رفع مشکل مازاد آهن آلات در بازار جهانی

6 سال پیش1415بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
رفع مشکل مازاد آهن آلات در بازار جهانی

آيا اتحاديه اروپا در سال 2018 با مازاد عرضه آهن آلات روبه رو خواهد شد ؟

يوروفر با توجه به بند 232 در آمريكا نگران مازاد آهن آلات وارداتي به اين اتحاديه است . بعد از اينكه اتحاديه اروپا در سال 2017 بيشترين واردات فولاد را ثبت نمود به طوري كه اين ميزان حدود 40 ميليون تن بود . در سال 2017 واردات فولاد آمريكا 35 ميليون تن بوده و با وضع اين تعرفه جديد توسط ترامپ اروپا احتمالاً با افزايش واردات روبرو خواهد شد .

به گزارش پلنر تخمين يوروفر اين است كه با وضع تعرفه هاي جديد آمريكا 13 ميليون تن آهن آلات به اروپا سرازير شود البته اين يك تخمين محافظه كارانه است . از زمان اعلام تعرفه ها در ايالات متحده اروپا در جستجوي راهي براي برون رفت از اين شرايط است . به گفته رئيس يوروفر اول اين كه اقدمات اروپا بايد سريع باشد و دوم اينكه بايد كاري انجام بشود كه مهم ترين آنها بيان نقطه نظرات اروپا در سازمان تجارت جهاني است.

توانایی حذف ظرفیت ها و یارانه ها

به هر حال تمام طرف هاي درگير در اين تعرفه در تكاپوي يافتن راهكارهائي براي اين مشكل و به دنبال آن مازاد عرضه جهاني آهن آلات هستند و براي مواجه با اين مشكل همه در تلاش هستند  . دولت ها در سراسر جهان آماده براي حذف ظرفيت ها و يارانه ها و همچنين اقدامات حمايتي از صنعت فولاد هستند

استراليا از وضع تعرفه امريكا معاف شد. نخست وزير استراليا اعلام كرد ترامپ قول داده است بر آهن آلات و آلومنيم وارداتي از استراليا تعرفه وضع نكند.

ترامپ قبلا كانادا و مكزيك را نيز از وضع تعرفه معاف كرده بود. ايشان معتقد است به دليل اينكه استراليا داراي ارتباط منصفانه تجاري و نظامي دو جانبه  با امريكا است و ما نبايد بر وارداتي از اين كشور تعرفه وضع كنيم.

استراليا تامين كننده محصولات تخت به امريكاست و در سال 2017 تا 366,400 تن فولاد به امريكا صادر كرده است. قبل از اين امريكا براي  کلاف گرم وارداتي از شركت Bluescope استراليا 29.58 درصد تعرفه وضع كرده بود.

قیمت آهن آلات

کاهش قیمت سنگ آهن وارداتی در چین

در طی هفته گذشته قیمت سنگ آهن وارداتی در چین کاهش داشته در حالی که سطح فعالیت های تجاری پایین رو به متوسط بوده است. در همین حال قیمت تجار برای سنگ آهن داخلی در استان تانگ شان ثابت بوده در حالی که در استان لیائونینگ کمی افزایش داشته. این در حالی است که سطح فعالیت های تجاری پایین بوده است.

در حال حاضر قیمت سنگ آهن هند با خلوص 5/63 درصد تنی 1/77 دلار در بندر گینگ دائو به فروش می رسد. در همین حال قیمت سنگ آهن کنسانتره با خلوص 66 درصد در تانگ شان تنی 99 دلار و در شهر بی پیائو تنی 96 دلار با احتساب 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده می باشد. در طی هفته گذشته از آن جایی که اکثر تولیدکنندگان فولاد تا قبل از تعطیلات سال جدید چینی موجودی انبارهای سنگ آهن خود را افزایش دادند قیمت سنگ آهن کاهش داشته است.

در هفته اول بعد از تعطیلات قیمت سنگ آهن افزایش شدیدی داشت که تولیدکنندگان فولاد این افزایش قیمت را نپذیرفتند. بعد از تعطیلات تجار سنگ آهن باز هم قیمت پیشنهادی خود را افزایش دادند که متوجه این شوند آیا تولیدکنندگان فولاد افزایش قیمت سنگ آهن را خواهند پذیرفت یا خیر. و نتیجه این افزایش قیمت باعث افزایش قیمت غیر واقعی سنگ آهن وارداتی شد. انتظار می رود قیمت سنگ آهن وارداتی در چین در هفته پیش رو کمی کاهش داشته باشد.

افزایش شدید قیمت خرید قراضه شاگانگ استیل

با توجه به گزارشات به عمل آمده شاگانگ استیل بزرگ ترین مصرف کننده قراضه در چین افزایش شدید قیمت خرید قراضه خود را اعلام کرد. در اواسط ژانویه قیمت قراضه تحویل داده شده تنی 373 دلار بود. در حال حاضر گزارش شده است قیمت قراضه تنی 379 دلار می باشد که افزایش 150 یوانی داشت و 150 یوان در حال حاضر 24 دلار می باشد.

قیمت اسلب صادراتی CIS

به گفته منابع قیمت اسلب صادراتی CIS نسبت به هفته گذشته تنی 15 دلار افزایش داشته و در حال حاضر قیمت اسلب CIS برای هر تن 550 تا 560 دلار FOB می باشد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد