دو روی متفاوت در بازار آهن آلات

2 سال پیش1191بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
دو روی متفاوت در بازار آهن آلات

نوسانات متفاوت در قیمت روز میلگرد بازار داخلی

هفته گذشته را مي توان هفته اي با دو روي  متفاوت در بازار فولاد ارزيابي كرد؛ نيمي از هفته با رشد قيمت محصولات فولادي به خصوص قیمت روز ميلگرد و نيمي با ثبات و اندكي كاهش طي شد. روز شنبه قیمت روز میلگرد به طور ميانگين بين 20 تا 40 تومان افزايش يافت؛ عمده ترين دلايل اين افزايش به نظر برخي كارشناسان، يكي افزايش قيمت شمش در روزهاي پاياني هفته قبل و ديگري افزايش تقاضاهاي انباري عنوان شد.

همچنين در اين روز قيمت شمش نيز با افزايش ميانگين 60 تومان در بازه 2270-2230 تومان معامله گرديد. قيمت ورق اما نسبتا ثابت گزارش شد و نرخ ارز علي رغم اعلام نرخ ثابت حدود 4480 تومان از طرف اكثر صرافي ها، به صورت قابل تاييد دريافت نگرديد

روز يكشنبه با ادامه فضاي خوشبيني در بازار ، مجددا شاهد افزايش قیمت روز میلگرد در حدود 20 تومان ميانگين بوديم. قيمت شمش و انواع ورق در اين روز نسبتا ثابت گزارش گرديد.

روز دوشنبه با توجه به عرضه شمش فولاد خوزستان در بورس كالا ، بازار باز هم دستخوش تغييرات قابل توجهي گرديد؛ در اين روز عرضه 20 هزار تن شمش فولاد خوزستان با قيمت پايه 20800 ریال در بورس كالا با تقاضايي بالغ بر 51000 تن همراه شد به گونه اي با رقابتي قابل توجه ، بالاترين قيمت 21660 تومان و قيمت ميانگين 2141 تومان براي اين معامله به ثبت رسيد.

تاثیرات افزایش بازار شمش

پس از اين معامله شاهد افزايش قيمت شمش به ميزان حدود 30 تومان و افزايش قيمت روز ميلگرد بين 30 تا 50 تومان بوديم. روز دوشنبه همچنين تختال و انواع ورق فولاد مباركه در بورس كالا عرضه شد كه ورق گرم B و ورق سرد در قيمت پايه و ورق گرم C و ورق گالوانيزه و قلع اندود با رقابت خريداران و افزايش قيمت معامله گرديد.

همچنين براي عرضه تختال نيز تقاضاي قابل توجهي وارد و اين عرضه نيز رقابتي معامله شد. از روز سه شنبه تا پايان هفته اما ورق  در بازار ميلگرد برگشت و نوعي سكون و ثبات قيمت در بازار حاكم گرديد.

قیمت میلگرد اصفهان

هر چند در روز سه شنبه شاهد عرضه سه سبد تيرآهن ذوب آهن  با حجم هاي 10 هزار ، 5 هزار و هزار تن  و همچنين يك سبد 5 هزارتني ميلگرد اين شركت در بورس كالا و معامله رقابتي تمام سبدها بوديم؛ اما بازار ميلگرد تقريبا واكنش قابل توجهي به اين عرضه نشان نداد و فقط در بازار تيرآهن شاهد رشد اندك قيمت ها بوديم.

روز چهارشنبه نيز مجددا دو سبد تيرآهن ذوب آهن در بورس عرضه شد كه اين سبدها نيز با رقابت معامله گرديد. و در روز پاياني هفته شاهد ادامه ثبات در قیمت روز میلگرد و تيرآهن و اندكي كاهش در قيمت شمش فولادی بوديم. البته طي  روز پنج شنبه برخي توليدكنندگان نسبت به ارائه تخفيفات اقدام نمودند.

نوسانات قیمت روز میلگرد کارخانجات مختلف

با توجه به اندك زمان باقي مانده تا پايان سال بعيد است شاهد تحول خاصي در بازار فولاد باشيم واحتمالا به دليل محدوديت هاي حمل و نقل در پايان سال به مرور از حجم درخواست هاي خريد نيز كاسته خواهد شد.

قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان طی هفته گذشته از نوسانات بازار پیروی کرده است. قیمت میلگرد این کارخانه برای سایز 12 به میزان 2850 تومان گزارش شده است که نسبت به قیمت اعلام شده طی هفته گذشته روند صعودی داشته است. قیمت این محصول طی هفته قبل به میزان 2834 تومان بوده و در هفته جاری شاهد رشد 20 تومانی این محصول بوده ایم.

هم چنین قیمت میلگرد 14 این کارخانه به میزان 2860 تومان بوده است که قیمت این محصول نیز نسبت به قیمت اعلام شده قبلی با افزایش روبه رو شده است. قیمت این محصول در هفته جاری روند ثابتی را در پیش گرفته است در حالی که طبق آمار منتشر شده نسبت به قیمت اعلام شده قبلی به میزان 70 تومان افزایش یافته است.

هم چنین قیمت میلگرد بناب برای سایز 10 به میزان 2540 تومان گزارش شده است و در هفته گذشته قیمت این محصول روند ثابتی داشته است. این قیمت نسبت به قیمت اعلام شده طی هفته قبل از آن حدودا به میزان 20 تومان افزایش داشته است. به طور کلی قیمت محصولات فولادی طی هفته گذشته روند صعودی داشته است و قیمت این محصولات نیز در کارخانجات مختلف روند افزایشی داشته است. برای پیش بینی بازار طی هفته آتی باید منتظر سیگنال های مثبت بیشتری در بازار مقاطع باشیم.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد