توافق کشورهای آسیایی برای تعیین قیمت سیم آرماتور

2 سال پیش1241بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
توافق کشورهای آسیایی برای تعیین قیمت سیم آرماتور

آمادگی برخی از تأمین کنندگان برای توافق با قیمت سیم آرماتور جنوب شرقی آسیا

نشانه های روند نزولی قیمت سیم آرماتوربندی این هفته با ظهور کارخانه های چینی و تولیدکنندگان داخلی در بازار سیم آرماتور جنوب شرقی آسیا آغاز گردید، چرا که آنها به منظور جذب مشتریان ، به دادن تخفیف روی می آورند. با این حال ، با توجه به افزایش شدید در هفته گذشته ، محدوده قیمت سیم آرماتور کلی بدون تغییر باقی ماند. پیشنهادات قیمت سیم آرماتور در جنوب آسیا در حدود 540 تا 560 دلار در هر تن CFR برای محموله ماه اکتبر ثبت شده است، که در مقایسه با هفته گذشته تغییری نکرده است. تقاضا متوسط است و برخی از پیشنهادات پذیرفته شده اند.

شرکت Intra-ASEAN سیم آرماتور را به فیلیپین، تایلند و اندونزی در حدود قیمت سیم آرماتور  545 تا 550 دلار در هر تن CFR از تایلند و ویتنام (کمتر از 5-10 دلار در هر تن) برای محموله سپتامبر و اکتبر عرضه داشت. با توجه به اظهارات شرکت کنندگان در بازار، قیمت سیم آرماتور بیش از حد افزایش یافته و عرضه کنندگان برای جذب خریداران به دادن تخفیف روی آورده اند.

تصمیم کارخانجات چین برای تعیین قیمت سیم آرماتور

به گفته شرکت کنندگان در بازار فیلیپین به کارشناس فلزات، "وضعیت بازار از لحاظ ساخت و ساز آرام می باشد، که باعث کاهش قیمت سیم آرماتور می شود." با این حال، هیچ معامله جدیدی انجام نشده است و خریداران منتظرند که پیشنهادات بهتر شود. سطح قیمت سیم آرماتورکنونی شمش احتمالاً به زودی در فیلیپین قابل قبول خواهد شد.

کارخانه های چینی نیز شروع به دادن تخفیف نموده اند زیرا بازار داخلی نشانه هایی از تضعیف را نشان می دهد . گفته می شود که پیشنهادات از سوی تولید کنندگان برای سیم آرماتور در حدود 550 تا 555 دلار در هر تن CFR 540 تا 545 دلار در هر تن FOB ارائه می شود، که حداقل 20 دلار در هر تن کمتر از هفته گذشته می باشد.

با این وجود، تمام عرضه کنندگان آماده کاهش قیمت سیم آرماتورنیستند، اخیراً برخی از مواد رزرو شده اند. محصولات نیمه تمام از ژاپن طی یک هفته 5 تا 15 دلار در هر تن افزایش قیمت داشت و به 560 دلار در هر تن CFR در فیلیپین رسید. پیشنهادات از روسیه به مبلغ 555 تا 560 دلار در هر تن CFR عرضه شد که از 10 تا 15 دلار به ازای هر تخصیص افزایش داشته است.

قیمت سیم مفتولی

افزایش قیمت سیم آرماتور صادراتی هند

کارخانه های هند با توجه به قیمت سیم آرماتور سفارش خوب و تقاضای قوی در بازار داخلی، افزایش قیمت سیم آرماتور صادراتی را افزایش دادند. پیشنهادات رسمی از تأمین کنندگان ورق سیم آرماتورهند با قیمت سیم آرماتور 600 تا 620 دلار در هر تن فوب برآورد گردید که 5 تا 10 دلار در هر تن در هفته افزایش داشته است. یک تأمین کننده به کارشناس فلزات  گفت: "کارخانه ها برای کاهش قیمت سیم آرماتورآماده نیستند چون آنها رزرو سفارش های خود را کامل کرده اند، مشتریان آمادگی پرداخت هزینه های بالاتر را ندارند، زیرا آنها احساس می کنند که قیمت سیم آرماتور خیلی بالا هستند و سطح قیمت بازار ممکن است کاهش یابد."

شاخص ها در اروپا همچنان افزایش پیدا کردند وقیمت سیم آرماتوربه 610 تا 620 دلار در هر تن FOB رسید ، که 5 دلار در هر هفته افزایش یافته است. از آنجایی که شکاف بین واردات و قیمت های داخلی قابل توجه نیست، بیشتر خریداران اروپایی ترجیح می دهند که مواد داخلی را خریداری کنند. خریداران خاورمیانه پیشنهاداتی در حدود 600 دلار در هر تن CFR  (620دلار در هر تن FOB) برای سیم آرماتور هند دریافت کردند. گفته می شود که معامله بزرگی در پایان هفته گذشته در حدود 600 دلار در هر تن FOB برای امارات متحده عربی انجام شده است.

قیمت های پیشنهادی کارخانجات هند

پیشنهادات محموله سیم آرماتور برای خاور دور به قیمت 600 تا 605  تن در فوب ( 620 تا 625 دلار در تن CFR ) برای محموله ماه اکتبر برآورد گردید.، که تقریباً همان سطح قیمت سیم آرماتور هفته گذشته بود. شایان ذکر است که سطح قیمت قابل اجرا برای ویتنام در حدود 10 دلار کمتر است، بنابراین هیچ معامله ای انجام  نشده است. شرکت فولاد تا حدود 5.000 تا 6.000 تن سیم آرماتوررا با حدود قیمت 595 دلار در هر تن FOB  (615دلار در هر تن CFR) به مالزی اختصاص داد.

در بازار داخلی، کارخانه های هند می توانند از 500 تا 1000  INR در تن ، با توجه به ارزش معامله های گران قیمت و بسیاری از پیشنهادات در بازار،به مشتری تخفیف دهند. شایعاتی در مورد افزایش قیمت سیم آرماتور تا INR 2000 / t از 1 اکتبر 2017 وجود دارد.

عدم تمایل کارخانه های ژاپنی به صادرات سیم آرماتور در میان تقاضای قوی داخلی

صادرکنندگان سیم آرماتورژاپن ،با توجه به تقاضای قوی در بازار داخلی و حجم محدود صادرات، به تدریج قیمتها را افزایش می دهند. تمایل به صعود در آینده نزدیک ادامه خواهد داشت. کارخانه های ژاپنی تقریبا تمام مواد را برای محموله ماه اکتبر فروخته اند. آخرین پیشنهادات در حدود 605 دلار در هر تن فوب بود،که 5 دلار در هر تن بالاتر از سطح دو هفته پیش بود. با توجه به اظهارات شرکت کنندگان بازار، پیشنهادات صادراتی کارخانه ها به دلیل تقاضای قوی داخلی که برای تأمین کنندگان ژاپنی در اولویت قرار دارد، بسیار محدود است.

قیمت سیم آرماتور ماه نوامبر هنوز در حال بررسی است. کارشناس فلزات یادآور شد که تولیدکنندگان قصد دارند قیمت ها را با قیمت تقریبی 40 دلار در هر تن  افزایش دهند م به قیمت هدف 630 تا 630 دلار در هر تن فوب (640 تا 660 دلار در هر تن CFR SE آسیا)  دست یابند.

تقاضا هنوزدرآسیای جنوب شرقی، به ویژه در ویتنام دیده می شود. اگرچه پیشنهادات رسمی از ژاپن برای مشتریان بسیار زیاد است (625 دلار در هر تن CFR یا 605 دلار در هر تن FOB)، برخی از تخفیف ها از سوی معامله گران می توانند فعالیت تجاری را تحریک کنند.گفته می شود که قیمت سیم آرماتور در ماه اکتبر در حدود 590 تا 600 دلار در هر تن فوب (610 تا 620 دلار در هر تن CFR) بوده است.

واردات این مواد از چین تا حدودی محدود است، زیرا تعدادی از کارخانه ها برای تعمیرات تعطیل هستند و بازار محلی هنوز هم برای تولید کنندگان جذاب تر است، بنابراین مشتریان تلاش می کنند تا تخصیص بیشتری از کشورهای دیگر از جمله ژاپن دریافت کنند.

افزایش قیمت سیم آرماتور در آلمان، پس از واردات

انتظار می رود که قیمت سیم آرماتور آلمان در طی دو هفته افزایش یابد زیرا پیشنهادات خرید ارزان و محدود هستند. به همین علت قیمت ها ممکن است افزایش یابند. پیشنهادات سیم آرماتورداخلی از 10 تا 20 دلار در هر تن افزایش یافت و به 540 تا 560 دلار در هر تنEXW رسید؛ برهمین مبنا، تحویل نوامبر و دسامبر طی یک دوره دو هفته ای، تاکتیک های افزایش قیمت سیم آرماتور را برای عرضه کنندگان خارجی بازتاب می کند. تقاضا متوسط ​​است. یک معامله گر آلمانی می گوید: "معاملات به طور متوسط ​​بر اساس قیمتی بین 530 تا 535 دلار در هر تن EXW انجام می گیرند.

در همان زمان، قیمت سیم آرماتور وارداتی اتحادیه اروپا و کشورهای جهان سوم به آلمان تا اوایل ماه آگوست در میان اصول قوی در بازارهای بین المللی و داخلی ، 20 تا  دلار در تن30 افزایش یافته است. علاوه بر این، با تصمیم گیری در مورد مقررات ضد دامپینگ  در واردات سیم آرماتور از برزیل، ایران، روسیه و اوکراین، انتظار می رود در اوایل ماه اکتبر، فرصت های بیشتری برای تامین کنندگان هند و ترکیه برای صعود وجود داشته  باشد.

تعادل عرضه و تقاضا در بازار آلمان

شایع شده که تصمیم گیری در مورد پرونده تجارت ممکن است به مدت چند ماه به تعویق بیفتد، اما این اطلاعات تأیید نشده است.یک منبع نزدیک به این موضوع به کارشناس فلزات گزارش داد: "تا کنون هیچ چیز تغییر نکرده است. این اقدامات تا اوایل ماه اکتبر باید در نظر گرفته شوند. این مهلت رسیدگی به این پرونده است و قابل تمدید نیست. "

مسئولان داخلی معتقدند که با تقاضای قوی و عرضه محدود که اصلی ترین عامل است، قیمت سیم آرماتور آلمان ممکن است همچنان بالا برود. یک مرکز خدماتی که در آلمان مستقر است گفت: " شکاف قیمت سیم آرماتور بین واردات و پیشنهادات داخلی ناچیز است، که باعث می شود تولید کنندگان آلمان، فرصت بیشتری برای افزایش قیمت سیم آرماتورداشته باشند."

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید