قیمت ورق سی آی اس

2 ماه پیش2048بازدید0دیدگاه1امتیاز (1 رای)
قیمت ورق سی آی اس

افزایش 10-5 دلاری قیمت ورق فولادی کشورهای مستقل اتحادیه ای (CIS)

قیمت ورق گرم و ورق سرد کشورهای مستقل اتحادیه ای به میزان 10-5 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است و پیشنهاداتی با قیمت های بالاتر و برآوردهایی از قیمت های قابل قبول شنیده شده است. به گفته منابع خبری این افزایش قیمت به علت خوش بینی عمومی در بازار جهانی فولاد و به خصوص افزایش قیمت های صادراتی کشور چین نشات گرفته است. اخبار رسیده حاکی از آن است که قیمت ورق گرم صادراتی کشور چین برای یازدهمین هفته متوالی افزایش یافته است هرچند نرخ افزایش سرعت آن نسبت به هفته های گذشته کم تر بوده است با این حال شرکت کنندگان بازارهای خارجی از پذیرش قیمت های پیشنهادی بالا کشور چین ممانعت کرده اند.

ارزیابی متال بولتن از قیمت ورق گرم تولیدی کشور چین تا تاریخ 22 ماه اوت به میزان 560-550 دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت اعلام شده طی هفته گذشته به میزان 9-5 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است. هم چنین طبق آمار متال بولتن قیمت ورق گرم صادراتی این کشور مجموعا طی 11 هفته گذشته به میزان 125-120  دلار به ازای هر تن افزایش یافته است.

  • بازار ورق گرم CIS

ارزیابی متال بولتن از قیمت ورق گرم صادراتی کشورهای مستقل اتحادیه ای تا تاریخ 21 ماه اوت به میزان 560-540 دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت 550-540 دلار به ازای هر تن اعلام شده طی هفته گذشته حدودا 10 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است. به گفته منابع خبری این قیمت نسبت به ماه گذشته حدودا به میزان 115-105 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است کشور اوکراین نیز در حال حاضر قیمت های پیشنهادی خود را ارائه نداده است زیرا تمامی محموله های سفارشی ماه های سپتامبر و اکتبر خود را به فروش رسانده است. قیمت ورق گرم پیشنهادی کشور روسیه به کشورهای خاور میانه و آفریقا نیز به میزان 580-570 دلار به ازای هر تن شنیده شده است.

قیمت ورق سیاه

با این حال خریداران از قبول این قیمت ها ممانعت کرده اند و امیدوارند قیمت ها به زودی کاهش یابد. با این حال پیش بینی ها حاکی از آن است که به علت افزایش مداوم تقاضا قیمت ها در ماه سپتامبر نیز کاهش نیابد. مصرف کنندگان نهایی در مصر و لبنان هم چنان این محصولات را با قیمت های کم تر تعیین شده از قبل خریداری می کنند بنابراین در حال حاضر آن ها از قبول قیمت های بالاتر ممانعت کرده اند.بازار ورق فولادی در چین هم چنان در حال افزایش می باشد، قیمت مواد اولیه مصرفی هم چنان در حال افزایش می باشد با این حال هنوز به آینده این بازار می توان امیدوار بود.

به گفته یکی از تاجران محلی هرچند هیچ یک از مشتریان در حال حاضر اقدام به خرید نکرده اند و بازار نسبتا کساد می باشد قیمت های رایج محصولات فولاد تخت کشورهای مستقل اتحادیه ای نیز قابل اجرا نبوده و تعداد کمی معاملات تاکنون منعقد شده است. به گفته منابع خبری قیمت های قابل اجرا برای ورق گرم صادراتی کشورهای مستقل اتحادیه ای به جنوب آفریقا مابین 530 تا 560 دلار به ازای هر تن می باشد و قیمت های بالاتر پذیرفته نخواهد شد.

  • بازار ورق سرد CIS

ارزیابی متال بولتن از قیمت ورق سرد صادراتی کشورهای مستقل اتحادیه ای تا روز دوشنبه به میزان 610-580 دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت 605-580 دلار به ازای هر تن اعلام شده طی هفته گذشته به میزان 5 دلار به ازای هر تن کاهش یافته است. هم چنین قیمت ورق سرد پیشنهادی اوکراین به جنوب آفریقا به میزان 590 دلار به ازای هر تن اعلام شده است که به گفته منابع خبری قیمت قابل اجرایی بوده و با استقبال خوبی مواجه شده است.

قیمت پیشنهادی ام ام ک نیز به منطقه منا به میزان 610 دلار به ازای هر تن گزارش شده است. با این حال قیمت قابل اجرا در حال حاضر 580 دلار به ازای هر تن اعلام شده است که نسبت به قیمت پیشنهادی اکثر کارخانجات فاصله دارد. ارزیابی متال بولتن از قیمت ورق سرد صادراتی  چین نیز به میزان 600-595 دلار به ازای هر تن تا تاریخ 22 ماه اوت بوده است. این در حالی است که قیمت این محصول طی هفته گذشته به میزان 600-585 دلار به ازای هر تن بوده و طی این هفته شاهد افزایش قیمت 10 دلاری پیشنهادات رسیده بوده ایم.

قیمت ورق گالوانیزه

کاهش قیمت ورق فولادی آمریکا

به گزارش متال بولتن قیمت ورق فولادی آمریکا روندی نزولی در پیش گرفته است و شرکت کنندگان بازار هم چنان در شک و تردید می باشند که دور جدید افزایش قیمت ها چه زمانی آغاز خواهد شد. ارزیابی متال بولتن حاکی ازآن است که قیمت ورق فولادی این کشور به میزان 75/33 دلار به ازای هر تن کاهش یافته است و آخرین گزارشات حاکی از آن است که قیمت این محصول برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافته است و اکنون نسبت به اواسط تابستان قیمت ورق فولادی آمریکا به میزان 3/6 درصد کاهش یافته است.

به طوری که قیمت این محصول در اواسط تابستان به میزان 720 دلار به ازای هر تن گزارش شده در حالی که قیمت آن در حال حاضر به میزان 675 دلار به ازای هر تن می باشد. کاهش قیمت ها نیز در حال حاضر در بازار داخلی این کشور چندان جالب نبوده و سبب رکود بازار می گردد. با این حال شرکت کنندگان در بازار می گویند ممکن است هدف بیشتری در جلوگیری از کاهش قیمت ها نسبت به افزایش قیمت ها باشد. در حال حاضر کارخانجات تولید ورق این کشور بسیار تحت  فشار می باشند و در انتخاب قیمت ها انتخاب زیادی ندارند بنابراین از خریداران تقاضا کرده اند که از درخواست کاهش بیشتر قیمت ها خودداری کنند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد