قیمت سیم آرماتور تحت تاثیر نوسانات جهانی

2 سال پیش1259بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
قیمت سیم آرماتور تحت تاثیر نوسانات جهانی

ادامه صادرات سیم آرماتور چین پس از افزایش قیمت

قیمت سیم آرماتور بندی صادراتی چین در ماه جولای به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته و با افزایش شدید قیمت های بازار داخلی، حمایت می شود، در حالیکه تقاضا نیز بسیار زیاد است. روند افزایش قیمت سیم آرماتور در ماه آگوست به احتمال زیاد تغییر نخواهد کرد، زیرا تمایلات در مورد اخبار کنترل سختگیرانه زیست محیطی افزایش یافته است.

کارخانه های بزرگ چین در حال ارائه سیم آرماتور به خارج از کشور با قیمت 530 تا 550 دلار در هر تن فوب هستند، که 60 دلار در هر تن بالاتر از سطح آخرین روز ماه ژوئن می باشد. قیمت سیم آرماتور داخلی به طور متوسط ​​در مدت مشابه 346 تن بر RMB (51 دلار درهر تن) برآورد شده است که دلیل اصلی افزایش قیمت صادرات در نظر گرفته شده است.

فعالیت های تجاری در بازار بین المللی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اما به طور کامل متوقف نشده است، همانطور که همین اتفاق در بخش شمش نیز رخ داده است. یکی از تاجران بزرگ هنگ کنگ به متال اکسپرت اظهار داشت: "همۀ تامین کنندگان نیز قیمت سیم آرماتور را افزایش داده اند. بنابراین، بازار سیم آرماتور چین هنوز هم کاملاً رقابتی است ".

قیمت پیشنهادی کارخانجات

او همچنین اشاره کرد که برخی از پیشنهادات قیمت سیم آرماتور از یک کارخانه در اندونزی در هفته جاری به مبلغ 575 دلار در هر تن رسید که کمی بالاتر از پیشنهاد های چین است. یک کارخانه فولاد سازی در هند قیمت سیم آرماتور را در حدود 525 دلار در هر تن فوب (550 دلار در هر تن CFR آسیا) ارائه داده است.

یکی از بزرگترین کارخانه های فولاد چین گفت :" برخی از خریداران هنوز می توانند برای سیم آرماتور مبلغ 525 دلار به ازای هر فوب را بپردازند، در حالیکه می توانیم گاهی اوقات تخفیف هایی را ارائه می دهیم." قیمت سیم آرماتور که هم اکنون او پیشنهاد داده است مبلغ 535 دلار در هر تن فوب می باشد.

علاوه بر این، برخی از سیم آرماتور چین با قیمت های پایین تری از قیمت معامله گرانی که سیم آرماتور را در انبارهایشان ذخیره کرده اند ، در دسترس می باشد. منابع خبری گزارش دادند که دو شرکت بزرگ تجاری دولتی در این هفته، سیم آرماتور را با قیمت 532 دلار در هر تن CFR و 534 دلار در هر تن CFR (حدود 515 دلار در هر تن فوب) به فیلیپین عرضه داشتند.

قیمت سیم مفتولی

افزایش قیمت سیم آرماتور صادراتی چین در بازارهای شلوغ

انتظار میرود قیمت سیم آرماتور صادراتی چین همچنان با افزایش تقاضا و قیمتها، با افزایش مواجه شود. پیشنهادات  قیمت سیم آرماتوربندی  میلیمتری  با پوشش Z120 از چین اغلب به مبلغ 615 تا 625 دلار در هر تن فوب برای محموله ماههای سپتامبر تا اکتبر عرضه می شود، که 15 تا 25 دلار در هر تن  از سطح قیمت دو هفته پیش بالاتر می باشد. علاوه بر این، برخی از فولاد سازان بزرگ چین و به خصوص شرکت آهن و فولاد هبی ، قیمت مواد مشابهی را که بالاتر از این سطح قرار دارند را تنظیم می کنند و سیم آرماتور را به قیمت 650 دلار در هر تن فوب ارائه می دهند.

با توجه به افزایش قیمت سیم آرماتور چین، خریداران در رزروها بیشتر محتاط هستند. یکی از معامله گران چینی به متال اکسپرت اظهار داشت : " در حال حاضر قیمت ها در حال انفجارهستند . در حالیکه مشتریان کمتر به محصولات چینی علاقه مند هستند و اخیراً قراردادهای جدیدی وجود نداشته اند." وی اضافه کرد که بازار داخلی، به دلیل عوارض بالاتر، برای تأمین کنندگان جذابیت بالایی دارد.

قیمت پیشنهادی تاجران

قیمت سیم آرماتور داخلی نیز در طول هفته با افزایش ارزش یوان،  20 دلار در هرتن (100  یوان در هر تن ) افزایش یافته است. قیمت مواد اولیه  سیم آرماتور به ترتیب 24 دلار به ازای هر تن( 137 یوان در هر تن) و 26 دلار به ازای هر تن (147 یوان در هر تن) افزایش قیمت داشته اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که قیمت ها  افزایش یابد، زیرا با کمبود برخی از اندازه های سیم آرماتور، این محصول در آینده نزدیک عرضه نخواهد شد. با تمایلات مثبت نسبت به انتظار کاهش تولید، این قیمت ها به خوبی  مورد پشتیبانی قرار خواهند گرفت .

یکی دیگر از تاجران اظهار داشت:"عرضه محصولات آهن آلات و موجودی انبارها با کمبود مواجه شده است زیرا بسیاری از ظرفیت سیم آرماتور کارخانه های یکپارچه، پیش از این استفاده شده است. اکنون به نظر می رسد که مسئله حفاظت از محیط زیست بیشتر و جدی تر دنبال می شود، زیرا فعالیت بسیاری از کارخانه ها باید متوقف شود.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید