محصولات مفتولی باز هم گران شد

2 سال پیش1094بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
محصولات مفتولی باز هم گران شد

افزایش قیمت سیم آرماتور کشورهای مستقل اتحادیه ای به دنبال کاهش میزان موجودی

قیمت سیم آرماتور صادراتی در هفته منتهی به 27 نوامبر ثابت بوده است چراکه کارخانجات محموله های ماه دسامبر خود را به فروش رسانده اند. این در حالی است که پیش بینی می شود که میزان موجودی برای ماه ژانویه توسط کارخانجات روسیه کاهش یابد. ارزیابی متال بولتن از قیمت سیم آرماتور صادراتی کشورهای مستقل اتحادیه ای نسبت به هفته گذشته به میزان 15 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است و به قیمت 540-520 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه رسیده است. پیشنهادات اخیر برای قیمت سیم آرماتور از کارخانه آرسلورمیتال اوکراین به میزان 540 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه اعلام شده است. اکثر کارخانجات واقع در کشورهای مستقل اتحادیه ای از جمله کشور روسیه پیش خرید سیم آرماتور خود را برای ماه دسامبر انجام داده اند. پیشنهادات اخیر برای قیمت سیم آرماتور نیز به میزان 530-520 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه در نیمه اول ماه نوامبر بوده است. این در حالی است که یکی از عمده ترین کارخانجات تولید این محصول واقع در کشور روسیه هنوز پیشنهاد جدیدی را برای قیمت سیم آرماتور تولیدی خود اعلام نکرده است. علت این امر نیز آتش گرفتن این کارخانه بیان شده است. برخی از منابع خبری نیز اعلام کرده اند که که این کارخانه مجددا در ماه ژانویه وارد بازار خواهد شد و قیمت های پیشنهادی جدیدی را اعلام خواهد کرد. ولی تا پیش از آن قیمت سیم آرماتور پیشنهادی این کارخانه ثابت باقی خواهد ماند.

پیش بینی می شود که پس از آن قیمت سیم آرماتور نسبت به قیمت میلگرد به میزان بیشتری افزایش یابد. تاکنون هیچ پیشنهادی برای قیمت سیم آرماتور ماه ژانویه اعلام نشده است ولی تعدادی از فعالان بازار انتظار دارند که قیمت ها به میزان بیشتری افزایش یابد. لازم به ذکر است که امکان کاهش بیشتر قیمت این کالا وجود ندارد چراکه در حال حاضر قیمت شمش در بازار صادراتی این کالا افزایش یافته است. ارزیابی ها از شاخص قیمت بیلت تا تاریخ 27 ماه نوامبر نسبت به قیمت اعلام شده قبلی به میزان 4 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است. این در حالی است که ارزیابی ها از قیمت میلگرد صادراتی به میزان 520-500 دلار به ازای هر تن تا تاریخ 27 نوامبر بوده است که نسبت به قیمت 515-505 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است. هم چنین پیشنهادات رسمی از کارخانجات کشور روسیه به میزان 500 دلار به ازای هر تن بوده است. طی هفته جاری نیز یک پیشنهاد برای قیمت میلگرد این منطقه به میزان 520 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه بوده ولی این معامله تا زمان انتشار این مطلب هنوز تایید نشده است. کارخانه BMZ نیز قیمت میلگرد تولیدی خود را به میزان 515-510 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه اعلام کرده است.

ثبات قیمت سیم آرماتور چین

قیمت سیم آرماتور در بازار داخلی کشور چین تغییرات نسبتا کمی داشته است. قیمت این محصول در شرق چین به میزان 4300-4250 یوان (653-645 دلار) به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی ثابت بوده است. در شمال چین نیز قیمت این محصول به میزان 4090-4050 یوان به ازای هر تن بوده که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی به میزان 20 یوان به ازای هر تن افزایش یافته است. قیمت شمش ثابت بوده است و قیمت مسیم آرماتور تضعیف شده است که علت این امر تضعیف بازار لحظه ای بوده است. قیمت این محصول به میزان 180-170 یوان به ازای هر تن بیشتر از هفته گذشته بوده است در حالی که این قیمت در شمال چین به میزان 40-20 یوان به ازای هر تن بیشتر می باشد.

بازار صادراتی محصولات مفتولی

ارزیابی ها از قیمت سیم آرماتور صادراتی به میزان 535 دلار به ازای هر تن بوده که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی به میزان 3 دلار به ازای هر تن کاهش یافته است. فعالان بازار نسبت به آینده بازار سیم آرماتور این کشور نگران می باشند. برخی از کارخانجات نیز قیمت این محصول را در بازار صادراتی به میزان 555 دلار به ازای هر تن اعلام کرده اند ولی فعالان بازار انتظار دارند که قیمت این محصول به میزان بیشتر از 540 دلار به ازای هر تن نرسد. اکثر کارخانجات نیز ترجیح می دهند کالای خود را در بازار داخلی پیشنهاد دهند. هم چنین پیشنهادات قیمت این محصول در مناقصات توسط خریداران به میزان 515 دلار به ازای هر تن بوده است. فعالان بازار اعلام کرده اند که حدود 4/1 میلیون تن موجودی از این محصول در شمال چین وجود دارد. ولی به نظر نمی رسد که قیمت این محصول کاهش یابد چراکه میزان موجودی این محصول در بازار لحظه ای بسیار پایین می باشد.

قیمت شمش در معاملات صورت گرفته در بازار چین به میزان 3850 یوان به ازای هر تن بوده که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی ثابت باقی مانده است. بیشترین قیمت معاملات سیم آرماتور نیز به میزان 3814 یوان به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی به میزان 12 یوان به ازای هر تن کاهش یافته است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید