نوسانات قیمت پروفیل بازار جهانی طی ماه های گذشته

1 سال پیش1946بازدید0دیدگاه1امتیاز (1 رای)
نوسانات قیمت پروفیل بازار جهانی طی ماه های گذشته

افزایش قیمت پروفیل کشور آرژانتین به دنبال افزایش هزینه های اولیه

قیمت پروفیل آهن در آرژانتین به گفته منابع خبری در ماه جاری به میزان 4 درصد افزایش یافته است. این اطلاعات براساس آمار منتشر شده از مرکز آمار این کشور می باشد. یک توزیع کننده اظهار داشت : "این افزایش قیمت یک تنظیم ناشی از افزایش قیمت مواد خام، به ویژه زغال سنگ است." شاخص روزانه برای قیمتهای تقریباً سنگین زغال سنگ کک، روز جمعه به 270.72 دلار در هر تن فوب استرالیا رسید که نسبت به سال قبل 263.48 درصد افزایش داشته است.

توزیع کننده های پروفیل محلی نیز انتظار دارند قیمت جدید در ماه ژانویه افزایش یابد، زیرا میان افزایش هزینه ها و افزایش قیمت های پروفیل، شکاف وجود دارد. یک توزیع کننده می گوید: "افزایش دیگری به میزان حداقل 3٪ اجتناب ناپذیر است." افزایش قیمت های پروفیل با دلار آمریکا موجب کاهش ارزش ارز آرژانتین در چند هفته گذشته شده است.

یکی از توزیع کنندگان می گوید :  "ما همچنین باید با یک دلار قوی تر [ایالات متحده] مقابله کنیم." توزیع کنندگان گزارش دادند که فروش پروفیل در ماه گذشته پیش از افزایش قیمت شتاب گرفت اما بازار آرژانتین در ماه جاری عملکرد ضعیفتری داشت. یک توزیع کننده ابراز داشت: "هیچ کس نمی خواهد در این زمان از سال برای افزایش موجودی ریسک کند."

کاهش قیمت پروفیل صادراتی ترکیه با کاهش میزان تقاضا

این طور که منبع آگاه مطلع شده اند، قیمت پروفیل صادراتی از ترکیه در این هفته کاهش یافته است، در حالی که تقاضا از بازارهای صادراتی ضعیف است. یکی از تولید کنندگان پروفیل برای صادرات مبلغی معادل 250 دلار برای هر تن فوب پیشنهاد داده است، در حالی که دیگری مواد اولیه را از 250 تا 260 دلار به ازای هر تن فوب ارائه می دهد و سومین تولید کننده 260 تا 270 دلاری برای هر تن فوب پیشنهاد می کند.

ارزیابی هفتگی قیمت پروفیل صادراتی ترکیه در روز جمعه 9 دسامبر از 240 تا 245 دلار اعلام شده است که از 240  تا 250 دلار برای هر تن فوب کاهش داشت.  یک معامله گر روز جمعه گفت: " وضعیت تقاضا در اروپا خوب نیست، زیرا قیمت پروفیل  محلی 210 -220 یورو است."

افزایش قیمت پروفیل وارداتی ترکیه به دنبال افزایش پیشنهادات کشورهای مستقل مشترک المنافع 

 مطلع شده که قیمت پروفیل در ترکیه در این هفته افزایش یافته است، زیرا تولید کنندگان روسیه و اوکراین پیشنهادات بیشتری ارائه دادند. در حالیکه قیمت پیشنهاد شده ازسورستال 250 دلار در هر تن بود.شرکت  اوکراینی قیمت 250 دلار در هر تن را پیشنهاد داد و یک تامین کننده در کشور، معامله ای به قیمت 240 دلار برای هر تن با ترکیه انجام داد.

ارزیابی قیمت هفتگی، واردات پروفیل  ترکیه را 250 دلار در هر تن تخمین زد که از پایین ترین محدوده قیمت پایانی 240 دلار در هر تن، بیشتر بود. پروفیل یکی از کارخانجات با قیمت 300 دلار در هر تن ارائه شد، اما یک معامله گر معتقد بود که این قیمت برای ترکیه بسیار زیاد است. ارزیابی قیمت هفتگی واردات پروفیل ترکیه در روز جمعه 300 دلار درهر تن اعلام شد که از 270 دلار برای هر تن بالاتر بود.

به نقل از یک معامله گر " به دلیل پایان سال ، ضعیف لیره ترکیه در برابر دلار و تقاضای ضعیف مصرف کننده نهایی، تقاضا برای واردات به این صورت خوب نیست". یکی دیگر از معامله گران می گوید: "ما این روزها چیزی خریداری نمی کنیم."

افزایش قیمت پروفیل صادراتی چین با افزایش درآمدهای داخلی 

قیمت صادرات چین برای پروفیل برای هفته سوم  همراه با افزایش درآمدهای بازار داخلی افزایش یافته است. درمیان انتظارات کمبود عرضه ، قیمت پروفیل داخلی چین در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است. یک کارشناس معاملات در شمال چین گفت: "صادرکنندگان باید پیشنهادات خود را برای پیروی از قیمت های داخلی افزایش دهند.

وی افزود: "اگرچه امروز قیمت کالاها و ترازهای محلی کاهش پیدا کرده است، من پیشنهادات صادراتی خود را خیلی زود پایین نخواهم آورد ، زیرا مسیر بازار بسیار روشن نیست." یک کارشناس صادرات در شرق چین گفت: اگر شایعات و یا اخبار مربوط به کاهش عرضه وجود داشته باشد، قیمت های محلی ممکن است دوباره افزایش یابد." در قیمت های فعلی، معاملات صادراتی سخت است. او اضافه کرد که از آخرین پیشنهادات او هنوز به پاسخی از سوی خریداران منجر نشده است. قیمت های صادرات شانگ های چین برای پروفیل به علت افزایش درآمد داخلی ، افزایش یافت.

یک صادر کننده دیگر از شرق چین می گوید : "خریداران پروفیل ویتنام و فیلیپین در هفته گذشته این محصول را به قیمت 200 تا 230 دلار در هر تن خریداری کردند. وی افزود: "اما با توجه به قیمت های بالا در بازار داخلی، کارخانه های چینی در حال حاضر از پذیرش سفارشات در قیمت های پایین تر از 230 دلار در هر تن فوب امتناع می کنند. آنها این محصولات را با قیمت 250 دلار در هر تن فوب ارائه می دهند."

 
سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید