نشانه های حمایت در بازار داخلی آهن آلات چین، شاید در ابتدای آوریل

2 سال پیش1506بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
نشانه های حمایت در بازار داخلی آهن آلات چین، شاید در ابتدای آوریل

ارزيابي بازار سنگ آهن چين

به گزارش متال بولتن 20 مارس شاخص قیمت سنگ آهن وارداتی چین از استرالیا با کاهش 0.49 دلاری همراه شد و به 66.94 دلار CFR رسید. سنگ آهن آتي با افت 2.4 درصدي نسبت به روز قبل مواجه شد و بيشترين افت را در بين مواد آهني داشت. قیمت ميلگرد و قیمت ورق سیاه در بازار نقدي 20 تا 70 يوان كاهش يافتند. در بنادر چين قيمتهاي معاملات نقدي با كاهش بيشتري نسبت به روزهاي قبل مواجه شدند كه معادل 1.5 دلار بوده است. در مقابل قيمت هاي فروش معدن كاران نسبت به روز قبل 0.52 دلار كاهش داشت. به گفته يكي از تجار پكن معاملات در بنادر با سرعت بيشتري به سمت قيمت معادل 60 دلار CFR شاخص وارداتي حركت مي كند و زمان به كف رسيدن قيمت در بنادر نزديك است.

برخي از تجار نيز با افت شديد قيمتها در بنادر فروش سنگ آهن بنادر را متوقف كردند.

اختلاف قيمت محموله هاي سنگ آهن مرغوب Pilbara و لامپ نيز نسبت به شاخص به 0.20 تا 0.40 دلار رسيده است. امروز سنگ آهن بنادر چین به قیمت 460 تا 465 یوان بر تن به فروش رسيد در حالی که روز گذشته 470 تا 475 یوان معامله می شد. قیمت سنگ آهن تر در بنادر معادل 63.00 تا 63.70 دلار بر تن CFR شاخص سنگ آهن وارداتی می باشد. معامله اي به قيمت 451 يوان معادل 61.5 دلار CFR سنگ آهن وارداتي نيز در بنادر گزارش شده است. سنگ آهن معاملاتی تحویل ماه می در بورس دالیان با كاهش 3.5 يوان نسبت به روز قبل به 459 يوان معادل 72.5 دلار رسید.

قیمت میلگرد امروز در بازار فیوچرز شانگهای با کاهش ناچیز ۲۰ یوان در معاملات روز چهارشنبه ۲۱ مارس به ۳۶۱۷ یوان رسید. امروز انجمن آهن و فولاد چین اعلام کرد که تولید فولادسازان بزرگ و متوسط این کشور در دهه ابتدایی مارس ۱/۷۳۲ میلیون تن بوده که نسبت به دهه آخر فوریه افت ۱۴۶ هزار و ۷۰۰ تن یا ۷/۸۱ درصد را نشان می دهد. دلیل اصلی این افت تولید تمهیدات دولت مرکزی برای اصلاح ساختار عرضه می باشد.

در بازار فیزیکی نیز قیمت روز میلگرد در بازار شانگهای به زیر ۳۸۰۰ یوان/تن افت نمود. از لحاظ تکنیکال، حمایت بعدی بهای میلگرد در بازه ۳۶۰۰ تا ۳۶۸۰ یوان می باشد و ممکن است قیمت تا این محدوده پایین آید. بهای سنگ آهن اما در بازار دالیان کمی رشد داشت و با افزایش ۴ یوانی به ۴۶۳ یوان به ازای هر تن رسید. در بازار فیزیکی نیز بهای سنگ آهن وارداتی ۶۲ درصد استرالیا نسبت به روز گذشته بدون تغییر ماند در حالی که موجودی انبارهای بنادر با حدود ۷۴۳ هزار تن رشد از جمعه هفته گذشته به رکورد تاریخی ۱۶۰/۴۶۸۶ میلیون تن رسیده است. از طرفی، با نامعلوم بودن تاریخ دقیق از سرگیری تولید توسط کارخانجات، علاقه آنها به ترمیم موجودی ها چندان بالا نیست و آنها همچنان منتظر افت بیشتر قیمت مانده اند.

قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان

بهای بیلت نیز امروز در بازار تانگشان ۱۰ یوان افزایش یافت که بیشتر اصلاحی پس از افت شدید ۷۰ یوان طی دو روز گذشته می باشد. با وجود افت تولید درخت دهه اول مارس، تقاضای موثر برای محصولات نهایی پایین است که عامل اصلی سقوط قیمت آهن آلات در بازار داخلی می باشد. گزارش دولت مرکزی و اشاره به اجرای سیاست های انقباضی توسط بانک مرکزی باعث استنباط این مطلب از سوی سرمایه گذاران شده که روند بازسازی زیرساختها و رونق بخش مسکن متوقف خواهد شد و از این رو علاقه به سرمایه گذاری در این بخش ها کاهش یافته است. می توان گفت که خریداران با در پیش گرفتن سیاست صبر و نظاره تصمیم دارند تا کمترین ریسک را متوجه سرمایه های خود نمایند و تا حد ممکن شاهد افت قیمت باشند.

افت قیمت بیلت منطقه سی آی اس

بهای بیلت صادرکنندگان منطقه سی آی اس به دلیل افت در تقاضای مقاطع طویل و انتظارات منفی در بازار قراضه وارداتی ترکیه شروع به کاهش نموده است. از طرفی، کمبود محموله های میانی قابل فروش باعث شده تا عرضه کنندگان از دادن تخفیف به خریداران خودداری نمایند. از این رو، بازار مقاطع میانی در سکوت فرو رفته است. بسیاری از تولیدکنندگان آهن آلات سی آی اس به دنبال یافتن تصویر واضح تری از بازار از ارائه پیشنهاد به خریداران خودداری می نمایند، در حالی که برخی نیز با کاهش ۱۰ دلاری پیشنهادات نسبت به هفته قبل، در محدوده ۵۴۰ تا ۵۴۵ دلار به ازای هر تن فوب قیمتهای خود را مطرح می نمایند. خریداران اما تنها حاضر به خرید در محدوده ۵۳۰ تا ۵۳۵ دلار به ازای هر تن فوب می باشند که نشان از اختلاف زیاد میان نظر خریداران و فروشندگان دارد. شاید معاملات قراضه و بیلت طی این هفته بتواند روند آتی بازار را مشخص تر نماید.

این در حالیست که همچون تحلیل دیروز پلنر، بسیاری معتقدند که بهای بیلت در منطقه سی آی اس وارد فاز اصلاحی خواهد شد. طبق اخبار رسیده، عرضه کنندگان بزرگ این منطقه چون DMKD قصد دارند تا در ماه آوریل عرضه بیلت را افزایش دهند که می تواند علاوه بر افت قریب الوقوع قیمت قراضه، عامل فشار بر قیمت آهن آلات شود

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد