مالیات مازاد بر آهن آلات

2 ماه پیش1572بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
مالیات مازاد بر آهن آلات

ممنوعیت فروشندگان آهن آلات از وصول مالیات مازاد بر قیمت فروش

بنابر بخش نامه سازمان مالیات کشور، ضریب ارزش افزوده فعالیت فروشندگان آهن آلات که در انتهای زنجیره توزیع قرار گرفته اند، شش درصد تعیین شده است. به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سازمان امور مالیاتی کشور طی بخش نامه ‌ای و در راستای تبصره شش قانون بودجه سال ۹۶، ضریب ارزش افزوده فعالیت فروشندگان آهن آلات را شش درصد اعلام کرده است. به گفته منابع خبری بنابر این حکم سازمان امور مالیاتی کشور اختیار دارد که مالیات بر ارزش افزوده گروه هایی از مشمولان قانون مالیات بر ارزش افزوده را با در نظر گرفتن ضریب ارزش افزوده فعالیت آن بخش تعیین نماید. هم چنین مقررات این حکم راجع به دوره هایی که مالیات آن ها قطعی نشده نیز جاری خواهد بود. لازم به ذکر است که ضریب مالیات جهت به دست آوردن ماخذ مالیاتی به کار برده می شود و از حاصل ضرب این ضریب در فروش کل دوره ماخذ محاسبه مالیات و ارزش افزوده دوره تعیین می‌گردد. هم چنین از ضرب این ماخذ در نرخ مالیات ارزش افزوده که همان ۹ درصد می باشد میزان ارزش افزوده دوره به دست می ‌آید. با این حال بنابر بند یک دستور العمل مذکور، ضریب مزبور فقط برای تعیین ماخذ مشمول مالیات و ارزش افزوده اشخاص حقیقی حاضر در انتهای زنجیره فروش آهن آلات خواهد بود. بنابراین فروشندگان آهن آلات در زمان فروش این محصول مجاز به دریافت مالیات و ارزش افزوده مازاد بر قیمت فروش نخواهند بود.

قیمت روز آهن آلات

اثرات افزایش تعرفه صادرات شمش بر کاهش قیمت آهن آلات

به گزارش دنیای معدن به نقل از یکی از اعضا کمیسیون صنایع مجلس یکی از وظایف دولت تنظیم بازار می باشد. به همین علت اختیاراتی به عهده دولت قرار گرفته تا در کمیسیون ماده 1 با ابزار تعرفه گمرکی نسبت به تنظیم بازار اقدام نمایند. ​محمد حسین فرهنگی در ارتباط با افزایش تعرفه واردات شمش فولادی به جهت تامین موارد اولیه تولید کنندگان محصولات فولادی و کاهش قیمت آهن آلات در بازار، بیان کرد: یکی از وظایف دولت تنظیم بازار می باشد. به گزارش منابع خبری در تنظیم بازار بایستی نسبت به تولید کننده و مصرف کنندگان ملاحظه نمود.

به همین علت این اختیار ات در دست دولت قرار گرفته تا در کمیسیون ماده 1 با ابزار تعرفه گمرکی نسبت به تنظیم بازار اقدام نمایند. هم چنین نمایندگان عضو کمیسیون صنایع مجلس و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف و موظف می باشند با یک نگاه جامع، نسبت به قسمت های مذکور اقدام نمایند. با این حال بدون شک کاهش و افزایش تعرفه ها در تنظیم بازار موثر و تاثیرگذار می باشد، زیرا در بعضی از بخش ها نیز تولیدکنندگان داخلی از پایین بودن تعرفه ها زیان می بینند و افزایش تعرفه ها به آنها کمک خواهد کرد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه تولیدکننده شمش فولادی در کشور داریم اما عمده محصولات خود را صادر می کنند، بیان کرد: در همین زمینه نیز کمیسیون ماده 1 می تواند افزایش تعرفه را به منظور صادرات شمش فولادی در نظر بگیرد. گمرک یک نقطه تنظیم کننده برای بخش های مختلف صنعت می باشد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید