قیمت میلگرد اروپا در روزهای آغازین ماه اکتبر

7 سال پیش1697بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
قیمت میلگرد اروپا در روزهای آغازین ماه اکتبر

تحلیل بازار قیمت میلگرد اروپا در روزهای آغازین ماه اکتبر

قیمت میلگرد در اروپا انتظار می رود در سه ماهه چهارم سال 2017 به روند مستحکم خود ادامه دهد. به گفته منابع خبری علت این امر تقاضا زیاد برای میلگرد در این کشورها، و افزایش هزینه های تولید می باشد. هم چنین در حال حاضر شاهد کاهش میزان عرضه میلگرد در بازار داخلی اروپا می باشیم چراکه برخی کارخانجات تولید فولاد اروپا که در حقیقت کارخانجات اصلی تولید مقاطع این منطقه می باشند میزان عرضه محصولات خود را کاهش داده اند. برخی از کارخانجات نیز سفارشات میلگرد تولیدی خود را که به قیمت کم تری به فروش رفته بود برای ماه گذشته لغو کرده اند که علت این امر افزایش قیمت میلگرد در ماه جاری به دنبال افزایش هزینه های تولید بیان شده است.

قیمت میلگرد ارزیابی متال بولتن صادراتی جنوب اروپا به میزان 32 یورو به ازای هر تن نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است و به قیمت 492 یورو به ازای هر تن رسیده است. علت افزایش میزان تقاضا برای میلگرد در جنوب اروپا افزایش میزان فعالیت خرید این محصول در کشور الجزایر در اواسط ماه سپتامبر بوده است که این افزایش میزان تقاضا ماه ها پس از صدور مجوز دولت این کشور برای افزایش میزان واردات میلگرد به این منطقه بوده است. این کمیسیون بیان کرده است که میزان اضافی میلگرد وارداتی به این کشور به میزان 400000 تن تا تاریخ 12 ماه سپتامبر بوده است در حالی که در کل مجموع میلگرد وارداتی به این کشور در سال 2017 به میزان 1 میلیون تن بوده است. قیمت میلگرد در بازار داخلی کشورهای اروپایی در طول ماه سپتامبر به میزان 35-20 یورو به ازای هر تن در شمال اروپا افزایش یافته است و در جنوب اروپا نیز ارزیابی ها برای قیمت میلگرد به میزان 5 یورو به ازای هر تن افزایش یافته است. در حالی که قیمت میلگرد در بازار صادراتی حدودا به میزان 15-10 یورو به ازای هر تن در جنوب اروپا افزایش یافته است.

قیمت آهن آلات,قیمت میلگرد

قیمت الکترود گرافیتی و قراضه آهنی در اوایل ماه سپتامبر شروع به افزایش کرده و افزایش قیمت این محصولات سبب افزایش قیمت میلگرد در این مناطق گردیده است. قیمت قراضه آهنی طی هفته های اخیر ثابت بوده است اما کاهش قیمت برای این محصول پیش بینی نمی شود چراکه تقاضای کارخانجات برای خرید قراضه آهنی هم چنان بالا می باشد. با این حال کاهش قیمت قراضه آهنی طی دوره زمانی کوتاه مدت توسط افزایش قیمت الکترود گرافیتی جبران خواهد شد. بنابراین تغییری در تولید محصولات فولادی ایجاد نخواهد شد. هزینه های تولید میلگرد در اروپا توسط روش کوره قوس الکتریکی اخیرا به میزان 40 یورو به ازای هر تن افزایش یافته است. در منطقه جنوب اروپا، قیمت میلگرد توسط عواملی هم چون میزان موجودی کم در بازار داخلی و نیز افزایش میزان تقاضا برای میلگرد خصوصا در بازار وارداتی الجزایر افزایش یافته است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد