تولید و تهیه ی تیرآهن های بال پهن در آینده ای نه چندان دور در ذوب آهن اصفهان آغاز خواهد شد.

2 ماه پیش1990بازدید0دیدگاه3امتیاز (1 رای)
تولید و تهیه ی تیرآهن های بال پهن در آینده ای نه چندان دور در ذوب آهن اصفهان آغاز خواهد شد.

استان اصفهان - محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ساخت تیرآهن های بال پهن در بازه ی زمانی نزدیک در کارخانه ی ذوب آهن اصفهان، اجرایی خواهد شد. که این خبر مسرت بخش بر قیمت تیرآهن نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.محمدرضا نعمت زاده پنجشنبه صبح ، در مراسم افتتاح کارخانه ی  عظیم تولید ایستگاه ریخته گری یک میلیون تنی و ریل در شرکت سهامی ذوب آهن، گفت: در حال حاضر سرمنشاء تحولات صنعتی کشور از اصفهان شروع شده است، و بزودی شاهد کاهش قیمت تیرآهن خواهیم بود و همچنین بیان داشت: در نقاط دیگر کشور هم به یاری پروردگار شاهد این اتفاق ها هستیم. وی با بیان اینکه کاهش قیمت تیرآهن باعـث افزایش تقاضا خواهد شد گفت: اما قرار بر این بود که ریل ملی طی سال گذشته در کارخانه ی ذوب آهن اصفهان به بهره برداری برسد اما به خاطر کمبود نقدینگی که به دلیل افت قیمت فولاد و سنگ آهن در جهان بود، این اتفاق خوب به تعویق افتاد.

وزیر صنعت همچنین گفت: ذوب آهن بدون کمک های تسهیلاتی بانک ها و با بهره گیری از منابع داخلی، کارخانه را به مرحله ی بهره برداری رسانده است، وی همچنین ابراز داشت: من به صورت ماهیانه گزارشات پیشرفت پروژه را پیگیری می کردم و امید داشتم که با راه اندازی این بخش، هم قیمت تیرآهن بال پهن و هم قیمت تیرآهن های دیگر در آینده ی نزدیک کاهش یابد.
وی تکمیل شدن زنجیره های تولید فولاد را از جمله سیاست های اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت به اتفاق سرمایه گذاران این کار را دنبال خواهد کرد.
نعمت زاده همچنین اعلام کرد که به دنبال تکمیل زنجیره ی تولید ذوب آهن و تولید محصولات مورد نیاز بازار هستیم، از این رو ساخت تیرآهن بال پهن در آینده در این کارخانه اجرایی خواهد شد.

وی گفت: در سال جاری ۳۳ طرح ملی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است، و با راه اندازی خط تولید ریل در ذوب آهن ۱۴ عدد از این طرح ها به مرحله ی بهره برداری رسیده است و ممکن است تا پایان امسال این ۳۳ طرح کامل شود. وی از تکمیل 5000 هزار طرح نیمه تمام صنعتی در سال جاری خبر داد و گفت: تا الان دو هزار و ۹۰۰ واحد به مرحله ی بهره برداری رسیده و امیدواریم این طرح ها تا پایان سال تکمیل شوند چرا که در سال جاری 15000 واحد صنعتی، تسهیلات دریافت کرده اند و بانک ها ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای این واحدها تامین کرده اند.
وی اظهار داشت: البته قیمت تیرآهن بستگی به قیمت سیمان دارد و زمانی که قیمت سیمان در بازارهای داخلی بالا می رود، مصرف کنندگان سراغ تیرآهن می آیند و همین موضع منجر به رشد قیمت آن در بازار می‌شود. اما عملیاتی شدن پروژه های این چنینی می تواند به کاهش قیمت های داخلی و افزایش بیشتر تقاضای خریداران کمک کند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد