تحلیل قیمت میلگرد در بازار داخلی و صادراتی کشورهای اروپایی

1 سال پیش1500بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
تحلیل قیمت میلگرد در بازار داخلی و صادراتی کشورهای اروپایی

کاهش قیمت میلگرد صادراتی اروپای جنوبی به دنبال کاهش تقاضا

قیمت میلگرد صادراتی جنوب اروپا نسبت به هفته گذشته در تاریخ 25 ماه اکتبر کاهش یافته است. ارزیابی متال بولتن از قیمت میلگرد صادراتی از جنوب اروپا به میزان 500-485 یورو (588-570 دلار) به ازای هر تن تا تاریخ 25 ماه اکتبر بوده است در حالی که قیمت میلگرد صادراتی در هفته قبل از آن به میزان 500-490 یورو به ازای هر تن بوده است.

در حال حاضر بازار میلگرد بسیار آرام می باشد و خریداران طی روزهای اخیر برای پیش خرید محصولات بازار تمایلی نداشته و معمولا تا پایان پیش از تعطیلات کریسمس معامله بزرگی در بازار مشاهده نشده و میزان تقاضا نیز اندک بوده است چراکه میزان موجودی انبارها افزایش یافته است. بنابراین بازار تقریبا راکد می باشد تا زمانی که پیش خرید برای سال آینده شروع شود.

میزان تقاضا برای میلگرد صادراتی به الجزایر

قیمت میلگرد پیشنهادی به کشور الجزایر از سوی کشورهای اروپایی به میزان 490-485 یورو به ازای هر تن توسط فعالان بازار گزارش شده است اگرچه تاکنون هیچ معامله ای مابین این کشورها صورت نگرفته است. ارزیابی متال بولتن از قیمت میلگرد وارداتی به الجزایر به میزان 520-515 یورو به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت اعلام شده طی هفته قبل از آن ثابت باقی مانده است.

به نظر می رسد که به میزان 150000 تن میلگرد به علت صدور مجوز وارداتی در ماه سپتامبر به فروش رسیده است. وزارت تجارت الجزایر مجوز واردات میلگرد مجموعا به میزان 400000 تن را در تاریخ 12 ماه سپتامبر صادر کرده است. مجوز این واردات در تاریخ 31 ماه دسامبر منقضی گردیده است اگرچه منابع اعلام کرده اند که خریداران میلگرد در کشور الجزایر تا آخر ماه فوریه سال 2018 تقاضای میزان میلگرد اضافی را داشته اند.

در حال حاضر میزان تقاضا برای خرید میلگرد تقریبا آرام بوده و انتظار داریم طی هفته های آینده جهشی در بازار میلگرد صادراتی این کشورها مشاهده گردد ولی در حال حاضر خریداران نسبت به خرید میلگرد شک دارند که علت این امر قوانین وارداتی جدید در کشور الجزایر می باشد. بانک مرکزی الجزایر در تاریخ 22 ماه اکتبر قوانین جدیدی را وضع کرده است و همین امر بر قیمت میلگرد وارداتی به این کشور تاثیرات عمده ای را گذاشته است.

قیمت روز میلگرد اصفهان

قیمت میلگرد در بازار داخلی کشورهای اروپای جنوبی

ارزیابی متال بولتن از قیمت میلگرد در کشورهای جنوب اروپا در بازار داخلی این کشورها به میزان 525-510 یورو به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت اعلام شده طی هفته قبل از آن ثابت باقی مانده است  که این ارزیابی ها براساس قیمت های پیشنهادی در کشورهای اسپانیا و ایتالیا بوده است.

در حال حاضر میزان تقاضا برای میلگرد در بازار داخلی کاهش یافته است. این در حالی است که میزان تولید میلگرد توسط کارخانجات تقریبا به میزان 60-50 درصد از ظرفیت کل تولید آن ها می باشد و پروژه ساخت و ساز بزرگی در این کشور مشاهده نگردیده است. هرچند برخی از منابع معتقدند که کاهش میزان تقاضا در این بازار موقتی می باشد. تقاضای واقعی نسبتا بد نمی باشد ولی در حال حاضر خریداران تنها کالایی که نیاز دارند را خریداری کرده و امیدوارند که قیمت میلگرد طی هفته های اخیر کاهش یابد. در حال حاضر پیش فروش محصولات برای ماه نوامبر نیز هنوز صورت نگرفته است.

ثبات قیمت میلگرد در بازار داخلی کشورهای اروپایی در تاریخ 26 اکتبر

قیمت میلگرد در بازار داخلی کشورهای شمال اروپا طی هفته جاری تقریبا ثابت بوده است. به گفته منابع خبری علت این امر ثبات میزان تقاضا مصرف کنندگان نهایی و کاهش میزان موجودی بوده است. ارزیابی متال بولتن از قیمت در بازار داخلی شمال اروپا در تاریخ 25 ماه اکتبر حدودا به میزان 5 یورو به ازای هر تن کاهش یافته است و به قیمت 580-545 یورو (683-642 دلار) به ازای هر تن رسیده است.

این در حالی است که قیمت میلگرد در هفته قبل از آن و تاریخ 18 ماه اکتبر به میزان 580-550 یورو به ازای هر تن گزارش شده بود. این ارزیابی ها نیز براساس معاملات و پیشنهادات قیمت میلگرد شنیده شده در کشورهای فرانسه، بلژیک، آلمان و هلند بوده است. پیشنهادات قیمت میلگرد به میزان 580 یورو به ازای هر تن از سوی عواملی هم چون کاهش میزان موجودی و سرعت انتقال بالای این محصول به خریداران حمایت می شود.

قیمت میلگرد پیشنهادی کارخانه تولید کننده فولاد واقع در ایتالیا نیز تحت تاثیر قوانین حمل و نقل و کمبود میزان ریل در اروپای شمالی در نتیجه افزایش هزینه های حمل و نقل قرار گرفته است. هرچند حد پایین این محدوده قیمت طی هفته گذشته به میزان 10 یورو به ازای هر تن کاهش یافته است و از قیمت 555 یورو به ازای هر تن به قیمت 545 یورو به ازای هر تن رسیده است.

تحلیل قیمت میلگرد طی روزهای اخیر

در حال حاضر خریداران تنها کالای مورد نیاز خود را خریداری می کنند و امیدوارند که قیمت میلگرد در این مناطق به زودی کاهش یابد. ولی در حال حاضر بازار تقریبا ثابت بوده و به نظر نمی آید که کاهش قیمت ها به زودی رخ دهد. کارخانجات نیز نسبت به قیمت ها محتاط بوده و پیشنهاد جدیدی نداده اند.

در حالی که مصرف کنندگان نهایی امیدوارند که قیمت میلگرد به زودی کاهش یابد چراکه به نظر آن ها در حال حاضر قیمت میلگرد در بازار داخلی بسیار بالا بوده ولی کارخانجات اعتقاد دارند که بایستی به زودی به قیمت های بهتری دست یابند که علت این امر افزایش قیمت الکترود گرافیتی و قراضه آهنی می باشد. افزایش قیمت الکترود گرافیتی و مواد نسوز و فروآلیاژها باعث حمایت از افزایش قیمت میلگرد طی روزهای اخیر گشته است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد