فراز و فرودهای بازار جهانی برای تعیین قیمت کلاف

2 سال پیش1162بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
فراز و فرودهای بازار جهانی برای تعیین قیمت کلاف

تغییر اندک در قیمت کلاف شرکت  بائو استیل

شرکت بائو استیل، که یکی از فولاد سازان بزرگ چین می باشد، قیمت کلاف داخلی خود را اعلام کرد که تغییرات جزئی قیمت نسبت به سطح مشاهده شد. قیمت کلاف این شرکت طی یک ماه به میزان 12 دلار در هر تن ( 80 یوان در هر تن)، به استثنای  17 درصد مالیات بر ارزش افزوده ،کاهش قیمت داشت. به جز مقادیر قیمت کلاف غیر تجاری ، که بدون تغییر باقی مانده بود. پیشنهادات قیمت کلاف برای خریداران داخلی کاهش مشابهی را نشان می دهد. در همان زمان، این شرکت تولید کننده قیمت خرید کلاف رول شده را کمی کاهش یافت.

شایان ذکر است که شرکت بائو تصمیم گرفته که اکثر پیشنهادات قیمت کلاف را ثابت نگهدارند، در شرایطی که تقاضا برای فولاد در بازار داخلی چین کاهش یافته است، و زمانی که اکثر فعالان بازار داخلی انتظار دارند قیمت کلاف کاهش یابد، این حفظ قیمت ضروری به نظر می رسد. شرکت کنندگان در بازار، نظرات متفاوتی در مورد سیاست های قیمت خرید کلاف فولاد سازان در ماههای آینده بیان می کنند.

یکی از منابع تجاری به متال اکسپرت گفت: " کمبود برخی از مقادیر کلاف در بازار شانگهای به چشم می خورد، بنابراین شرکت بائومی تواند قیمت کلاف را در سطح بالایی عرضه کند ." منبع دیگری گفت: "آخرین باری که این شرکت قیمت ها را بیش از حد کاهش داد، کاهش قیمت خرید کلاف آن بیشتر از سایر کارخانه ها بود". برخی از فعالان بازار داخلی نیز این حرکت را تزریق پول در صندوق های اعتباری توسط بانک مرکزی چین برای حمایت از بازار دانسته اند.

تلاش برخی از صادرکنندگان کشورهای مستقل مشترک المنافع برای افزایش قیمت کلاف

برخی از تولید کنندگان کلاف در کشورهای مستقل مشترک المنافع سعی دارند بازار کلاف صادراتی را با پیشنهادات قیمت بالاتر برای تولید ، مورد بررسی قرار دهند. با این حال، خریداران، به دلیل عدم وجود دلایل واقعی برای این کار، با افزایش قیمت کلاف مقاومت می کنند. انتظار می رود که با این توافق ، سطح قیمت کلاف نسبت به ماه قبل افزایش یابد.

پیشنهاد  قیمت خرید کلاف روسیه معادل 580 دلار در هر تن در فوب دریای سیاه می باشد، در حالی که معاملات بیشتر حدود 570 تا 580 دلار در هر تن فوب دریای سیاه انجام شدند. با این حال، مشتریان برای افزایش قیمت کلاف عجله ای ندارند. به عنوان مثال در شمال آفریقا، "تقاضاهایی وجود دارد، اما طبق اظهارات یک تاجر به متال اکسپرت، تقاضای قیمت کلاف در حدود 15 دلار در هر تن کمتر از آنچه اعلام شده است ، می باشد.

" در همان زمان در ترکیه، افزایش اخیر قیمت خرید کلاف داخلی ممکن است به دست عرضه کنندگان کشورهای مستقل مشترک المنافع باشد، هر چند پیشنهادات رسمی هنوز وجود ندارد.طبق گفته منابع، قیمت کلاف اوکراین حدود 580 دلار در هر تن در فوب دریای سیاه ارائه شده است، اما این عرضه کننده، قیمت کلاف را در هفته آینده با ارقام دقیق تری نشان خواهد داد .

قیمت میلگرد اصفهان

روند نزولی قیمت کلاف

کاهش اخیر قیمت کلاف چین، استدلال دیگری برای فعالان بازار داخلی است که خواستار صعود قیمت کلاف کشورهای مستقل مشترک المنافع می باشد. از سوی دیگر، تولیدکنندگان برای فروش عجله ای ندارند. یکی از فعالان بازار داخلی اظهار داشت :" مقداری از حجم کلاف تولید شده در حال حاضر رزرو شده است. علاوه بر این، بازار داخلی هنوز هم ستون خوبی برای تولید کنندگان کلاف روسیه است.

پیشنهادات قیمت خرید کلاف تولیدی از کشورهای مستقل مشترک المنافع در حدود 570 تا 580 دلار در هر تن فوب دریای سیاه تنظیم شده است. با این حال انجام هیچ معامله ای با این سطح قیمت طی این هفته گزارش نشده است.

صادرات خیلی کم کلاف ترکیه

تقاضای خارجی برای کلاف ترکیه بسیار ضعیف است، در حالیکه کارخانه های تولیدکننده کلاف  هنوز هم عجله ندارند تا صادرات را افزایش دهند و میزان فروش داخلی هم کافی می باشد. در نتیجه، معاملات در بازارهای خارج از کشور،خیلی کم باقی می ماند، زیرا اکثر کارخانه های بزرگ یا غیرفعال هستند یا قیمت های کمتری را ارائه می دهند.

اکثر پیشنهادات قیمت کلاف صادراتی ترکیه در محدوده 570 تا 580 دلار در هر تن فوب ارائه شده که از بالاترین حد قیمت در این هفته،5 دلار در هر تن کاهش داشته است. با این حال،  بعضی از کارخانه ها می پذیرند که در صورت درخواست هر شرکت از مشتریان ، آماده ارائه تخفیف اضافی تا 5 دلار در هر تن  هستند .

طی این هفته، در فروش کلاف صادراتی ترکیه بهبودی مشاهده نشده است. با مطرح شدن پرونده شماره 232، بازار ایالات متحده کاملاً خاموش است،و انتظار می رود که فعالیت بازار تا پایان ماه به حداقل برسد. خریداران امارات متحده عربی با وجود افزایش پیشنهادات قیمت کلاف داخلی، آرام هستند. یک تولید کننده بزرگ به متال اکسپرت گفت: " فروش خلیج مشکوک به نظر می رسد زیرا حرکت ESI برای افزایش قیمت کلاف ،باعث ایجاد چنین فرصت هایی برای ما نمی شود.

پیشنهادات کارخانجات

پیشنهاد قیمت کلاف از سوی مشتریان حدود 570 تا 580 دلار در هر تن فوب است که برای ما مناسب نیست." در رابطه با قیمت های اولیه که اخیراً اعلام شده است، هیچ گونه معامله ای در مصر صورت نگرفته است . قیمت خرید کلاف مصر 10 تا 19 درصد برای ترکیه کاهش داشته است. در نتیجه، کارخانه ها گزارش کردند که تعداد کمی فروش کلاف به لبنان با قیمت 580 دلار در هر تن CFR و به آفریقا حدود 570 تا 580 دلار در هر تن در فوب انجام شده است.

به طور کلی، تولیدکنندگان انتظار ندارند که در آینده نزدیک حرکت قابل توجهی در بازار صادرات انجام گیرد و همچنان تمرکز خود را بر فروش داخلی گذاشته اند. یک تولید کننده به متال اکسپرت گفت: "ما کلاف صادراتی تولید شده برای محموله انتهای را به مشتریان داخلی ارائه می دهیم."

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد