پیش بینی افزایش میزان تقاضا خرید میلگرد در هفته آتی

8 ماه پیش9529بازدید0دیدگاه2.6امتیاز (31 رای)
پیش بینی افزایش میزان تقاضا خرید میلگرد در هفته آتی

طی روزهای گذشته بازار میلگرد وضعیت نابسامانی را تجربه کرد. وضعیتی که در عین ثبات بازار، تصمیم را برای خریداران دشوار ساخته است. از یک طرف نگرانی های برجامی و خبرهای ضد و نقیض و نوسانات دلاری و بلاتکلیفی چشم انداز بازارها‌ سبب رکود بازار میلگرد گردیده است. از طرف دیگر هم عدم تناسب قیمت های بورس کالا با قیمت های جهانی و تلاش بازارساز برای حفظ کف قیمت میلگرد نوسانات زیادی را در بازار به وجود آورده است. این وضعیت کمی پیش بینی قیمت میلگرد در هفته آینده را دشوار ساخته از این رو تصمیم گرفتیم در این مطلب تا حدودی شما را با چشم انداز آینده میلگرد آشنا کنیم.

پیش بینی قیمت میلگرد فردا

تنها چیزی که می توان از اوضاع بازار فولاد در روزهای اخیر گفت این است که در حال حاضر در اوج بلاتکلیفی و چشم انداز مبهم هستیم. از یک طرف بلاتکلیفی برجام و از طرف دیگر بازارسازی قیمت ها در بورس کالا یک بلاتکلیفی مضاعف و پیچیده را به وجود آورده است.

در چند روز گذشته سمت عرضه در بازار قدری به تکاپو افتاد اما رفتار فروشندگان متفاوت است. یعنی به دلیل تقاضای ضعیف عده‌ ای همچنان در کف و با قیمت های ثابت فروشنده هستند، عده دیگر هم در همین حال مشغول فعالیت هستند. به طور کلی هیچ وحدت رویه ‌ای در حال حاضر در بازار آهن آلات نمی ‌بینم. بازار میلگرد همچنان ثابت تا برخی افزایش قیمت های ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی مشاهده می شود. همچنان تقاضا و به طور کلی معاملات از سوی همکاران ضعیف به گوش می رسد.

پیش بینی قیمت میلگرد فردا

پیش بینی قیمت میلگرد هفته آینده

قیمت میلگرد به سمت ۱۴۹۰۰ می باشد و علت آن هم ظاهرا قیمت شمش اعلامی بورس کالاست که با احتساب ۱۱ درصد مارجین حوزه نورد و مالیات ارزش افزوده همین حول و حوش می شود.

با این حال قیمت میلگرد خراسان به دلیل کم پیشنهادات بازار تحت تاثیر عدم معاملات طی سه هفته گذشته در بورس کالا، آن هم به دلیل قیمت بالای بورس، در حال حاضر تا حدی غیر منطقی و حول ۱۶ هزار تومان به گوش می رسد که در حال حاضر در سقف قیمت های پیشنهادی بازار است.

در حوزه تیرآهن ذوب آهن اصفهان، برخی شنیده ها از برخی بنگاههای تهران از ثبات تا برخی افزایش قیمت های شاخه ‌ای ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان در خصوص برخی سایزها حکایت دارد. در بازار قوطی و پروفیل و به طور کلی ورق، برخی گمانه های فعالان بازار در عرضه ورق پیش ‌رو در قیمت های پایین‌ تر، همچنان از جوی توام با ثبات تا در برخی مبادی نزولی حکایت دارد. برای بررسی و مشاهده قیمت پروفیل اصفهان به شبکه های اجتماعی و سایت مرکز آهن می توانید مراجعه کنید.

برخی شنیده ها از قوطی و پروفیل تولید شده از ورق ضخامت ۲ میلی متر حول و حوش ۱۸۸۰۰ تا حدود ۱۹۸۰۰ تومان بسته به نوع ورق و کیفیت محصول به گوش می‌ رسد. که ظاهرا با برخی کاهش قیمت های ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی در برخی از مبادی فروش این حوزه همراه بوده است.

نتیجه گیری

این هفته کف قیمت میلگرد در بورس کالا حول ۱۵۳۰۰ تومان خواهد بود که با توجه به کف نرخ پیشنهادی بازار حول ۱۴۷۰۰ تا ۱۵۰۰۰ تومان، دامنه نرخ بورس برای خریداران حرفه ‌ای چندان جذاب نخواهد بود. از طرفی دامنه نرخ پایه عرضه شمش بلوم در بورس کالا برای هفته آینده مشخص شده، و از این هفته حدود کیلویی ۳۰۰ تومان پایین ‌تر خواهد بود. بدیهی است که اگر اتفاق غیر مترقبه ‌ای رخ ندهد، طبق پیش بینی قیمت میلگرد در هفته آینده، روند بازار کاملا آرام همراه با نوسانات جزئی با میل به اندکی کاهش در طول یک هفته پیش ‌رو ادامه پیدا خواهد کرد. متعاقب آن انتظار می‌رود در روز چهارشنبه این هفته، احتمال زیاد تقاضا برای میلگرد همچنان ضعیف پا به میدان بگذارد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد