چگونه از بورس کالا آهن آلات خرید کنیم؟

3 سال پیش8750بازدید0دیدگاه
چگونه از بورس کالا آهن آلات خرید کنیم؟
2:52

خرید آهن از بورس کالا مزایا و معایبی را به همراه دارد که ما به طور کامل در این ویدئو به آن میپردازیم. قبل از هر چیزی میخواهیم این سوال را مطرح کنیم که چرا قیمت هایی که در بورس اعلام میشود پایین از قیمت های بازار می باشد؟

برای خرید از بورس کالا باید 2 نکته را در نظر بگیرید:

  1. اول آنکه قیمتی که برای مقاطع فولادی بر روی تابلو بورس یا در سایت ها مشاهده می کنید قیمت تمام شده کالا نیست و بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده می باشد، که در هنگام پرداخت ، مالیات بر ارزش افزوده را نیز باید پرداخت کنید.
  2. دومین مورد نحوه فروش در این بازار است که بورس مقاطع را به صورت سلف می فروشد.

سلف چیست ؟

اکنون ممکن است از خود بپرسید سلف به چه معنا است؟ یعنی شما اگر امروز قصد خرید آهن از بورس را داشته باشید باید ابتدا مبلغ بار را پرداخت کنید، ولی زمان تحویل بار خریداری شده 2 ماه پس از زمان تسویه حساب می باشد.

مراحل خرید از بورس کالا

برای خرید آهن آلات از بورس کالا ابتدا باید برای دریافت کد بورسی خود اقدام کنید و به یک کار گذاری فعال در این حوزه مراجعه نمائید. حتما باید از این موضوع مطلع باشید که 10 درصد مبلغ خرید را باید به حساب کارگزاری واریز کنید سپس کارگزاری مطابق با صورت سفارش شما با دیگر کارگزاری ها به رقابت پرداخته و خرید تان را انجام می دهد. پس از صدور حواله خرید توسط کارگزاری، ظرف 3 روزکاری فرصت دارید کل مبلغ خریداری شده را تسویه کنید. همچنین فراموش نکنید باید کارمزد های کارگزاری ، معامله ، ارزش افزوده و انبار داری را نیز پرداخت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله خرید میلگرد از بورس کالا مراجعه نمایید.

مزایا و معایب خرید از بورس کالا

خرید از بورس کالا مزایای بسیاری مثل ایجاد اطمینان در بین طرفین معامله، کشف نرخ بر اساس عرضه و تقاضا ، جبران خسارت خریدار یا فروشنده در صورت عدم انجام تعهدات را دارد.

در مقابل خرید از بورس معایبی را مانند موارد زیر خواهد داشت:

  1. حجم خرید معین و خرید بصورت سبد عرضه: یعنی باید در یک تناژ مشخص مثلا 110 یا 220 تن و با ابعاد عرضه شده در سبد خرید را انجام دهید.
  2. و در آخر افرادی که در بورس کالا به انجام معامله می پردازند باید مالیات معاملات خود را نیز بطور کامل پرداخت کنند.

پیشنهاد ما به شما قبل از اقدام به خرید از بورس کالا کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه است که در این راستا شما عزیزان می توانید با کارشناسان مرکزآهن همه روزه از ساعت 8 الی 17 در ارتباط باشید تا به سوالات شما در این حوزه پاسخ بدهند.

قیمت گذاری محصولات فولاد طویل در بورس به چه صورت می باشد؟

در مقاله ای به بررسی پیش بینی قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان در بورس کالا که از زمان تاسیس بورس فلزات تهران تا به امروز در این بورس عرضه گردیده پرداخته شده است. از گذشته های بسیار دور (حدود چهل سال پیش ) تا به امروز اقدامات فراوانی در زمینه های مختلف مربوط به موضوع مورد بحث انجام شده است که از آن جمله می توان به اقداماتی که در مورد کاربردهای تجاری و مالی شبکه های عصبی بالاخص پیش بینی با شبکه های مصنوعی انجام شده اشاره کرد. از جمله مهم ترین اقدامات انجام شده در این زمینه می توان به پیش بینی قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان و سایر محصولات، تجزیه و تحلیل و پیش بینی های مربوط به بازارهای بورس اوراق بهادار و انواع و اقسام پیش بینی های مالی اشاره کرد که به آن خواهیم پرداخت.

اما این نکته قابل ذکر است که طبق بررسی های صورت گرفته هیچ مقاله ای در مورد پیش بینی بورس های فلزی تا به امروز در دنیا منتشر نشده است. البته بسیاری از بورس های معتبر دنیا هم چون بورس فلزات لندن پیش بینی هایی در مورد قیمت محصولات عرضه شده خود داشته اما هیچ گونه اطلاعاتی در مورد چگونگی این عمل منتشر نشده است. پیش بینی قیمت محصولات عرضه شده در هر بورس کالایی از جمله قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان جزئ ملزومات آن بورس محسوب می گردد اما بورس فلزات تهران به دلیل آن که زمان چندانی از تاسیس آن نگذشته است هنوز به این ابزار مجهز نشده است. لذا بر آن شدیم تا با استفاده از علم روز و تجربیات ایران و جهان اقدام به ارائه سیستمی هوشمند جهت پیش بینی بازار محصولات ذوب آهن اصفهان از جمله قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان در بورس فلزات تهران در عرصه جدید نماییم.

هدف و ضرورت انجام کار

به طور کلی هدف از انجام این تحقیق به کارگیری سیستم های هوشمند به منظور پیش بینی قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان در بورس فلزات و تجزیه و تحلیل قیمت حاصله جهت بررسی تغییرات بازار این گونه شرکت های تولیدی به منظور برنامه ریزی های اقتصادی تولیدی و در نهایت تلاش در حفظ توان رقابتی است. اهمیت و پیش بینی و آگاهی از آینده به منظور تصمیم گیری و برنامه ریزی بر کسی پوشیده نیست اما در این مورد خاص ضرورت انجام این تحقیق و پیش بینی هایی از این دست را چه از لحاظ ملی و چه از لحاظ شرکت های خاص تولیدی به طور اختصار از سه جنبه متفاوت می توان بررسی کرد.

• صنایع داخلی

کشور ما راه پر فراز و نشیبی را برای به دست آوردن صنعت تولید فولاد و تکامل و گسترش آن سپری کرده است تا جایی که امروزه فولاد تولیدی در صنایع داخلی ما از نظر کیفیت با فولاد پیشرفته ترین کشورهای دنیای امروز برابری می کند و این محصولات فولادی به کشورهای مختلف دنیا و حتی اروپا نیز صادر می گردد. ایران در بین کشورهای خاور میانه در رتبه اول و در بین کشورهای اسلامی بعد از ترکیه از بزرگ ترین کشورهای تولیدکننده فولاد است.

ایران در بین تولیدکنندگان فولاد جهان در رتبه بیست و یکم قرار دارد. اما در سال های اخیر همگام با تحولات اقتصادی جهان صنعت فولاد نیز با تغییرات چشمگیری در میزان تولید، مصرف و صادرات در سطح جهان مواجه شده است و دامنه این تغییرات کماکان در حال افزایش است همچنین به اعتقاد کارشناسان میزان تقاضای جهانی برای فولاد در سال های آتی از رشد قابل توجهی برخوردار خواهد بود لذا همان گونه که واضح است به طبع آن تولید جهانی نیز رشد بسیار سریعی خواهد داشت.

کشور ما نیز برای عقب نماندن از قافله تولید احتیاج به یک برنامه ریزی دقیق و منظم برای افزایش تولید دارد. البته قابل ذکر است که ایران نسبت به سال گذشته 7/5 درصد رشد در زمینه تولید فولاد داشته است اما با توجه به مطالب بیان شده و همچنین افزایش تقاضای کشورهای شرق آسیا بازسازی عراق و گسترش ساخت و سازهای کشورهای عربی و با عنایت به این موضوع که احتیاجات این کشورها باید توسط دو قطب فولادی منطقه (ایران و ترکیه) تامین گردد لذا می بایست تدابیری اندیشیده شود تا توانایی نیل به این مقاصد عالی را در آینده نزدیک داشته باشیم. این مهم محقق نخواهد شد مگر در سایه توجهات خاص به صنایع تولیدی داخلی و تامین و راه اندازی واحدهای تولیدی جدید.

حال مهم ترین عوامل در رشد و شکوفایی و گسترش واحدهای جدید تولیدی بررسی قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان و سایر محصولات و تحلیل شرایط بازار می باشد چراکه در چارچوب بازارهای داخلی روند قیمت و عرضه و تقاضای محصول تولید شده یکی از مهم ترین و اساسی ترین پارامترهایی است که در محاسبه درآمد یک واحد تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد و تولید هر کالا اساسا بستگی به هزینه های تولید و قیمت فروش آن دارد چراکه افزایش قیمت و یا کاهش هزینه ها باعث افزایش سود خواهد شد که عامل اصلی تولیدات می باشد. لذا بدینوسیله می توان در گام اول احتیاجات داخلی را تامین نمود. در حال حاضر ایران دوازدهمین وارد کننده فولاد جهان می باشد و حدود 40 درصد فولاد مصرفی خود را از طریق واردات تامین می نماید و در گام های بعدی نیم نگاهی نیز به افزایش صادرات و رقابت در سطح بین المللی داشته باشیم.