بازار خرید میلگرد جهانی طی روزهای گذشته

2 سال پیش1525بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
بازار خرید میلگرد جهانی طی روزهای گذشته

نوسانات قیمت میلگرد در کشورهای آمریکای لاتین 28 سپتامبر

قیمت میلگرد در بازار داخلی کشور برزیل در ماه جاری حدودا به میزان 1078-1027 دلار به ازای هر تن بوده است که می توان گفت قیمت میلگرد طی ماه سپتامبر نسبتا ثابت بوده و تغییر چندانی نداشته است.میزان فعالیت در بازار داخلی و وارداتی فولاد کشور برزیل طی روزهای اخیر کاهش یافته است. کاهش فعالیت خرید از اعمال قیمت های مناسب در بازار این کشور توسط تولیدکنندگان جلوگیری می کند. این در حالی است که پیش بینی می شد در ماه سپتامبر قیمت میلگرد در بازار داخلی این کشور روند صعودی داشته باشد، اما در آخرین روزهای ماه سپتامبر با کاهش قیمت قراضه آهنی شاهد روند ثابت برای قیمت میلگرد بودیم. با این حال کمبود پیشنهادات از سوی تولیدکنندگان میلگرد برزیل در بازار فولاد جهانی به تحمیل نوسانات در بازار صادراتی آمریکای لاتین کمک شایانی کرده است.

ارزیابی هفتگی از قیمت خرید میلگرد و قیمت سیم مفتول صادراتی کشورهای آمریکای لاتین تنها یک تغییر را در قیمت این محصولات در ماه سپتامبر نشان داده است. افزایش قیمت این محصولات در تاریخ 15 ماه سپتامبر به میزان 565-560 دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت 545-540 دلار به ازای هر تن برای این محصولات در هفته قبل از آن افزایش یافته است. تنها افزایش قیمت میلگرد و سیم مفتولی مشاهده شده در ماه سپتامبر در تاریخ 15 ام این ماه بوده است.

یکی از صادرکنندگان در این منطقه قیمت خرید سیم مفتولی پیشنهادی خود را در بازار جهانی به میزان 565-560 دلار به ازای هر تن در اواسط ماه سپتامبر اعلام کرده است با این حال کمی بعد قیمت این محصول به علت تغییرات مثبت صورت گرفته در بازار فولاد جهانی افزایش یافته است. به گفته منابع خبری با اینکه میزان تقاضا برای میلگرد و سیم مفتولی در بازار داخلی کشور برزیل در حال حاضر ضعیف می باشد، فعالیت در بازار صادراتی این کشور نیز ضعیف بوده و تولیدکنندگان این محصولات حاضر به صادرات محصولات خود نمی باشند چراکه در حال حاضر حاشیه سود صادرات این محصولات به کشورهای دیگر بسیار اندک می باشد.

خرید میلگرد اصفهان

در نتیجه تولیدکنندگان میلگرد و سیم مفتولی این کشور اولویت فروش خود را به بازار داخلی این کشور اختصاص داده اند. در حالی که فعالیت فروش میلگرد و سیم مفتولی در بازار داخلی کشور برزیل در ماه سپتامبر بسیار اندک بوده است، تقویت این بخش یکی از مسائل روز در ابتدای این ماه بوده است.

کاهش میزان تولید میلگرد در ایتالیا به دنبال کاهش میزان تقاضا در الجزایر  27 سپتامبر

کاهش میزان تقاضا برای خرید میلگرد در الجزایر سبب کاهش ظرفیت تولید میلگرد در کشور ایتالیا گشته است. کشور الجزایر در نظر دارد میزان واردات میلگرد به کشور خود را کاهش دهد. این تصمیم در صورتی قابل اجرا می باشد که تولیدکنندگان میلگرد در این کشور بتوانند ظرفیت میلگرد تولیدی خود را افزایش دهند. الجزایر دارای سه کارخانه عمده تولید میلگرد از جمله El-Hadjar، Qatari و Tosyali می باشد که در حال حاضر به طور مداوم در حال تولید میلگرد مورد نیاز در این کشور می باشند.

در حال حاضر کاهش میزان تقاضا برای خرید میلگرد در کشور الجزایر سبب ایجاد چالش بزرگی برای تولیدکنندگان این محصول در کشور ایتالیا شده است. این در حالی است که کارخانجات تولید میلگرد در کشور یونان نیز از کمبود میزان تقاضا برای میلگرد در کشور الجزایر در نیمه اول سال 2017 رنج می برند و هیچ گونه مجوزی برای واردات میلگرد این کشور در حال حاضر صادر نشده است. اخبار رسیده حاکی از آن است که پس از کاهش میزان تقاضا برای میلگرد در الجزایر، کشور ایتالیا میلگرد تولیدی خود را به آلمان صادر می کند ولی در حال حاضر هزینه های حمل کالا بالا بوده و مشتریان حاضر به پرداخت قیمت های بالا برای میلگرد وارداتی نیستند. دولت الجزایر مجوز واردات میلگرد به این کشور را در ماه ژوئیه و پس از آن در اواسط ماه سپتامبر صادر کرده است. در حال حاضر این کشور مجوز واردات یک میلیون تن میلگرد را برای ادامه سال 2017 دارد. این در حالی است که به گفته منابع خبری در حال حاضر حدود یک میلیون تن در سال ظرفیت اضافی برای میلگرد در جنوب اروپا وجود دارد و با توجه به ظرفیت واردات میلگرد الجزایر برای ادامه سال جاری، می توان گفت بازار وارداتی میلگرد الجزایر می تواند یک بازار مهم برای صادرات میلگرد از کشورهای جنوب اروپا تلقی گردد.

هرچند پیش بینی می شود که در سال های 2018 و 2019 کشور الجزایر نیاز چندانی به واردات میلگرد نداشته باشد. ارزیابی متال بولتن از قیمت خرید میلگرد وارداتی به الجزایر به میزان 525-505 یورو (620-596 دلار) به ازای هر تن تا تاریخ 27 ماه سپتامبر بوده است که نسبت به قیمت اعلام شده طی هفته قبل از آن به میزان 5 یورو به ازای هر تن افزایش یافته است. هم چنین پیشنهادات قیمت میلگرد صادراتی از کشورهای جنوب اروپا نیز به میزان 520 یورو به ازای هر تن شنیده شده است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد