چهار عامل مهم در رونق بازار محصولات مفتولی

2 سال پیش1506بازدید0دیدگاه2امتیاز (1 رای)
چهار عامل مهم در رونق بازار محصولات مفتولی

ثبات در قیمت سیم مفتولی ایران

تولید کنندگان سیم مفتولی ایران سیاست تغییر قیمت سیم مفتولی عرضه کنندگان خوزستان را دنبال کردند. براساس اطلاعات  منابع داخلی، قیمت سیم مفتولی پیشنهادی خوزستان 10 تا 15 تومان در هر کیلو در مدت دو هفته افزایش  یافته است. در نتیجه، پیشنهاد قیمت سیم مفتولی ایران در حال حاضر در حدود 2660 تا 2670 تومان در هر کیلو می باشد، که این قیمت 10 تومان در هر کیلو ،کمتر از قیمت سیم مفتولی در اواخر ماه است .

در همان زمان،در قیمت های معامله سیم مفتولی در آلمان، تغییرات حداقلی را شاهد بوده ایم، زیرا "برخی از مشتریان بزرگ به بازار بازگشته اند." در قراردادهای اخیر، قیمت سیم مفتولی در بازار داخلی  با نرخ 2660 تا 2670 تومان در هر کیلو ارائه شده است.

به احتمال زیاد، قیمت سیم مفتولی ایران در ماه با انتظارات افزایش قیمت قراضه در ماه ، پایدار باقی خواهد ماند. "قیمت قراضه کمابیش پایدار بوده است، اما پیدا کردن مقادیر در انبارها دشوار است. به نظر می رسد شرکت های تجارت قراضه در حال تلاش برای نگه داشتن مقادیر انبارهای خود، برای افزایش قیمت سیم مفتولی هستند. یک تولید کننده ایرانی به خبرگذاری ها اظهار داشت: " ما باید مراقب باشیم و سیم مفتولی را به قیمتهای ارزان ارائه ندهیم ."

افزایش قیمت سیم آرماتور برخی از کارخانه های ایران

بعضی از کارخانه های بزرگ ایران، قیمت سیم آرماتور را به دلیل روند صعودی در بازار جهانی افزایش دادند. با این حال، آنها موفق به جذب مشتریان نشدند. سایر تولیدکنندگان قیمت سیم آرماتور را بدون تغییر نگه داشتند و بر روی فروش داخلی متمرکز شدند.

 بعضی از عرضه کنندگان قیمت سیم آرماتور را افزایش داده اند، اما با توجه به قیمت های پایین تر از سایر کشورها، قیمت سیم آرماتور ارائه شده هنوز بی معنی است. یکی از معامله گران ایران به خبرگذاری ها اظهار داشت: " شاخص قیمت سیم آرماتور کارخانه ها در حدود 2670 تومان در هر کیلو است.حتی اگر من بتوانم 2670 تومان در هر کیلو بپردازم، هیچ کس نمی خواهد خرید کند.

زیرا بسیاری از عرضه کنندگان ، قیمت سیم آرماتور را در سطح بسیار پایین تری ارائه می دهند." شاخص قیمت سیم آرماتور شرکت ذوب آهن حدود 2660 تا 2670 تومان در هر کیلو است، اما این برچسب ها هنوز برای مشتریان خاورمیانه جذاب نیستند، در حالی که پیشنهاد قیمت سیم آرماتور آنها حداقل 30 تا 40 تومان کمتر از کارخانه های خاورمیانه است.

قیمت سیم آرماتور از شرکت ابرکوه در نرخ  2660 تا 2670 تومان در هر کیلو باقی مانده است که به طور متوسط ​​در هفته گذشته هم قیمت سیم آرماتور در همین محدوده بوده است. پیشنهادات اغلب از سوی ترکیه ارائه می شوند، در حالی که تقریباً هیچ فعالیتی در خاورمیانه یا در خاور دور وجود ندارد.

زیرا خریداران در آنجا موضع صبر و دیدن نتیجه را اختیار کرده اند. یک تجاری منبع گفت: "برچسب های قیمت سیم آرماتور ایران به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، اما کارخانه های هند برای نگه داشتن قیمت سیم آرماتور در سطوح بالا تلاش می کنند، زیرا بازار داخلی هنوز هم خوب است."

قیمت سیم مفتولی

تضعیف بازار داخلی و افزایش قیمت افزایش ایران

پس از افزایش قیمت سیم گالوانیزه ، در میان افزایش قیمت جهانی فولاد و افزایش تقاضای داخلی ، قیمت سیم گالوانیزه ایران افزایش یافت. در حال حاضر، قیمت سیم گالوانیزه صادراتی ایران برای محموله ،  4350 تا 4360 تومان در هر کیلو برآورد شده است ،که نسبت به هفته گذشته 10 تا 15 تومان در هر کیلوو نسبت به ماه قبل  40 تومان در هر کیلو، افزایش قیمت داشته است.

به طور خاص، قیمت سیم گالوانیزه اردکان به حدود 4360 تومان در هر کیلو رسید، در حالیکه 4360 تومان در هر کیلو عرضه می شد، در حالی که سایر کارخانه های ایران ، قیمت سیم گالوانیزه را 4360 تومان در هر کیلو تعیین کردند.

افزایش قیمت افزایش به عنوان یک نتیجه طبیعی از سقوط قیمت سیم گالوانیزه داخلی طی یک ماه است که این افزایش حدود 39 تومان در هر کیلو بوده است. قیمت سیم گالوانیزه داخلی به شدت تحت تاثیر بخش های دیگر محصولات فولادی، تمایلات نزولی در بازار و تقاضای ضعیف مشتریان داخلی قرار گرفته است.

سیم گالوانیزه ایران در بخش صنایع ماشین سازی، با تقاضای قوی مواجه شد، که به حفظ قیمت ها در سطح بالا کمک کرد. اما با آغاز ماه ، خرید به تدریج تضعیف شد. یک تاجر ایرانی به خبرگذاری ها گفت: " تمایلات بازار از زمانی به زمان دیگر تغییر می کنند و این روزها تمایلات بدتر شده اند."

در این شرایط، موجودی سیم گالوانیزه انبارهای معامله گران در ایران در هفته گذشته افزایش یافت، اما در مقایسه ماهانه  این موجودی2.7 ٪ افزایش یافته است.بر اساس اطلاعات و بر اساس نظرسنجی 37 کارخانه متوسط، ​​مشاهده شد که در هفته اول ماه جاری تولید کنندگان فولاد در مقایسه میزان تولید سیم گالوانیزه 2.46 درصد افزایش داشته اند.

ثابت ماندن قیمت تسمه

با توجه به افزایش قیمت در بازار جهانی، انتظار می رود که تا پایان ماه قیمت تسمه تا 2090 تومان درهرکیلو افزایش یابد . از جمله دلایل دیگر که باعث افزایش جذابیت صادرات برای کارخانه ها می رود، هزینه های حمل و نقل می باشد. یک صادر کننده اظهار داشت: "هنگامی که شما قیمت تسمه را برای مشتریان اروپایی ارائه می دهید، باید هزینه حمل و نقل محموله را محاسبه کنید، که اخیراً به مبلغ 10 تا 13تومان در هر کیلو افزایش داشته و به 42 تا 45 تومان در هرکیلورسیده است

در بخش صادرات نیز، وضعیت تقاضا قابل توجه نیست. یک منبع دیگر می گوید بد نیست، اما معاملات فقط برای مقادیر کم نتیجه می دهد، زیرا همه انتظار دارند که افزایش قیمت تسمه ادامه یابد.

انتظار می رود که پایین آمدن قیمت تسمه با سیاست قیمت شرکت کویرتقویت شود، زیرا این تولیدکننده فولاد در مقایسه با پیشنهادات ماه ، قیمت تسمه خود را حدود 34 تومان به ازای هرکیلو افزایش یابد .

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید