش نرخ میلگرد جهانی

5 سال پیش1425بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
افت بازار شمش عامل کاهش نرخ میلگرد جهانی

افت قیمت میلگرد به دنبال کاهش نرخ بیلت در بازار جهانی

افت قيمت بيلت تانگشان 52در دو روز آخر هفته عامل كاهش قيمت ميلگرد در بازار نقدي امروز چين شد. به گزارش متال بولتن در بازار نقدی امروز 8 ژانويه میلگرد در شرق چین (شانگهای) با كاهش 50 تا 80 يوان نسبت به روز قبل در محدوده 3870 تا 3950 یوان قرار گرفت و در شمال چین (تیانجین) با كاهش 80 تا 100 يوان نسبت به روز قبل 3870 تا 3900 یوان معامله شد.

 بیلت تا ساعت 15 امروز به احتساب كاهش قیمتهای دو روز گذشته 50 یوان كاهش داشت وبه 3580 یوان رسید ودر بورس شانگهانی میلگرد آتی تحویل ماه می با افزایش 20 یوان نسبت به روز قبل به 3818 یوان بسته شد. امروز هر1 دلار برابر با 6.50 یوان می باشد.

بازار میلگرد صادراتی

در ارزیابی متال بولتن قیمت میلگرد بدون تغيير نسبت به روز قبل به 562.08 دلارFOB رسید.فولاد سازها در بازار صادرات در محدوده 580 تا 605 دلار و خريداران  565 تا 555 تا 570 دلار FOB پیشنهاد می دهند.

امروز هيچ معامله اي گزارش نشد و خريداران منتظر كاهش قيمتهاي پيشنهادي تامين كننده ها هستند.

ثبات قیمت میلگرد وارداتی به سنگاپور به دنبال کاهش فعالیت

قیمت میلگرد وارداتی به سنگاپور طی هفته گذشته ثابت بوده است که علت این امر تعطیلات سال نو میلادی بیان شده است. ارزیابی متال بولتن از قیمت میلگرد وارداتی به جنوب شرقی آسیا که عمدتا محموله های وارداتی به سنگاپور بوده است به میزان 575-560 دلار به ازای هر تن بوده که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی ثابت باقی مانده است.

به گفته منابع خبری تاکنون پیشنهادات اندکی در مناقصات شنیده شده است که علت این امر تعطیلات کریسمس بوده است. در حال حاضر هیچ خریداری در بازار لحظه ای سنگاپور وجود ندارد و خریداران در خارج از بازار فعالیت دارند. هم چنین تعداد پیشنهادات موجود در بازار نیز محدود می باشد  برخی از خریداران هنوز قیمت های پیشنهادی خود را اعلام نکرده اند.

قیمت میلگرد اصفهان

پیشنهادی برای قیمت میلگرد از کشورهای مستقل اتحادیه ای شنیده نشده است زیرا بازار در حال حاضر در تعطیلات به سر می برد. هم چنین کارخانجات واقع در ترکیه قیمت میلگرد پیشنهادی خود را به میزان 590-585 دلار به ازای هر تن به سنگاپور اعلام کرده اند در حالی که پیشنهادات قیمت از سوی کشور چین به میزان 640-590 دلار به ازای هر تن گزارش شده است.

ثبات قیمت میلگرد صادراتی کشور چین

قیمت میلگرد صادراتی کشور چین طی هفته گذشته ثابت بوده است که علت این امر نیز بازار نامشخص در زمان تعطیلات بوده است. ارزیابی ها از شاخص قیمت میلگرد صادراتی چین به میزان 566 دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی به میزان 570 دلار به ازای هر تن کاهش یافته است. به گفته منابع خبری چنانچه قیمت های پیشنهادی در بازار چین به روند نزولی ادامه دهند شانس این وجود دارد که میزان پیشنهادات قیمت از سوی کشور چین افزایش یافته و قیمت ها بهبود یابد.

هم چنین در جنوب شرقی آسیا قیمت سیم مفتولی نیز با ثبات همراه بوده است. با این حال تا روز گذشته هیچ معامله ای در بازار صادراتی این کشور منعقد نگردیده است. به گفته منابع بازار قیمت سیم مفتولی در این منطقه به میزان 620-610 دلار به ازای هر تن ثابت باقی مانده است. کارخانجات کشور چین قیمت پیشنهادی خود را به میزان 670 دلار به ازای هر تن اعلام کرده اند در حالی که خریداران در جنوب شرقی آسیا به قیمت های پایین تری تمایل دارند.

ارزیابی ها از قیمت سیم مفتولی در جنوب شرقی آسیا که اکثرا شامل محموله های فروخته شده از کشور چین به فیلیپین و ویتنام می باشد به میزان 620-610 دلار به ازای هر تن گزارش شده است که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی ثابت باقی مانده است.

افزایش قیمت میلگرد لهستان

تولیدکنندگان میلگرد در لهستان قیمت میلگرد تولیدی خود را در ماه ژانویه برخلاف افت میزان تقاضا برای خرید میلگرد افزایش داده اند. پیش بینی شده بود که قیمت این محصول در اواسط ماه ژانویه افزایش یابد زیرا در آن زمان میزان تقاضا نیز بهبود می یابد ولی این تولیدکنندگان قیمت های پیشنهادی خود را در نخستین روزهای این ماه افزایش دادند. ارزیابی ها از قیمت این محصول در بازار داخلی لهستان به میزان 2270-2220 زلوته (641-627 دلار) به ازای هر تن بوده که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی کاهش یافته است. این ارزیابی ها براساس معاملات انجام شده در بازار می باشد. انتظار می رود که معاملات انجام شده در محدوده قیمت 2280-2250 زلوته به ازای هر تن باشد و متوسط هزینه حمل کالا برای این محصول نیز به میزان 20-10 زلوته به ازای هر تن گزارش شده است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد