صادرات فولاد ایران تا مرز 8 میلیون تن در آینده نزدیک

7 سال پیش2017بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
صادرات فولاد ایران تا مرز 8 میلیون تن در آینده نزدیک

در مراسم آغازین دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت سنگ محلات جعفر سرقینی، عنوان کرد: گسترش  واقعی یکی از اصول بخش معدن می باشد و در مدت تحریم‌ها همچنین معدن و صنایع معدنی اولین بخشی بود که کمترین صدمه را دید.وی همچنین ضمن تاکید بر کمبود ها در حوزه سنگ از افزایش صادرات در بخش معدن و صنایع معدنی اطلاع داد و بیان کرد: مقدار صادرات مواد معدنی در سال ١٣٩٥ معادل ۶/ ۶ میلیارد دلار بوده که ۵/ ۱ میلیارد دلار رشد داشته است.

وی گفت: همچنین در سال پیش حدود ٦ میلیون تن صادرات داشتیم و صادرات ٨ میلیون تن فولاد را امسال در الویت داریم.وی همچنین با عنوان کردن وضعیت عوارض و مالیات بر صادرات مواد خام عنوان کرد: مالیت بر صادرات مواد اولیه را به آینده نزدیک وضع می‌کنیم و مفتخر هستیم که مالیات صادراتی را معاف کردیم.سرقینی همچنین عنوان کرد‌: صنعت معدن در حال افزایش است و آمارها گویای این امر هستند.

قیمت خرید آهن آلات,میلگرد

 

مدیر‌ خانه معدن ایران همچنین در این جلسه، صنعت سنگ کشور نیازمند تعریف رویکردی جدید دانست و گفت:  بخش خصوصی و دولت برای باز سازی معادن باید به همکاری برسند. صادرات سنگ ایران تا ۵ سال آتی به حدود ۲ میلیارد دلار می رسد.محمدرضا بهرامن عنوان کرد: صادرات طلای صنعت سنگ است و آماده سازی برای صادرات ۲ میلیارد دلاری پیش نیاز اصلاح پایه صادراتی است.

ابوالقاسم شفیعی، رئیس اتحادیه سنگ ایران در این نمایشگاه میزان رشد در حوزه سنگ را بسیار کم اعلام کرد و افزود: عیار صادرات سنگ پارسال  حدود ۱۴۶ میلیون دلار بود و این در مقابل انبار معدن سنگ بسیار کم است و در کشورهای توسعه یافته این اعداد صادراتی تنها یک شرکت اقتصادی است.وی قیمت نهایی سنگ را در معادن ایران گران دانست و گفت: هزینه‌های تولید در ایران زیاد است و در بعضی موارد صاحب معدن تا پرداخت‌های زیادی به مردم و مسئولان محلی ندهد، امکان استخراج ندارد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد