ارزیابی قیمت جهانی آهن آلات هفته های اخیر ماه اکتبر

3 هفته پیش1724بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
ارزیابی قیمت جهانی آهن آلات هفته های اخیر ماه اکتبر

تحلیل بازار جهانی آهن آلات طی هفته های اخیر

قیمت آهن آلات تحلیلی مجله متال بولتن و بازار محصولات فولادی طی هفته های اخیر در ماه اکتبر منتشر کرده است. پیش بینی می شود که قیمت قراضه آهنی وارداتی کشور ترکیه پس از افت شدید قیمت طی چند هفته پیش مجددا به قیمت قبلی بازگردد در حالی که قیمت قراضه آهنی وارداتی در کشور هند روند نزولی داشته است. در کشور آمریکا نیز کارخانجات اقدام به کاهش قیمت قراضه آهنی کرده بودند. هم چنین طی هفته های اخیر تعطیلات طولانی مدت در کشور چین سبب آرامش و رکود بازار در بخش کانه آهن و زغال سنگ گردیده است. قیمت کانه آهن در حدود 62 دلار به ازای هر تن تا تاریخ 6 ماه اکتبر در کشور چین گزارش شده است. در بخش آهن آلات نیز قیمت شمش وارداتی کشور ترکیه به تبعیت از قیمت قراضه آهنی به بالاترین سطح خود طی 5 سال اخیر رسیده است. علت این افزایش قیمت کمبود الکترود گرافیتی بیان شده است.

هم چنین قیمت ورق پوشش داده شده در کشور ترکیه طی هفته های اخیر به تبعیت از قیمت ورق گرم در این کشور، روند نزولی داشته است. پیش بینی می شود که قیمت ورق فولادی در کشورهای اروپایی در سه ماهه چهارم سال 2017 به طور چشمگیری ثابت بماند این در حالی است که قیمت آهن آلات و محصولات فولادی در بازار جهانی روند رو به افتی داشته و قیمت مواد خام اولیه نیز در حال کاهش می باشد. کارخانجات تولید محصولات فولادی در کشورهای اروپایی امیدوارند که بتوانند به قیمت های بالاتری در بازار محصولات فولاد بلند دست یابند که علت این امر افزایش هزینه های تولید در این کارخانجات می باشد. هم چنین به گفته منابع خبری پیش بینی می شود که قیمت ها در سه ماهه چهارم سال 2017 قوی تر شده و علت این امر کاهش میزان موجودی آهن آلات طی ماه های اخیر و افزایش تقاضا و افزایش هزینه های تولید می باشد.

قیمت ورق سیاه

خرید ورق گرم و ورق سرد در بازار داخلی کشور روسیه طی هفته های اخیر افزایش یافته است و پیشنهادات کارخانجات این کشور برای قیمت ورق فولادی افزایش یافته است. قیمت ورق گرم و قیمت ورق سرد صادراتی کشورهای مستقل اتحادیه ای نیز طی هفته های اخیر کاهش یافته است و پیشنهادات قیمت ورق فولادی به میزان کم تری شنیده شده است. علت کاهش قیمت ورق فولادی صادراتی کشورهای مستقل اتحادیه ای نیز کاهش قیمت محصولات فولاد تخت کشور چین بیان گردیده است. هم چنین قیمت شمش وارداتی جنوب شرقی آسیا نیز طی هفته های اخیر کاهش یافته است و پیشنهادات قیمت کم تری شنیده شده است که علت این امر کاهش قیمت محصولات فولادی نیمه تمام و کاهش قیمت مواد اولیه بوده است. طی هفته گذشته کمیسیون اروپا عوارض به میزان 25/113-65/20 دلار به ازای هر تن برای واردات ورق از کشورهای برزیل، ایران، روسیه و اوکراین تعیین کرده است. با این حال اجرای این قانون تاثیر کمی بر حفاظت از بازار آهن آلات این کشورها خواهد داشت.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید