میلگرد سیرجان و میزان محبوبیت آن در بازار

2 سال پیش2310بازدید0دیدگاه5امتیاز (2 رای)
میلگرد سیرجان و میزان محبوبیت آن در بازار

ارزیابی میلگرد سیرجان

در حال حاضر، پیشنهادات قیمت میلگرد سیرجان ، به میزان 2090 تومان در هرکیلو در بازار فیزیکی ایران فراتر رفته است. به طور کلی، در هفته دوم ماه دی، به طور تقریبی هر فروشنده با مشتریان داخلی مذاکراتی داشته است، زیرا تقاضای مواد داخلی خیلی ضعیف بوده است. یکی از فعالان بازار داخلی به خبرگزاری گفت: "سازندگان میلگرد ،عجله ای برای خرید میلگرد سیرجان ندارند چرا که انتظار می رود قیمت تا 10 تومان افزایش پیدا کند."

مشتریان ایرانی هنوز میلگرد ذوب آهن را ترجیح می دهند. عرضه کنندگان میلگرد هنوزقیمت خود را ارائه می دهند، اما مصرف کنندگان ایرانی همچنان علاقه ای به خرید ندارند. قیمت میلگرد شرکت ذوب آهن در محموله ماه دی ماه برای ایران در محدوده 2090 تومان در هر کیلو می باشد. پیشنهادات قیمت میلگرد عرضه کننده ها از اواسط ماه دی تقریباً 5 تا 10 تومان در هرکیلوافزایش یافته است.

آخرین پیشنهادات قیمت میلگرد سیرجان  در هفته گذشته در حدود 2080 تومان به ازای هر کیلو در هر تن فوب ارائه شده است. عرضه کنندگان داخلی ترجیح می دهند که میلگرد را به مقصد دیگری منتقل کنند تا بتوانند به قیمت های بالاتر برسند. یک معامله گر گفت: "در حال حاضر تقاضا برای میلگرد سیرجان در ایران کمی بهبود یافته است اما خریداران هنوز هم مواد داخلی را ترجیح می دهند." در حال حاضر، محموله هایی از میلگرد در ایران موجود می باشد.شایان ذکر است که قیمت میلگرد 14 سیرجان  حدود  2090 تومان در هرکیلو برآورد شده است.

فعالیت در بازار بورس ایران طی دو هفته گذشته با وجود تضعیف تقاضای میلگرد، بسیار قوی بوده است. به طور خاص، فولاد سیرجان در طول دوره گزارش شده 6,200 تن میلگرد را به فروش رسانده است.

قیمت میلگرد اصفهان

کاهش تولید میلگرد سیرجان در ماه دی و رسیدن به پایین ترین سطح در دو سال گذشته

تولید میلگرد در ماه دی به پایین ترین سطح خود طی دو سال گذشته رسیده است، زیرا فروشندگان همچنان بر روی رشد بازار داخلی تمرکز می کنند. ایران در ماه گذشته 7.42 میلیون تن از محصولات فولادی تمام شده را به کشورهای مختلف صادر کرده است،که 5٪  نسبت به ماه گذشته و 23٪ نسبت به سال گذشته، حجم صادرات این کشور کاهش داشته است.

با وجودی که حجم صادرات آن هم اکنون کمترین میزان از سال 2014 است، روند نزولی آن از سال 2016 آغاز شد ، زمانی که ایران تصمیم به حمایت از املاک و مستغلات را اتخاذ کرد که به دلیل افزایش قیمت ها ،موجب افزایش تقاضای فولاد داخلی شد و بسیاری از کارخانه ها به این دلیل از روند تولید خارج شدند.

محموله های دی ماه نشان می دهد که اساساً اغلب سفارشات در ماه دی شکل گرفته اند، زمانی که قیمت فولاد در نتایج ثانویه سال 1396 ، و بعد از مقایسه آنها با ماه آذرمنتشر شد. میانگین قیمت میلگرد از شرکت فولاد سیرجان در 2090 تومان به ازای کیلورسیده است ؛در حالیکه قیمت میلگرد نسبت به مدت مشابه دربه ترتیب 10 تومان افزایش قیمت داشته است. در نتیجه، علاقه به خرید کاهش یافت و محصولات فولادی ایران رقابت بسیارکمتری در بازارها داشتند.

در عین حال، حجم کل فروش ایران در ماه دی به میزان قابل توجهی و تا 8٪ در افزایش داشته که بیش از 3 درصد حجم پیش بینی است ؛ انتظار می رفت که حجم تولید این کشورافزایش یابد. به گفته تعدادی از تحلیل گران، این دستاوردها ،به تقاضای قوی و افزایش تورم منجر می شود که در نتیجه حجم تولید را در مواقع قیمت گذاری، افزایش می دهد. با توجه به اطلاعاتی که در خصوص میلگرد‌های تولید شده در کارخانه سیرجان ارائه شد شما می‌توانید برای اطلاع دقیق از قیمت میلگرد به خصوص محصولات این کارخانه از طریق کانال‌های مرکزآهن اقدام کنید.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد