دلایل نوسانات قیمت سیم آرماتور بازار جهانی

2 سال پیش1336بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
دلایل نوسانات قیمت سیم آرماتور بازار جهانی

قیمت سیم آرماتور آرژانتین با افزایش هزینه ها، افزایش می یابد

قیمت سیم آرماتوربندی آرژانتین در ماه جاری به دلیل افزایش هزینه های ورودی، حدود 3 درصد افزایش یافته است. روز جمعه 4 نوامبر، ارزیابی قیمت ماهانه متال بولتن برای خرید سیم آرماتور آرژانتین 490 تا 500 دلار برای هر تن کارهای سابق برآورد گردید که یک ماه پیش از آن ، 490 تا 500 دلار برای هر تن کارهای سابق بود. خرید سیم آرماتور داخلی  در روز جمعه 500 تا 510 دلار محاسبه شد که از 500 تا 510  دلار افزایش داشته است و خرید سیم آرماتور در حدود 520 تا 530 دلار از 490 تا 500 دلار افزایش داشته است.

همه قیمت ها براساس هر تن  در کارهای سابق  می باشند. افزایش قیمت توزیع کنندگان داخلی را شگفت زده کرد، زیرا قیمت های محلی قبلی با تنظیمات گاه به گاه برای جبران نوسانات ارز، بدون تغییر باقی مانده بود. یک توزیع کننده سیم بوئنوس آیرس به متال بولتن گفت: " ما تصور نمی کردیم که قیمتها در حال افزایش باشند ." وی افزود: "به ما گفته شد که بالا رفتن قیمت های زغال سنگ ، باعث افزایش قیمت سیم آرماتور می شود."

دومین توزیع کننده آرژانتینی گفت: "ما شایعات مربوط به واردات را شنیدیم، اما تاکنون هنوز یک تن هم وارد نشده است ."  شرکت ترنیوم سیدرار تولید کننده خرید سیم آرماتور آرژانتین است. در همین حال، قیمت سیم آرماتور داخلی آرژانتین در روز جمعه در ماه نوامبر با قیمت 490 تا 500 دلار در هر تن کارهای سابق، بدون تغییر ماهانه برآورد گردید. با این حال، توزیع کنندگان ابراز نگرانی کردند که افزایش قیمت سیم آرماتور به زودی به محصولات سیم ضربه خواهد زد.

قیمت سیم آرماتور وارداتی در آمریکای جنوبی، از بالاترین پیشنهادات چین فراتر رفت

قیمت سیم آرماتور وارداتی در آمریکای جنوبی در هفته جاری از پیشنهادات با قیمت بالا از چین، افزایش یافت. در روز جمعه 4 نوامبر قیمت هفتگی متال بولتن برای سیم آرماتور در این منطقه به میزان 450 تا 470 دلار در هر تن cfr برآورد گردید که در آخرین محدوده هفته ای 420 تا 430 دلار در هر تن cfr  بود . قیمت سیم آرماتور  به میزان  520 تا 540 دلار در هر تن  cfr قیمت گذاری شد که از 475 تا 500 دلار در هر تن  cfr افزایش داشت.

در همین دوره، قیمت سیم آرماتور  به 595 تا 605 دلار در هر تن cfr  رسید که از 575 تا 575 دلار در هر تن درصدی افزایش داشت، در حالیکه قیمت صفحات سنگین  از 415 تا 420 دلار برای هر تن cfr افزایش داشت. هم چنین قبلاً 405 تا 410 دلار در هر تن cfr  بوده است. ارزش پیشنهادات ارائه شده توسط تولیدکنندگان چینی در بازار به سرعت در حال افزایش است، اما دوره های اعتبار آنها کوتاهتر می شود.

یک معامله گر سیم آرماتور که بر جنوب امریکا متمرکز است، به متال بولتن گفت : "اگر دیروز به پیام شما پاسخ دادم، پیشنهادات چین 10 دلار برای هر تن پایین تر بود" .  در همین لحظه، بسیاری از کارخانجات چینی پیشنهادی ارائه نمی دهند و امیدوار هستند که حتی قیمت سیم آرماتور در آینده نزدیک بالاتر بروند. این معامله گر افزود : "من اکنون پس از حدود یک هفته تنفس، می بینم  که مشتریان قیمت سیم آرماتور جدید را رزرو می کنند.

قیمت سیم مفتولی

عوامل موثر بر قیمت سیم آرماتور آمریکای جنوبی

این مورد می تواند افزایش بیشتر در قیمت ها را تحریک کند." پیشنهادات قیمت سیم آرماتور چین ،در کشورهای ساحلی آمریکای جنوبی مانند شیلی و کلمبیا، زیر معادل 600 دلار در هر تن cfr یافت نمی شود، در حالی که پیشنهادات برای مواد مشابه در برزیل  595 دلار برای هر تن cfr است. یک معامله گر سیم آرماتور در برزیل می گوید: "برخی از مشتریان خواستار کمبود کیفیت سیم آرماتور ، در تلاش برای دریافت تخفیف هستند. همچنین در برزیل، بهترین پیشنهادات برای قیمت سیم آرماتور 525 تا 530 دلار در هر تن cfr گزارش شده است." یکی دیگر از معامله گران برزیلی گفت: " در همین سطح ، قیمت سیم آرماتور ارزش ندارد، زیرا قیمت های محلی ارزان تر هستند."

در شیلی، حجم واردات سیم از چین در حال حاضر می تواند در 540 دلار در هر تن cfr برآورد شود. در بازار کلمبیا، پیشنهادات مربوط به سیم آرماتور از چین به میزان 535 دلار به ازای هر تن cfr می رسد. در همین حال، سیم چین که از ابتدای سال جاری میلادی در این کشور به فروش می رسد، 450 دلار در هر تن در کلمبیا، و بین 450 تا 477 دلار در هر تن cfr  در سال گذشته در شیلی به فروش رسیده است.

قیمت سیم آرماتور وارداتی ترکیه با بالاترین قیمت پیشنهادات CIS افزایش می یابد

قیمت سیم آرماتور وارد شده به ترکیه در این هفته افزایش یافته است، زیرا قیمت سیم  پیشنهاد شده از تولیدکنندگان در منطقه مستقل مشترک المنافع بالا بوده است. اوکراین سیم آرماتور را با 450 تا 460 دلار به ازای هر تن cfr ارائه می دهد ، با پیشنهاداتی از روسیه که 445 تا 460 دلار به ازای هر تن cfr است. یک تاجر می گوید :"این قیمت ها برای ترکیه بسیار زیاد است.

اما از آنجائیکه CIS  در حال پیدا کردن خریداران در اروپا است، آنها تخفیف نمی دهند. " در تاریخ جمعه 4 نوامبر، ارزیابی قیمت هفتگی متال بولتن برای واردات سیم  ترکیه به میزان 445 تا 455 دلار به ازای هر تن cfr برآورد گردید ، که از 440 تا 450 دلار به ازای هر تن cfr بود. سیم  از روسیه به قیمت 510 تا 520 دلار در هر تن cfr برآورد شده است. ارزیابی قیمت سیم آرماتور وارداتی ترکیه در روز جمعه 510 تا 520 دلار به ازای هر تن cfr  بود که از 485 تا 500 دلار به ازای هر تن cfr افزایش داشت.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد