تلاش معامله گران فولاد در آسیا برای انجام معاملات اسلب پر سود با چین

2 سال پیش1182بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
تلاش معامله گران فولاد در آسیا برای انجام معاملات اسلب پر سود با چین

تقاضای لحظه ای بازار

معامله گران فولاد در آسیا در حال تلاش برای انجام یک معامله پر سود برای حداقل 70000 تن اسلب با چین هستند، درحالیکه به گفته منابع بازار چنین حرکتی بسیار غیر معمول می باشد. یک فروشنده اسلب در سنگاپور گفت: " این نادرست است که چین به دنبال واردات کالاها باشد، چرا که این کشور صادر کننده ناب محصولات فولادی می باشد."منابع می گویند که قیمت اسلب تایوان برای حداقل 20,000 تن این محصول برای چین حدود 470 دلار در هر تن ، برآورد شده است. اما تولید کنندگان کوره قوس الکتریکی تایوان ، قیمت اسلب را کاهش داده و پیشنهادات خود را به تایوان حدود 470 دلار در هر تن ارائه داد.

یک معامله گر تایوانی گفت: "فولاد سازان درخواست هایی را برای محموله های ارسالی اسلب به چین دریافت کرده اند، اما با توجه به اینکه قیمت ها می توانند بالاتر بروند، در انجام معامله تردید دارند."

معامله گران گفتند، همچنین از سوی خریداران چینی برای 50,000 تن اسلب ، درخواست هایی صورت گرفته است.معامله گران در چین گفتند: " قیمت اسلب معادل 470 دلار برای هر تن ، یک سطح قابل قبول بود، اما افزودند که قیمت اسلب پس از اعمال یک مالیات بر ارزش افزوده 17 درصدی و مالیات بر ارزش افزوده 2 درصدی برای واردات،470 دلار برای هر تن خواهد بود.همچنین تحقیقاتی وجود داشت مبنی بر اینکه محموله های اسلب از هند، خاورمیانه و منطقه مستقل مشترک المنافع برای چین تخصیص یافته ، که معامله گران برای یافتن فضای لازم برای انتقال این محموله ها سخت تلاش می کنند.

کاهش تولید در فصل زمستان در شمال چین ،تحت کنترل کنترل آلودگی ملی موجب افزایش سرعت قیمت شده و حمایت از تقاضا برای اسلب وارداتی صورت گرفته است.معامله گران چینی می گویند که در حال حاضر اسلب ایران به چین فروخته می شود، اگر چه جزئیات مربوط به مقدار و تخلیه غیرمستقیم شمش، در دسترس نیست.قیمت اسلب وارداتی در بازارهای بزرگ فیلیپین و اندونزی نیز افزایش یافته است،و معامله گران شاهد افزایش چشمگیر تقاضا در این دو بازار هستند.یک معامله گر در منطقه گفت: "از هفته گذشته تغییر زیادی در تمایلات بازار ایجاد شده است. قیمت اسلب به شدت افزایش یافته و به 460 تا 470 دلار در هر تن رسیده است.

همچنین در یک مبادله ، اسلب روسیه در حدود قیمت 470 دلار در هر تن فروخته شد، هرچند برخی از منابع بازار این قیمت را به عنوان یک قیمت غیرقابل اجرا برای اکثر خریدارها در نظر گرفته است. ارزیابی برای قیمت اسلب در جنوب شرقی آسیا به میزان 460 تا 470 دلار در هر تن ،برای هفته منتهی برآورد گردید، که برای سومین هفته متوالی، برای تولید محصولات فولاد نیمه تمام و اسلب ، افزایش قیمت در منطقه اتفاق افتاده است.

قیمت اسلب پایدار، اما کارخانه ها برای افزایش قیمت اسلب فشار خواهند آورد

قیمت اسلب اروپای شمالی طی این هفته بدون تغییر باقی مانده است؛ روز چهارشنبه این خبر توسط خبرگذاری اعلام گردید. در ارزیابی برای قیمت اسلب شمال اروپا، در هفته گذشته این محصول با قیمت 395 تا 400 یورو برای هر تن ارائه داده شد.یکی از معامله گران شمال اروپا گفت: " نه قیمت و نه تقاضا واقعاً کاهش پیدا نکرده اند. ما در حال حاضر رزرو می کنیم."

وی افزود: "ما برای سال جدید کاملا مطمئن هستیم، زیرا با وجود انجام پروژه های ساختمانی بزرگ در منطقه،با تقاضای خوبی مواجه خواهیم بود." یکی دیگر معامله گران در منطقه افزود که کارخانه های اروپایی " قیمت اسلب را به طور موقت 5 یورو در هر تن " کاهش می دهند. یکی از تولید کنندگان فولاد در شمال اروپا به خبرگزاری اظهار کرد :" برخی از کارخانه های تولید فولاد در منطقه، در نظر دارند قیمت اسلب را تا 50 یورودر هر تن افزایش دهند ،این تصمیم با افزایش هزینه های قراضه آهن، الکترودهای گرافیتی و مواد نسوز و آلیاژ فرو اتخاذ شده است ." این منابع تولید کننده گفت :" فولاد سازان قراردادهای الکترودهای گرافیتی خود را برای سال 2018 انجام داده اند و این کار به افزایش هزینه ها منجر خواهد شد." وی افزود : " همچنین قیمت قراضه افزایش می یابد و میزان سفارش کاملا مطلوب می باشد."

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد