مقاومت برای خرید محصولات مفتولی

2 سال پیش1237بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
مقاومت برای خرید محصولات مفتولی

افزایش تعداد فروشندگان سیم مفتولی در لهستان و مقاومت خریداران

در آغاز ماه ژانویه، تامین کنندگان محصولات مفتولی لهستان در تلاش برای افزایش قیمت سیم مفتولی در غیاب محصولات اوکراین در بازار هستند، اما بیش تر مشتریان با توجه به تأخیر در رزروها در انتظار روند واضح تری در بازار هستند.

در اوایل ماه ژانویه قیمت سیم مفتولی تا میزان 970 دلار  در هر تن افزایش یافت و به مبلغ 457 یورو در هر تن رسید. با این وضع انتظار می رود بازار سطح قیمت های فعلی را بپذیرد. یکی از منابع خبری محلی می گوید: "خریداران در حال حاضر بسیار محتاط هستند، و در انتظار برخی از کاهش قیمت ها بوده و تنها نیازهای جاری خود را پوشش می دهند." تلاش های انجام شده برای تقاضای قوی تر در بازار لهستان پس از تعطیلات زمستانی و افزایش صعودی قیمت سیم مفتولی در این کشور می تواند از سوی بخش ساخت و ساز حمایت شود.

قیمت میلگرد وارداتی روسیه به لهستان به مبلغ 435 یورو در هر تن رسید. شرکت کنندگان در بازار انتظار دارند که با توجه به رقابت ضعیف در بخش واردات، قیمت سیم مفتولی افزایش یابد. یکی از معامله گران گفت: "به رغم حفظ خریداران حداقلی و حفظ قیمت ها، ما انتظار داریم که قیمت ها با افزایش 10 تا 15 دلار در هر تن در ازای عدم وجود محصولات اوکراین در بازار، مواجه شود."

کاهش قیمت سیم مفتولی لهستان

قیمت سیم مفتولی از سوی عرضه کنندگان لهستانی کاهش یافت و در اواخر ماه دسامبر ، قیمت سیم مفتولی به پایین ترین سطح خود نسبت به ابتدای ماه رسید. شرکت کنندگان در بازار معتقدند که این یک واکنش به تعویق افتاده در بازار جهانی فولاد است و قیمت سیم مفتولی در ماه ژانویه به دلیل تقاضای بیشتر، افزایش می یابد.

در آخرین روزهای ماه دسامبر، قیمت سیم مفتولی لهستان در بازار داخلی در حدود 1,950 زلوتی در هر تن سی پی تی ( 452 یورو در هر تن سی پی تی ) برآورد گردید که100 زلوتی کمتر از ابتدای ماه بود. شایان ذکر است که تمام قیمت بدون 23٪ مالیات بر ارزش افزوده ارائه شده اند و هر 1 یورو معادل 4.31 زلوتی لهستان می باشد. اکثر پیشنهادات قیمت سیم مفتولی از سوی معامله گران ارائه می شوند، زیرا تولیدکنندگان داخلی در حال ایجاد اصلاحات هستند. یکی از منابع داخلی گفته است که تقاضا در لهستان کم است، اما به دلیل انتظار افزایش فعالیت در بخش ساخت و ساز در ماه ژانویه و شرایط مطلوب تر آب و هوایی ، تقاضا افزایش خواهد یافت.

قیمت سیم مفتولی

پیشنهادات کارخانجات مختلف

پیشنهادات قیمت سیم مفتولی وارداتی از سوی عرضه کنندگان اوکراین در حدود  420 تا 430 یورو در هر تن برآورد می شود، که کمی کمتر از قیمت سیم مفتولی در آغاز ماه دسامبر می باشد. به دلیل وضعیت دشوار در شرق اوکراین، ممکن است ارسال محموله ها با تأخیر انجام شود. عرضه کنندگان روسی اظهار داشتند که تامین کنندگان که این کشور سیم مفتولی را به قیمت 480 یورو در هر تن ارائه می دهد ، اما یکی از منابع داخلی گفت که : "این پیشنهاد در حال حاضر برای  بازار لهستان خیلی رقابتی نیست."

شرکت کنندگان در بازار انتظار دارند قیمت سیم مفتولی به زودی حداقل 10 تا 15 یورو در هر تن افزایش داشته باشد ، چون در بخش ساخت و ساز بهبودهایی مشاهده می شود و عرضه کنندگان نیز به پرکردن انبارهایشان نیاز دارند.

افزایش قیمت سیم آرماتور در بازار مصر به دلیل نرخ ضعیف پوند

با توجه به وضعیت موجود در بازار ارز کشور، نوسانات نرخ ارز، چندان بزرگ بود که انتظار می رفت تولید کنندگان مصری قیمت سیم آرماتور محلی خود را تغییر دهند. علاوه بر این، شرکت کنندگان در بازار، انتظار دارند که تمام کارخانه ها قیمت سیم آرماتور را  تا انتهای این هفته به سطوح جدید تغییر دهند.

این هفته بزرگ ترین تولید کنندگان محصولات فولادی بلند مانند Beshay Steel و Solb Misr قیمت سیم آرماتور داخلی خود را افزایش داده و در پایان ماه ژانویه به مبلغ 470-453 دلار در هر تن رسانده اند. دلیل اصلی افزایش قیمت سیم آرماتور ، جبران خسارت اثر کاهش نرخ پوند می باشد. در نتیجه، پیشنهادات ارائه شده در مورد قیمت سیم آرماتور بر حسب دلار ایالات متحده با در نظر گرفتن نرخ ارز فعلی به مبلغ $ 13-18 دلار در هر تن معادل $ 492-494 دلار در هر تن رسید. یکی از کارشناسان بازار داخلی به نشریه ی متال اکسپرت گفته است: "با نرخ رسمی ارز معادل 1 دلار = EGP 16.4، نرخ ارز به طور موازی بالا می رود. وی گفته است که بازار حتی با قیمتی در حدود EGP 17.5 مواجه شده است.

در همین حال، شرکت کنندگان در بازار بر این باورند که تولید کنندگان دیگر در چند روز آینده قیمت سیم آرماتور جدید را تعیین خواهند کرد. به علاوه، گفت و گو در مورد افزایش قیمت سیم آرماتور در بازار به دلیل انتظارات در مورد تضعیف بیش تر ارزش پول ملی و افزایش قیمت مواد اولیه وارداتی، ادامه دارد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد