نشانه های مثبت بازار آهن آلات جهانی

2 سال پیش1029بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
نشانه های مثبت بازار آهن آلات جهانی

حرکات مثبت در بازار جهانی آهن آلات

به گزارش مرکزآهن روند کلی در بازارهای جهانی از رشد کم و شکننده بها در بازار آهن آلات حکایت دارد که می‌تواند علائم مثبتی برای این بازار باشد. به گزارش منابع خبری، بهبود بازار صادراتی میلگرد در ترکیه، رشد بها ورق در بازار چین، تقویت بازار ورق در حوزه سی‌ آی‌ اس، رشد بهای سنگ‌ آهن در هفته گذشته و بالا رفتن بها در بازار زغال‌ سنگ را می‌ توان شواهدی از این روند بهبود به شمار آورد. این در صورتی است که به‌ طور سنتی در روزهای پایانی سال میلادی شاهد بهتر شدن و بهبود بازار جهانی آهن آلات هستیم ولی هنوز نمی‌ توان با جدیت از تداوم رشد بها خبر داد.

کم شدن بها نفت خام در روز گذشته در کنار کم شدن بها فلزات پایه در بورس فلزات لندن می‌تواند در برابر رشد بها موضع‌ گیری کند. در هر حال هم اکنون شاهد حرکات مثبتی از رشد بها در بازارهای جهانی هستیم که می‌تواند داده مثبتی برای بازار آهن آلات داخلی و فرآیندهای صادراتی کشورمان به شمار رود. این موارد را می‌توان در خبرهای پایگاه خبری آهن آلات ایران که در ادامه ذکر شده مشاهده کرد.

 بازار میلگرد ترکیه در چه حال است؟

روزهای گذشته بازار داخل میلگرد ترکیه نسبت به بازار خارج اثر پذیری بیشتری داشته. بعید است تا آخر سال درخواست صادراتی بهتر شود اما در بازار داخلی تحرک خوب است. بهای میلگرد داخلی حدود 11 دلار رشد داشته و به 530 تا 540 دلار هر تن فوب حمل اواسط ژانویه رسیده است. خریداران بیشتر از511 دلار هر تن فوب حاضر به معامله نیستند. در بازار داخلی نیز قیمت 548 تا 561 دلار هر تن درب انبار است و کارخانه‌ها تولید دسامبر را پیش‌فروش کرده‌اند. در حالی که دو هفته قبل قیمت تا 530 دلار هر تن بود.

افزایش بها در بازار ورق چین

جدیدا بهای ورق در بازار درون چین در بالاترین حد بوده، چرا‌که ارائه محدود شده و درخواست بالاست. به گزارش رسیده ، در آینده نزدیک انتظار نمی‌رود تغییر بها جدی مشاهده شود. هفته گذشته بها ورق در چین تا 6 دلار رشد داشته و 577 دلار هرتن درب کارخانه شده است. کم شدن تولید در استان هبی ارائه را محدود کرده و همین موضوع بها را بالا برده است. در کل پیش بینی نمی شود تا پایان سال بازار تغییر جدی داشته باشد چون روند تغییر ارائه و درخواست نسبتا یکسان است.

در بازار صادرات ورق خریداران به دنبال تخفیف‌ های بیشترند و دو هفته گذشته چند معامله نهایی شده که اغلب برای تولیدات دسامبر بوده است. گرچه تخفیف داده شده ولی ارائه‌ کننده‌ها نسبت به بها معاملات جدید خوش‌ بین هستند.به گزارش رسیده، بها پیشنهادی ورق گرم تولید دسامبر 521 تا 531 دلار در هر تن فوب است در حالی که دو هفته قبل 526 تا 541 دلار بود. در آینده نزدیک بازار ورق گرم با توجه به محدودیت ارائه بهبودهایی خواهد داشت. قابل ذکر است ورق سرد صادراتی سی‌آی‌اس نیز 570 تا 581  دلار هر تن فوب است.

پایگاه خبری آهن آلات ایران گزارش انجمن آهن و آهن آلات چین نشان می دهد بهای آهن آلات در این کشور سال آینده نیز در سطوح بالا می ماند چرا که ارائه و درخواست رو به توازن است. به گزارش آهن آلات ایران، سال جاری میلادی بهای آهن آلات در چین روندی افزایشی داشته که بیشتر به لطف اقدامات دولت برای تعطیلی خطوط تولید با کیفیت پایین و آلاینده بوده است.

انتظار می رود در سال مالی 2017 چین 851 میلیون تن آهن آلات خام تولید کند در حالی که سال 2016 این رقم حدود 806 میلیون تن بوده است.

وظیفه اصلی استرالیا در صادرات گندله به چین

استرالیا با در دست داشتن 23 درصد از بازار وارداتی گندله چین، دومین صادرکننده به این کشور است. با توجه به پیش‌بینی مؤسسه مبنی بر افزایش 61 میلیون تنی واردات گندله چین تا سال 2030 و پروژه‌های توسعه‌ای در استرالیا، به‌نظر می‎‌رسد این کشور تا سال 2030، همچنان وظیفه اصلی در صادرات گندله به چین داشته باشد.

 کشور استرالیا با در دست داشتن حدود 31 درصد از کل ذخایر سنگ آهن جهان، یکی از بزرگترین تولیدکننده‌ها و صادرکننده‌های سنگ آهن جهان به شمار می‌رود. این کشور در حال حاضر، دومین صادرکننده گندله به کشور چین است. این گزارش به بررسی نقش استرالیا در سال‌های آتی در واردات گندله سنگ آهن به چین می‌ پردازد. طبق پیش‌بینی مؤسسه سی ار یو، واردات گندله به چین، تا سال 2030، حدود61 میلیون تن افزایش می‌یابد.

خرید آهن آلات

بازار واردات گندله

با توجه به اینکه واردات گندله به کشور چین در سال 2016، برابر 14.7 میلیون تن بود، حجم واردات گندله به چین تا سال 2030، روند افزایشی خواهد داشت و در سال 2030، به حدود 76 میلیون تن خواهد رسید. در حال حاضر، استرالیا، حدود 23 درصد از بازار وارداتی گندله چین را در اختیار دارد. با توجه به ذخایر فراوان مگنتیت استرالیا و فاصله نزدیک آن تا چین، این کشور یکی از گزینه‌های بسیار قابل احتمال برای تأمین اضافه درخواست گندله چین است. در همین حین نیز، معادن مگنتیت این کشور، دچار تحولاتی شده‌اند.

بنابر گزارش مؤسسه سی اریو، در حال حاضر، 6 پروژه در استرالیا هستند که می‌توانند به صورت ذاتی، جزئی از موج بعدی ارائه مگنتیت استرالیا باشند. 3 پروژه در قلب سنگ آهن استرالیا، ایالت استرالیای غربی، واقع است در حالی که باقی پروژه‌ها در ایالت استرالیای جنوبی واقع هستند. این ایالت از زمانی که شرکت آریوم بر روی تولیدات آهن آلات تمرکز کرده است، صادرات سنگ آهن نداشته و سنگ آهن‌ های تولید شده صرفا در کارخانه آهن آلات این شرکت استفاده می‌شوند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد