قیمت آهن آلات امریکا

11 ماه پیش2225بازدید0دیدگاه4امتیاز (2 رای)
قیمت آهن آلات امریکا

ثبات قیمت محصولات فولاد بلند آمریکا در میان اوضاع نابسمان بازار داخلی

طبق اخبار منتشر شده از آژانس گزارش قیمت متال بولتن قیمت محصولات فولاد بلند ایالت متحده آمریکا در طول ماه ژوئیه تقریبا بدون تغییر بوده است. علت ثبات قیمت این محصولات بازار ضعیف قراضه آهن آلات و مسائل سیاسی موجود در این کشور بوده است که سبب افت قیمت ها و اوضاع نابسمان بازار فولاد گشته است. به گفته منابع خبری پس از کاهش قیمت قراضه آهن آلات درتاریخ 10 ماه ژوئیه در شیکاگو اکثر کارخانجات این کشور قیمت محصولات فولاد بلند خود را اعلام کردند.

قیمت قراضه آهن آلات در شیکاگو به میزان 283 دلار به ازای هر تن در این منطقه ثابت اعلام شد. پس از افزایش قیمت محصولات فولاد بلند کارخانجات آمریکا در ماه ژوئن برخلاف کاهش قیمت قراضه آهن آلات، این کارخانجات در ماه ژوئیه تصمیم به کاهش قیمت ها گرفته و قیمت محصولات فولاد بلند خود را ثابت اعلام کردند. به گفته شرکت کنندگان بازار در برخی از بازارهای داخلی این کشور حجم محصولات وارداتی کاهش یافته که پیش بینی می شود این روند سبب پویایی بیشتر بازار داخلی در فصل پائیز گردد. با توجه به اطلاعات منتشر شده از اداره بازرگانی ایالت متحده آمریکا تنها میزان واردات میلگرد به میزان قابل توجهی نسبت به ماه های گذشته کاهش یافته است.

قیمت روز آهن آلات میلگرد

به گفته منابع خبری میزان واردات میلگرد در ماه ژوئن به میزان 179905 تن بوده است در حالی که این میزان در ماه ژوئیه به میزان 67098 تن رسیده است. مشاهده می شود که طی ماه ژوئیه واردات میلگرد به میزان 7/62 درصد کاهش یافته است. هم چنین در بازار دیگر محصولات فولاد بلند هم چون سیم مفتولی و میله فولادی میزان واردات کشور تقریبا ثابت باقی مانده است و کاهش چندانی نیافته است. هم چنین در ادامه بررسی های بخش 232 قانون آمریکا (که ممکن است منجر به تعیین عوارض مالیاتی بر محصولاتی که سبب تهدید امنیت ملی آمریکا می گردد شود) میزان واردات میلگرد از ترکیه به کشور آمریکا کاهش یافته است. براساس گزارش یکی از صادرکنندگان عمده ترکیه اکثر عوارض مالیاتی بر محصولات وارد شده از کشور ترکیه تعیین شده است.

صادرکنندگان در صورت صادرات محصولات خود به کشور آمریکا مجبور خواهند شد خطرات ناشی از قانون 232 کشور آمریکا را تحمل کرده اما برخی از شرکت های کشور ترکیه بیان کرده اند که تحمل این خطرات ارزشی نداشته و حداقل در حال حاضر تمایلی به صادرات محصولات خود به کشور آمریکا ندارند هرچند به گفته برخی منابع خبری این وضعیت موقت می باشد. به گفته مدیر یکی از شرکت های تولید فولاد بلند ترکیه در حال حاضر تصمیم به کاهش فعالیت در بازار آمریکا گرفته شده است و میزان صادرات محصول به این کشور را کاهش داده اند.

به گفته منابع خبری قیمت قراضه آهنی کشور ترکیه افزایش یافته است و به میزان 330 دلار به ازای هر تن رسیده است. و به همین علت قیمت میلگرد صادراتی از کشور ترکیه به آمریکا نیز افزایش یافته و به میزان 550 دلار به ازای هر تن رسیده است. این قیمت برای آخرین بار در ماه می سال 2016 حدود این میزان بوده است هرچند در آن زمان نیز محموله های میلگرد وارداتی به کشور آمریکا به مبلغ 500 دلار به ازای هر تن معامله می شدند.

با این حال قیمت پیشنهادی تولیدکنندگان میلگرد ترکیه به آمریکا 550 دلار به ازای هر تن بوده است. در آن زمان نیز قیمت قراضه آهن آلات کشور ترکیه به میزان 330 دلار به ازای هر تن بوده است. با این حال تاجران کشور آمریکا معتقدند که قیمت های پیشنهادی اعلام شده از سوی کشور ترکیه بسیار بالا بوده و عملا قابل اجرا نمی باشد. به گفته منابع خبری برخی از تاجران واقع در کشور آمریکا بخش 232 قانون آمریکا و تقاضای ضعیف میلگرد را مورد انتقاد قرار داده اند. به گفته آن ها کارخانجات تولید میلگرد آمریکا طی ماه گذشته هیچ تخفیفی برای محصولات خود ارائه نداده اند و آن ها آماده اجرای بخش 232 قانون آمریکا و افزایش قیمت محصولات خود می باشند.

قیمت آهن آلات میلگرد

با این حال اوضاع بازار داخلی این کشور در حال حاضر بسیار نگران کننده می باشد و خریداران برای خرید میلگرد و سایر محصولات فولاد بلند در تردید می باشند. به علت افزایش قیمت قراضه آهن آلات در ماه اوت، نگرانی خریداران از افزایش قیمت محصولات در فصل پائیز نیز افزایش یافته است. در بازار سایر محصولات فولاد بلند از جمله تیرآهن و میله آهنی میزان قیمت ها و روند آن ها در حال حاضر عادی می باشد. به گفته یکی از توزیع کنندگان غرب آمریکا در ماه های اکتبر و نوامبر شاهد کاهش میزان محصولات وارداتی خواهیم بود زیرا اکنون تمایل به خرید کالاهای وارداتی کاهش یافته است.

با این حال تا آن زمان حفظ قیمت محصولات فولاد بلند از جمله میلگرد و تیرآهن برای تولیدکنندگان این محصولات در آمریکا مشکل خواهد بود که علت این امر ناامیدی بازار از اجرای بخش 232 قانون آمریکا می باشد. به گفته منابع خبری از زمان کاهش تقاضا برای محصولات وارداتی در این کشور میزان تقاضا در بخش بازار داخلی افزایش یافته است. با این حال بدون در نظر گرفتن بخش 232 نیز می توان مشاهده کرد که میزان عرضه محصولات در این کشور کاهش یافته و اوضاع بازار داخلی نابسامان می باشد. هم چنین میزان معاملات نیز کاهش یافته و اکثر خریداران ترجیح می دهند تا انجام اقدامات سیاسی و هم چنین افزایش قیمت کارخانجات به خرید محصولات اقدام نکنند.

بر اساس آمار منتشر شده از اداره آمار ایالات متحده آمریکا در تاریخ 1 ماه اوت در بخش ساخت و ساز غیر مسکونی که بزرگترین بازار نهایی برای محصولات فولاد بلند آمریکا به شمار می رود این کشور شاهد افزایش هزینه های 6/0 درصدی در نیمه اول سال 2017 بوده است. در بخش های دیگر شاهد کاهش 4/5 درصدی این هزینه ها بوده ایم. بنابر اخبار منتشر شده در روز دوشنبه مورخ 7 ماه اوت به نظر می رسد هزینه های ساخت و ساز ایالات متحده آمریکا به بالاترین حد خود در چندین سال اخیر برسد که علت این امر افزایش میزان وام های تجاری و صنعتی این کشور طی ماه های اخیر می باشد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد