مروری بر بازار میلگرد در هفته دوم اسفندماه

1 سال پیش1261بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
مروری بر بازار میلگرد در هفته دوم اسفندماه

بازار کم رمق قیمت میلگرد در هفته دوم اسفند

نمودار های مختلف نشان دهنده این مطلب هستند که در روز دوشنبه 7 اسفند ماه 1396 قیمت میلگرد به روز در بازار داخلی روند آرامی را طی می کند. بر همین اساس، امروز قیمت میلگرد شاهرود بارگیری از کارخانه، با ضخامت 10 در حدود 2590 تومان اعلام شد. قیمت میلگرد شاهرود با ضخامت 12 نیز با مبلغی معادل 2550 تومان به بازار عرضه شد که نسبت به دیروز در حدود ۴٠ تومان افزایش داشت.

علاوه بر این، قیمت میلگرد شاهرود با ضخامت 14 تا 32 هم در بازار داخلی در حدود️ 2450 تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت میلگرد تیکمه داش نیز در تاریخ یکشنبه 6 اسفند ماه 1396 با قیمت ثابت اعلام شد. قیمت میلگرد تیکمه داش بارگیری از کارخانه با ضخامت 8 و شاخه آجدار A2 در حدود️ 2530 تومان خرید و فروش شد.

همچنین قیمت میلگرد تیکمه داش با ضخامت 10 در حدود️ 2510 تومان به بازار عرضه شد که نسبت به دیروز بدون تغییر باقی مانده است. قیمت میلگرد تیکمه داش شاخه آجدار A3 نیز با ضخامت 12 تا 32 امروز در حدود️ 2490 تومان خرید و فروش شد. همچنین مدیر عامل کارخانه بناب با اشاره به گزارش‌ هایی که تا کنون در مورد عملکرد این کارخانه ارائه شده است، توضیح داد که در این گزارش ‌ها و همچنین پیش‌بینی ‌هایی که تحلیل گران اقتصادی در مورد قیمت میلگرد انجام داده‌ اند، به مورد نیاز بودن برنامه ‌های اصلاحی در حوزه کیفیت و قیمت میلگرد این کارخانه و به ویژه در ارتباط با حجم تولید آن، اشاره شده است.

تنگ تر شدن حلقه رقابت کارخانجات

به علاوه، در این ‌باره با حضور برخی از کارخانه های داخلی قوی مانند کارخانه فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان و ... رفته رفته حلقه رقابت نیز تنگ ‌تر  می‌شود. لازم به ذکر است که این کارخانه ها همچنین با سرمایه‌گذاری‌ هایی که از قبل در بخش تولید خود انجام داده اند در سال آینده از طرح هایی که فعلا جزئیات آن مشخص نیست، بهره‌ برداری خواهند کرد.

میلگرد مرکزآهن

به‌طور کلی تا کنون روند ثابت و به ندرت شیب بسیار ملایمی را از نظر رشد تولید میلگرد شاهد بوده ایم، و تحلیل گران هم پیش بینی می کنند که میزان تقاضا برای خرید میلگرد این کارخانه در سال آتی بیش تر شود. علاوه بر این، در سال جاری نیز نسبت به سال ٩۵ رشد تقاضا برای خرید میلگرد بناب افزایش پیدا کرده، اما پیش‌بینی می‌شود که در آینده، میزان تقاضا بیش تر از سال های گذشته باشد.

صادرات «فولاد میانی» و رشد چشمگیر آن

طی نشستی که چندی پیش با حضور برخی از مسئولین و دست اندرکاران حوزه فولاد برگزار شد، فولاد خام با واژه نو و جدیدی به اسم «فولاد میانی» مطرح شد. علاوه بر این، در این نشست، مدیر اجرایی انجمن فولاد گفت: با توجه با آمار ارائه شده، تولید و صادرات فولاد دارای روند صعودی است. وی در ادامه گفت: در ۸ ماه نخست امسال در حدود ۱۴ میلیون تن فولاد میانی تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است. طبق این آمار میزان تولید آهن اسفنجی ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن براورد شده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته حدودا ۲۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

علاوه بر این، کل محصولات نهایی شامل میلگرد، تیرآهن و انواع ورق هم در حدود ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن اعلام شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹ درصد رشد داشته است. وی در ادامه افزود: میزان صادرات فولاد میانی نسبت به مدت مشابه سال قبل جهش صادراتی داشته و با رشد ۸۴ درصدی همراه بوده اما در حوزه محصولات نهایی به دلیل افت صادرات انواع ورق صادرات ۳۵ درصد کاهش داشته این در حالی است که صادرات انواع میلگرد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ برابر شده است.

وی همچنین تصریح کرد: طی ۸ ماه نخست امسال مصرف فولاد در مورد همه اقلام به غیر از میلگرد با رشد ۸ درصدی مواجه بوده است. اما پس از گذشت این مدت و با توجه به آمار کنونی اندکی رشد در این زمینه دیده می شود. علاوه بر این که با توجه به رصد قیمت میلگرد به روز در کشور، می توان شاهد آن بود که قیمت این محصول هم مانند میزان مصرف آن، دچار افت و خیز هایی شده است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد