شنیده های حاکی از افزایش قیمت محصولات مفتولی

2 سال پیش1214بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
شنیده های حاکی از افزایش قیمت محصولات مفتولی

افزایش قیمت سیم آرماتور آمریکا به دنبال افزایش قیمت قراضه آهنی و الکترود گرافیتی

قیمت سیم آرماتور کشور آمریکا به دنبال افزایش قیمت قراضه آهنی در ماه دسامبر روند صعودی را در پیش گرفته است. ارزیابی ها از قیمت سیم آرماتور در بازار داخلی کشور آمریکا به میزان 1 دلار به ازای هر صد تن افزایش یافته و از قیمت 620-600 دلار به ازای هر تن اعلام شده در ماه نوامبر به میزان 640-620 دلار به ازای هر تن تا تاریخ 13 ماه دسامبر رسیده است. هم چنین ارزیابی ها از قیمت سیم مفتولی نیز به میزان 1 دلار به ازای هر صد تن افزایش یافته و به قیمت 680-660 دلار به ازای هر تن رسیده است.

هم چنین کارخانجات تولید محصولات مفتولی در نظر دارند که قیمت سیم آرماتور را طی روزهای آینده به میزان 45 دلار به ازای هر تن افزایش داده و قیمت سیم مفتولی را نیز به میزان 60 دلار به ازای هر تن افزایش دهند. بنابراین تا چند روز آینده تغییراتی در تعیین قیمت محصولات مفتولی این کشور ایجاد خواهد شد. آخرین افزایش برای این محصولات به میزان 20 دلار به ازای هر تن برای قیمت سیم آرماتور و به میزان 30 دلار به ازای هر تن برای قیمت سیم مفتولی بوده است. تنها دلیل تغییرات قیمت محصولات مفتولی از قبیل قیمت سیم آرماتور به علت تغییرات در قیمت قراضه آهنی بوده است.

بنابراین شواهد رسیده حاکی از آن است که تولیدکنندگان این محصولات در نظر دارند قیمت های تولیدی خود را به میزان 60 دلار به ازای هر تن افزایش دهند و این افزایش قیمت را برای محصولات تحویلی در ماه ژانویه در نظر خواهند گرفت. به گفته برخی منابع بازار پیشنهادات بازتاب افزایش قیمت های صورت گرفته در بازار می باشد.

تاثیر قیمت قراضه آهنی

هم چنین به نظر می رسد که تمامی کارخانجات در نظر دارند قیمت های پیشنهادی خود را به زودی افزایش دهند. به نظر می رسد که به علت افزایش قیمت قراضه آهنی و نیز افزایش قیمت الکترود گرافیتی فولادسازان قیمت سیم آرماتور تولیدی خود را افزایش دهند.

قیمت قراضه آهنی طی روزهای گذشته به میزان 30 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است و خریداران هم چنان انتظار دارند که قیمت های پیشنهادی به میزان بیشتری افزایش یابد. بنابراین تولیدکنندگان محصولات مفتولی نیز با توجه به چنین تغییراتی قیمت محصولات مفتولی خود را افزایش داده اند. هم چنین قیمت الکترود گرافیتی نیز طی روزهای اخیر افزایش زیادی داشته است و تولیدکنندگان محصولات مفتولی در آمریکا اعلام کرده اند که در نظر دارند برای جبران قیمت الکترود گرافیتی قیمت سیم آرماتور و سیم مفتولی تولیدی خود را افزایش دهند.

قیمت سیم مفتولی

آن ها نیاز دارند که حداقل تا روزهای پس از تعطیلات سال نو میلادی صبر کنند و سپس قیمت های جدید خود را تحت تاثیر افزایش قیمت قراضه آهنی و الکترود گرافیتی تعیین نمایند. در حال حاضر میزان تقاضا برای خرید محصولات مفتولی در این کشور کاهش یافته است. بنابراین پیش بینی می شود که میزان تقاضا برای ماه ژانویه سال آینده افزایش یابد.  برخی از کارخانجات درخواست کرده اند که قیمت سیم آرماتور تولیدی آن ها تا ماه آینده به میزان 60 دلار به ازای هر تن افزایش یابد. ارزیابی ها از قیمت سیم آرماتور وارداتی به این کشور نیز ثابت بوده است و به میزان 581-549 دلار به ازای هر تن اعلام گردیده است.

افزایش قیمت سیم آرماتور صادراتی چین برخلاف کاهش در بازار داخلی

قیمت سیم آرماتور صادراتی کشور چین طی هفته جاری افزایش یافته است که این روند برخلاف روند کاهشی در بازار داخلی بوده است. ارزیابی ها از قیمت سیم آرماتور صادراتی کشور چین به میزان 610-605 دلار به ازای هر تن تا هفته منتهی به 19 دسامبر بوده است که نسبت به قیمت 610-595 دلار به ازای هر تن قبلی کاهش یافته است. کاهش میزان تقاضا در بازار داخلی کشور چین منجر به افت قیمت محصولات مفتولی در بازار داخلی این کشور گشته است.

در شرق چین، قیمت سیم آرماتور به میزان 4600-4580 یوان (696-693 دلار) به ازای هر تن بوده که نسبت به قیمت اعلام شده هفته گذشته به میزان 150-140 یوان به ازای هر تن کاهش یافته است. قیمت محلی و حاشیه سود هم چنان بالاتر از قیمت های صادراتی می باشد بنابراین برنامه ای برای خرید محصولات مفتولی صادراتی وجود ندارد. این موقعیت سبب شده است که تعدادی از کارخانجات قیمت پیشنهادی خود را به میزان 665 دلار به ازای هر تن اعلام کرده اند.

این در حالی است که تعدادی از صادرکنندگان سیم آرماتور قیمت این محصول را به میزان 610-605 دلار به ازای هر تن گزارش کرده اند. تاجران قیمت های پیشنهادی خود را به زودی افزایش خواهند داد زیرا ظرفیت انبارهای آن ها در حال کاهش می باشد. تعداد دیگری از تامین کنندگان این محصول نیز در پی این روند اقدام به افزایش قیمت محصولات مفتولی خود کرده اند. برای مثال قیمت سیم آرماتور صادراتی کشورهای مستقل اتحادیه ای به میزان 575-565 دلار به ازای هر تن بوده که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی به میزان 25-20 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید