بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت قوطی در بازار جهانی طی ماه های گذشته

1 سال پیش1488بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت قوطی در بازار جهانی طی ماه های گذشته

افزایش قیمت قوطی کارخانه های اروپایی به دنبال افزایش قیمت ورق کارخانجات

 پس از اعلام افزایش پیشنهادات بالاتر شرکت آرسلور میتال، انتظار می رود تولید کنندگان قیمت پروفیل اصفهان داخلی در اروپا را افزایش دهند. طبق گفته منابع به متال بولتن شرکت آرسلور میتال تصمیم گرفت قیمت قوطی تولیدی خود را در اروپا به مبلغ  40 دلار (45 دلار) برای هر تن برای تحویلی در ماه نوامبر افزایش دهد. این شرکت در روز جمعه 2 سپتامبر  این خبر را تأیید کرد.

طبق گفته منابع بازار، با این وجود خریداران اروپایی پیشنهادات جدیدی با قیمت های افزایش پیدا کرده ،دریافت نکرده اند . با این حال، هم شرکت آرسلور میتال و هم دیگر سازندگان قوطی، تا اواسط سپتامبر پیشنهادات جدیدتری را ارسال خواهند کرد. یک معامله گر گفت: "افزایش قیمت قوطی اعلام شده، اما دفاتر فروش این شرکت هنوز پیشنهادات جدیدی ارائه نکرده است." خریداران چشم اندازهای این حوزه را با هم ترکیب می کنند، چون افزایش قیمت توسط بازار پذیرفته شده است.

کاهش علاقه به خرید قوطی وارداتی به علت اقدامات دفاع تجاری در اتحادیه اروپا و زمانهای طولانی برای واردات قوطی ، عوامل مؤثر بر افزایش قیمت قوطی داخلی بوده است. یک معامله گر آلمانی می گوید:  "مردم در مورد خرید واردات احتیاط بیشتری دارند. پس از آن که کمیسیون اروپا یک عوارض ضد دامپینگ مجدد را در مورد واردات قوطی از چین و روسیه تنظیم کرد، خریداران زیادی آماده  پذیرفتن ریسک نبودند و قوطی خریداری کردند که این مورد همچنان تحت بررسی است.

میزان تقاضا برای خرید قوطی کشورهای اروپایی

بهبود تقاضای فصلی در ماه سپتامبر ممکن است به کارخانه های اروپایی برای دستیابی به قیمت قوطی بالاتر کمک کند. با این وجود افزایش قیمت ممکن است با عدم ذخیره سازی در پایان سال به چالش کشیده شود، همانطور که تولید کنندگان اروپایی در حال حاضر ارائه سه چهارم از قوطی خود آغاز کرده اند. طبق منابع بازار، ورق سازان این منطقه احتمالا معاملات خود  را در حدود 10 یورو (11 دلار) در هر تن افزایش دهند. با این حال، آنها افزودند اگر فشار ناشی از دسترسی محدود به ورق، از خارج از اروپا افزایش یابد، رشد قیمت داخلی ممکن است بیشتر باشد.

ارزیابی هفتگی قیمت قوطی داخلی اروپا در 7 سپتامبر در اروپای شمالی 420 تا 445 یورو (470 تا 499 دلار) در هر تن از کارهای پیشین بود که از محدوده ارزیابی هفته گذشته که 420 تا 440 یورو (470-492 دلار) در هر تن کارهای سابق بود، افزایش داشته است . این  ارزیابی برای قیمت قوطی 510 تا 530 یورو (570 تا 599 دلار) در هر تن کارهای پیشین ، دراین هفته بود، که از هفته گذشته،با محدوده قیمت 510 تا 540 یورو (570 تا 604 دلار) در هر تن کارهای پیشین، کاهش داشته است. ارزیابی بولتن متال بولتن برای قوطی داخلی با قیمت  540 تا 500 یورو (570 تا 604 دلار) در هر تن از کارهای سابق، برآورد گردید که در طول هفته بدون تغییر بوده است.

ارزیابی هفتگی قیمت قوطی داخلی در جنوب اروپا  390 تا 410 یورو (436 تا 458 دلار) در هر تن کارهای پیشین برآورد شد که  در طول هفته پایدار بوده است. ارزیابی قوطی نیز بدون تغییر در طول هفته گذشته بوده است. ارزیابی قوطی  نیز به میزان 490 تا 520 یورو (548-581 دلار) در هر تن از کارهای قبلی، ثابت بوده است.

مقاومت خریداران در برابر افزایش قیمت قوطی سنگین ورق سازان اروپایی

منابع متال بولتن در هفته جاری اعلام كرد كه، شركت های ورق سازی در اتحاديه اروپا قيمت خود را برای قوطی سنگين افزايش داده اند اما هيچ معامله ای با قيمت های بالاتر انجام نشده است.این افزایش قیمت، توسط تحقیقات ضد دامپینگ بر مواد تولید شده از چین و همچنین بهبود فصلی تقاضا در اوایل ماه سپتامبر، پشتیبانی شده است. یک نماینده از کارخانه ورق سازی ایتالیا گفت: "به نظر می رسد که به دلیل افزایش تقاضای عمومی و این واقعیت که واردات کمتر شده است و جذابت کمتری دارد ، همه  آماده افزایش قیمت ها به بیشتر از 20 یورو (22 دلار) برای هر تن بوده اند، که این کار به خاطر یک قانون ضد دامپینگ قریب الوقوع  انجام شده است.

"علاوه بر این، قیمت ها برای قوطی هم اکنون به سمت بالا حرکت کرده اند." با این حال، خریداران همچنان کمتر خوش بین هستند زیرا تقاضا برای حمایت از افزایش قیمت، قابل توجه نیست. یک معامله گر آلمانی می گوید: "روند بیشتر از حد پایین است، اما ما فقط در مورد چند یورو صحبت می کنیم." ارزیابی قیمت هفتگی داخلی متال بولتن  برای قوطی سنگین در شمال اروپا، 7 سپتامبر، بدون تغییر هفتگی بود و با مبلغ 480 تا 510 یورو (537-570 دلار) برآورد گردید.

این ارزیابی منعکس کننده آخرین معاملات و سطح قابل قبول گزارش شده است، در حالیکه پیشنهادات رسمی به مبلغ 540 یورو (604 دلار) در هر تن از کارهای قبلی گزارش شده است. ارزیابی هفتگی قیمت داخلی فلزات برای قوطی سنگین در جنوب اروپا 420 تا 440 یورو (470492 دلار) برای هر تن از کارهای پیشین ارائه شد، که نسبت به هفته گذشته که  420 تا 430 یورو (470-481 دلار) در هر تن کارهای قبلی بوده ، افزایش قیمت داشته است.

ثبات در بازار قوطی وارداتی امارات متحده عربی قبل از تعطیلات عید

بازار واردات قوطی در امارات متحده عربی همچنان در حال کند شدن است، زیرا شرکت کنندگان در بازار خود را برای تعطیلات عید قربان که از روز یکشنبه 11 سپتامبر شروع می شود، آماده می کنند. چین قوطی را به قیمت 400 تا 410 دلار به ازای هر تن cfr، در 6 سپتامبر ارائه داد، در حالی که یک معامله گر بر این باور است که 400 دلار برای هر تن cfr، قیمت قابل قبولی است، اما بازار هرگز قبل از تعطیلات خریداری نخواهد کرد.

یکی از شرکت کنندگان در بازار گفت: "ما تا بعد ازعید منتظر می مانیم و میبینیم که  قیمت ها چگونه تغییر خواهند کرد." ارزیابی قیمت هفتگی متال بولتن برای قوطی وارداتی امارات متحده در تاریخ 6 سپتامبر به مبلغ 400 تا 405 دلار به ازای هر تن کروم بود که از 395 تا 410 دلار در هر تن برآورد شده بود. قوطی  از چین در قیمت 500 تا 510 دلار در هر تن cfr بود، اما هیچ معامله عمده ای در این محدوده قیمت صورت نگرفته است. ارزیابی قیمت هفتگی برای واردات قوطی امارات متحده عربی در روز سه شنبه، بدون تغییر هفته به هفته به مبلغ 500 تا 510 دلار بود. یک معامله گر می گوید: "اگر تقاضا بهبود یابد،ممکن است بعد از عید به خرید فکر کنیم."

قوطی  با ضخامت 1 میلی متر از چین به قیمت 560 دلار در هر تن cfr عرضه شد، در حالی که هند قوطی مشابهی را با قیمت 600 تا 610 دلار برای هر تن cfr ارائه داد. چنین معامله ای از چین به مبلغ 560 دلار در هر تن cfr صورت گرفته است. در ارزیابی قیمت هفتگی برای قوطی وارداتی امارات متحده عربی 560 تا 600 دلار در هر تن cfr در روز سه شنبه، برآورد گردید که بدون تغییر هفته به هفته بود.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید