قیمت سیم مفتولی تحلیل در بازار آهن آلات جهانی

2 سال پیش1950بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
قیمت سیم مفتولی تحلیل در بازار آهن آلات جهانی

افزایش قیمت سیم مفتولی در بازار داخلی اروپا و ثبات قیمت های صادراتی

قیمت سیم مفتولی در بازار داخلی کشورهای جنوب اروپا روند صعودی را در پیش گرفته است و نرخ سیم مفتولی طی روزهای اخیر به میزان 5 یورو به ازای هر تن افزایش یافته است. ارزیابی متال بولتن از قیمت سیم مفتولی در کشورهای جنوب اروپا به میزان 535-520 یورو (630-613 دلار) به ازای هر تن تا تاریخ 25 ماه اکتبر بوده است که نسبت به قیمت 530-520 یورو به ازای هر تن اعلام شده طی هفته قبل از آن افزایش یافته است. یکی از کارخانجات تولید فولاد واقع در کشورهای جنوب اروپا نیز قیمت سیم مفتولی تولیدی خود را به میزان 540 یورو به ازای هر تن اعلام کرده اند.

این در حالی است که هیچ معامله ای برای خرید سیم مفتولی در این کشورها منعقد نگردیده است. کاهش میزان موجودی نیز سبب افزایش قیمت سیم مفتولی در این کشورها گردیده است و از روند صعودی قیمت ها حمایت کرده است. افزایش هزینه های الکترود گرافیتی و آجر نسوز و فروآلیاژها نیز از عوامل تاثیرگذار دیگر بر قیمت هر کیلو سیم مفتول بوده است.

ارزیابی متال بولتن از قیمت سیم مفتولی در بازار داخلی کشورهای شمال اروپا به میزان 550-530 یورو به ازای هر تن ثابت بوده است. بازار خرید سیم مفتولی در کشورهای جنوب اروپا نیز تقریبا آرام بوده است به طوری که ارزیابی متال بولتن از قیمت سیم مفتولی در بازار صادراتی کشورهای جنوب اروپا به میزان 505-500 یورو به ازای هر تن تا تاریخ 25 ماه اکتبر بوده که نسبت به قیمت 510-500 یورو به ازای هر تن اعلام شده در هفته قبل از آن در تاریخ 18 ماه اکتبر به میزان 5 یورو به ازای هر تن کاهش یافته است.

ثبات قیمت سیم مفتولی در بازار داخلی و وارداتی کشور آمریکا

قیمت سیم مفتولی در بازار داخلی و وادراتی کشور آمریکا طی روزهای اخیر ثابت باقی مانده است. ارزیابی متال بولتن از قیمت سیم مفتولی در بازار داخلی و وارداتی کشور آمریکا طی هفته جاری نسبت به قیمت این محصول طی دو هفته گذشته ثابت باقی مانده است. نرخ سیم مفتولی در بازار داخلی به میزان 581-562 دلار به ازای هر تن بوده است در حالی که قیمت سیم مفتولی در بازار داخلی این کشور به میزان 630-610 دلار به ازای هر تن اعلام شده است.

قیمت سیم مفتولی در بازار داخلی کشور آمریکا به طور گسترده ای پس از افزایش قیمت سیم مفتولی در ماه سپتامبر، ثابت باقی مانده است. علت ثبات قیمت سیم مفتولی در حال حاضر کاهش 30 درصدی کاهش قیمت شمش بوده است. یک افزایش قیمت در این محصول طی هفته های گذشته و در ماه سپتامبر مشاهده شده بود. یکی از دلایل افزایش قیمت سیم مفتولی طی هفته های گذشته افزایش قیمت الکترود گرافیتی و سپس افزایش قیمت قراضه آهنی می باشد.

یکی از تاجران نیز قیمت سیم مفتولی تولیدی خود را به میزان 5/31-5/30 دلار به ازای هر cwt اعلام کرده است که این قیمت پیشنهادی برای محموله های ماه نوامبر بوده است. پیش بینی می شود که در ماه های اول سال 2018 نرخ سیم مفتولی به میزان بیشتری نیز افزایش یابد. هم چنین تغییر در روند بازار وارداتی کشور آمریکا به دنبال قانون 232 تجارت آمریکا، بازار داخلی خرید سیم مفتولی رونق بسیاری یافته است چراکه میزان تمایل به بازار وارداتی کاهش یافته و به همان نسبت میزان خرید سیم مفتولی در بازار داخلی این کشور رونق یافته است.

خرید و فروش سیم مفتولی

ارزیابی نرخ سیم مفتولی در کارخانجات آمریکا

نرخ سیم مفتولی در حال حاضر در سایر شرکت ها اندکی کم تر از قیمت این محصول در کارخانه mill AMM wire rod می باشد ولی قیمت سیم مفتولی در این کارخانه نماینده تعیین قیمت در سایر کارخانجات می باشد. به طور کلی کارخانجات این کشور قیمت سیم مفتولی تولیدی خود را براساس قیمت قراضه آهنی تعیین کرده و با کاهش قیمت شمش قیمت این محصول را نیز کاهش خواهند داد. هم چنین چنانچه قیمت شمش در این بازار افزایش یابد نرخ سیم مفتولی نیز به نسبت افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که میزان تقاضا برای این محصول در حال حاضر کاهش یافته و بازار نسبتا راکد می باشد طی ماه های سپتامبر و اوایل ماه اکتبر میزان پیش خرید سیم مفتولی بسیار بالا بوده است و به نظر می رسد که برای ماه نوامبر نیز میزان تقاضا افزایش یافته و خرید سیم مفتولی افزایش یابد.هم چنین پیش بینی می شود که قیمت سیم مفتولی برای نیمه اول ماه 2018 نیز افزایش بیشتری یابد. در میان موضوعات قانون تجارت 232 آمریکا که هنوز هم به طور کامل رفع نگردیده است، قیمت تمامی محصولات فولادی از قبیل قیمت سیم مفتولی افزایش یافته است چراکه میزان واردات آهن آلات کاهش یافته است و به دنبال آن بازار داخلی رونق یافته است و قیمت ها نیز افزایش یافته است.

بازار وارداتی سیم مفتولی آمریکا

برخلاف این چشم انداز، زمان فرآوری این محصولات نیز افزایش یافته است و میزان پیش خرید سیم مفتولی نیز افزایش یافته است. در حال حاضر هیچ گونه عکس العمل جدی در بازار مشاهده نگردیده است و قیمت ها هم چنان رو به افزایش می باشد. هم چنین قیمت سیم مفتولی وارداتی به این کشور نیز در حال حاضر ثابت می باشد و ورند کندی را در پیش گرفته است.

قیمت سیم مفتولی در این بازار در حال حاضر 640-620 دلار به ازای هر تن بوده در حالی که این قیمت طی هفته گذشته به میزان 640-630 دلار به ازای هر تن بوده است. در حال حاضر کشورهای ویتنام و مصر دو وارد کننده عمده سیم مفتولی به این کشور می باشند. یکی از تاجران تخمین زده است که قیمت سیم مفتولی وارداتی از کشور ویتنام به میزان به میزان 645 دلار به ازای هر تن می باشد و میان قیمت سیم مفتولی وارداتی از کشور ویتنام و مصر به میزان 30 دلار به ازای هر تن فاصله می باشد.

 
سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد