معرفی توری حصاری ، مرغی، رابیتس و گابیون، چهار محصول پرکاربرد و مفید

2 ماه پیش2945بازدید0دیدگاه5امتیاز (1 رای)
معرفی توری حصاری ، مرغی، رابیتس و گابیون، چهار محصول پرکاربرد و مفید

معرفی اجمالی توری حصاری و انواع دیگر، کاربرد آن ها در صنعت

١_ فنس توری

فنس توری محصولی با کیفیت است که یک محافظ دارای مقاومت طولانی به حساب می آید. نصب آن آسان بوده و برای مصارف مختلف امنیت بالایی دارد. به عنوان مثال توری حصاری گالوانیزه بافته شده از مفتول های ویژه ای است که دارای یک لایه پوشش فلزی از جنس روی می باشد. خاصیت فلز روی در استفاده برای این توری ها این است که آن ها در برابر رطوبت و عوامل محیطی مختلف دوام خود را تا 50 سال حفظ نمایند.

نوعی از توری های حصاری وجود دارد که بیش تر برای حصارکشی های موقت مورد استفاده قرار می گیرد و توری پلی اتیلن نام دارد. این نوع توری دارای خاصیت uv ضد اشعه و همچنین ویژگی ماورا بنفش خورشید است. تضمین دوام ۵ ساله توری های پلی اتیلن حصاری در طبیعت، توسط این مواد حتمی است.

به جز توری های پلی اتیلن، نوع دیگری از توری حصاری نیز وجود دارد که بسیار مقاوم بوده و از جنس فولاد ضد زنگ یا استنلس استیل درست می شود. البته این نوع توری که با توجه به هزینه های بالایی که دارد بیش تر برای حصارکشی باغ ها و یا ورزشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا قیمت فنس از هر جنس و نوعی که بیان شد، در هنگام خرید بسته به نیاز خریدار انتخاب می شود تا هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد و هم از نظر امنیت مکان مورد نظر مشکلی پیش نیاید.

2_ توری مرغی

علاوه بر توری حصاری نوعی از توری است که از نظر ابعاد، شکل و اندازه چشمه بسیار متنوع می باشد. عرض این نوع توری در سایز های 90، 120، 150 و 180 موجود است. علاوه بر این، پر استفاده ترین چشمه آن چشمه 3.4 اینچی می باشد. چشمه 3.4 اینچی در حدود 86.366 میلی متر می باشد و عرض 90 آن نوع چینی 5 تا 5.5 کیلوگرم و نوع  ایرانی آن 5 تا 6.5 کیلوگرم و طول آن 45 متر و 40.5 متر مربع مساحت آن می باشد.

همچنین چشمه 1.2 اینچی نیز یکی دیگر از چشمه های پر مصرف است. نام دیگر توری مرغی با چشمه های این چنینی و ریز (تقریبا 1 سانتی متر) توری فنچی می باشد و در عرض 90 و 120 سانتی متر وجود دارد. به علاوه، منظور از چشمه 1و 1.2 اینچی همان چشمه 4 سانتی متری است که چشمه های درشت و سیم نازکی دارد و یکی از توری های ارزان قیمت به شمار می رود.

قیمت توری حصاری

کاربردهای توری مرغی

کاربرد های فراوان توری مرغی سبب شده است تا تقاضای خوبی برای خرید آن رقم بخورد. این توری پارای کاربرد های فراوانی از جمله مرغ داری ها ، سوله ها ، استفاده برای دور ستون ها ، به عنوان نگهدارنده پشم شیشه ، استفاده در کار های عایق کاری ،گچ کاری، حصار کشی، استفاده در کارهای ساختمانی ، دیوار های سیمانی ، و ... ، می باشد.

طبق بررسی های انجام شده، نوع ایرانی این توری فلزی، از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در مقایسه با نمونه های خارجی، وزن و جنس بهتری (گالوانیزه گرم) دارد و توصیه می شود که اگر حصار کشی طولانی است، به دلیل این که طول عمر محصول ایرانی بیش تر است، از صرفه اقتصادی بیش تری نسبت به قیمت توری مرغی هم برخوردار است، با این که هزینه نوع ایرانی آن هم بالا تر است. علاوه بر این، نوع چینی این توری ها که وزن کم تری داشته و از جنس ورق گالوانیزه سرد است، که طول عمر کم تری دارد و باید در مکان هایی که به مدت کمی قرار است از آن استفاده شود، به کار گرفته شود.

٣_ رابیتس

رابیتس به محصولی اطلاق می شود که از کشش عرضی و همچنین پرس کردن ورق های گالوانیزه تهیه و تولید می گردد. پس از گذراندن مرحله برش، این محصول آماده استفاده می شود.

کاربرد رابیتس

این محصول عمدتا در سقف های کاذب، در امر گچ کاری و گچ بری، برای پوشاندن تیر آهن و آرماتور و بتن سیمانی، به منظور مرمت کردن ترک های ساختمانی، دکوراسیون و آرک و اپن آشپزخانه ها، جهت گل سقفی، به منظور رابیتس بندی یعنی آرک، گل سقفی، نورمخفی و پوشاندن تاسیسات)، برای گلوئی و همچنین نور مخفی دور سالن و نهایتا به منظور پوشش کانال‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

رابیتس یک نوع ورق فولادی مشبک می باشد که از ورق های گالوانیزه گرم با ضخامت هایی بالغ بر ۲۵/۰ تا ۵/۰ تولید می گردد و سپس توسط مفتول های گالوانیزه آرماتوربندی و به شکل یک لایه به شبکه فرعی اتصال پیدا می کند. به طور کلی رابیتس شامل دو نوع مختلف می باشد که مسطح و برجسته نام دارد و هر دو هم از ورق گالوانیزه تهیه و تولید می گردد.

این محصول معمولا از ترک خوردگی گچ یا سیمان در سطوح مورد نظر خریداران، جلوگیری می کند. از نوع برجسته این محصول در دهانه های بزرگ تر استفاده می گردد. علاوه بر این، از رابیتس برای اندود کاری بهتر روی کانال کولر و همچنین تاسیسات استفاده می شود.

این محصول در ابعاد ۶۰*۲۴۰ سانتی متر تهیه و تولید شده و به بازار عرضه می شود و به گونه ای ساخته می شود که بتواند مساحتی بالغ بر 1.44 متر را پوشش دهی کند که البته با توجه به تلرانس، این مقدار معمولا 1.4 متر محاسبه می شود. سپس با تقسیم متراژ کاری بر عدد مذکور، تعداد رابیتس مورد استفاده مشخص می شود و سازندگان هم مجبور به صرف هزینه های اضافی نیستند.

۴_ گابیون

تورسَنگ یا توری گابیون اصفهان به یک قفسی توری اطلاق می شود که معمولا با قلوه ‌سنگ و قطعات مختلف درون آن را پر می‌کنند و خاصیتش هم این است که تعدادی از آن‌ها را روی هم قرار ‌دهند تا از ریزش دیواره خاکی جلوگیری به عمل آید.

معمولا از گابیون در مهندسی عمران، راهسازی و همچنین امور نظامی استفاده می کنند. یکی از کاربرد های دیگر این محصول هم استحکام‌ بخشی کرانه ‌های دریا و همچنین دریاچه‌ ها در مقابل فرسایش است.

در قدیم نیز این محصول را به صورت یک سبد استوانه ‌ای بدون ته می‌ساختند که از خاک پر شده و اغلب به منظور جان ‌پناه استفاده می شد. در قدیم به این کار سَلّه‌اندازی نیز می ‌گفتند. در واقع سله واژه‌ای بود که برای زنبیل ها و سبدهای بزرگ به ‌کار برده می شد. جهت اطلاع از قیمت توری گابیون با کارشناسان مرکزآهن تماس حاصل فرمایید.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد